Nyíregyházáról az e-kereskedelem sűrűjébe. Piachódító interjú a vállalkozóval [podcast]

Dátum

Megosztás

A legújabb beszélgetésben egy igazán inspiráló, fiatal vállalkozóval készítettem interjút, aki csapatával Nyíregyházáról építi e-kereskedelmi vállalkozását. Sőt nemcsak egy webshopról beszélünk! A húzó termékük a csillagtérkép, amit ajándéktermékként értékesítenek. Több mint 20 000 -et eladtak már belőle mindössze 2 év alatt. Ami számomra lenyűgöző volt a beszélgetésben, hogy Gyetvai Szilárd milyen jól használja a digitális megoldásokat, nem csak az e-kereskedelemben, de a csapatmunkában is, a feladatok szervezésében. Gyetvai Szilárd fő webshopja a csillagokalatt.hu. Erről is beszélgettünk, a digitalizációról, weboldalakról, marketingről, termékválasztásról.

A Vodafone támogatásával egy új témasorozatba vágtunk bele a Minneren. A célunk, hogy támogassunk abban, hogy a vállalkozásod nincs helyhez kötve a digitalizációnak köszönhetően. Ezért olyan vállalkozókat mutatunk be, akikből inspirációt tudsz meríteni, akik ki tudták aknázni a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket. Lássuk is, hogy ez hogyan sikerült nekik! 

A podcast hanganyag

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ként itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast leirata, rövid vázlata

Gyetvai Szilárd több webshopot is indított az elmúlt években. Ahogy ő bemutatta magát: márkákat hozunk létre, digitális cégcsoportot építünk. A fő vállalkozása most a csillagokalatt.hu, ezügyben is jött most hozzánk interjúra. Az egész csapata Nyíregyházáról dolgozik, igazi helyi vállalkozás ám mégis az egész országot el látják termékeikkel.

Szilárd webfejlesztőként kezdte kb. 8 évvel ezelőtt, ám rájött arra, hogy a plusz digitális tudását úgy is tudná kamatoztatni, hogy saját vállalkozást épít. Látott sok projektet, amelyeknél mindig az volt a gondolata, hogy lehetne ezt jobban csinálni. Míg a cégek nehezen fogadták meg tanácsát, addig ő ezt saját vállalkozásában láthatóan jól meg tudta valósítani.

Csak a csillagtérképes webshopjának 2021-es forgalma több mint 130 millió forint volt, és még mellette vannak más shopjai is.

Az e-kereskedelem nehéz vállalkozás, mert szó szerint naprakészen kell tartani a weboldalt. Szilárd elmondta, hogy sokrétű marketingstratégiát kell alkalmazni, mert sokszor egy adott vásárlót nézve az első eladáson szinte alig van haszon.

Beszéltünk egy új vállalkozásukról is, ahol vászonképeket értékesítenek. Mesélte, hogy az első vásárlókat fel kellett hívniuk, hogy biztosan lássák mik az igényeik, mire gondolnak egy ilyen termék vásárlása során. Például mondták többen, hogy több képet szeretnének látni a termékről, több szögből is. Máris megoldották és növelni tudták a vásárlók számát.

Az ajándék, hobbi, egyedi dekor termékek piacának óriási trendje van itthon. Ebben egyetértettünk Szilárddal. Az olyan nagy piaci szereplők, mint ez eMag, Alza nehezen tud erre a piacra lépni, mert ezek főleg egyedi termékek, amelyek inkább külön webáruházban futnak jól, külön márkaként. Például a csillagtérkép, vászonképek, akkor beszéltünk a számfestő készletekről is (felnőtt kifestő), sőt a mágneshorgászat (felnőtteknek).

A digitalizáció teljesen átszövi a vállalkozást, ami azért is kell, hogy a covid helyzetben is jól tudjanak együtt dolgozni, sőt akár távolról is. Trello projektmenedzsment megoldást használnak, hogy biztosan tudják mi történik a cégben, és nyomon tudjanak követni minden folyamatot. Készítettek belsős tudástárat is, hogy akár mindenki bevethető legyen más-más területen is, de így sokkal könnyebb belevágni új projektbe is, de még az új munkatárs felvételét is meggyorsítja.

A Digiméter 2021-es kutatásából kiderült, hogy a hazai cégek alig 26%-a írja le a cégben, hogy mi hogyan működik a vállalkozásban, mik a folyamatok, mik a lépései az egyes tevékenységeknek (mik a támpontok, csekklista).

Hallgasd meg a podcastot, mert részletesen beszélünk ezekről a témákról.

Pont ezt keressük a Vodafone-nal közösen! Hallottuk Halász Norbert történetét ebben a podcast sorozatban. Így látva ezt a mintát már nem is tűnik olyan bonyolultnak a digitalizáció beiktatása a cégünkbe. A magánéletünknek már régóta részei a digitális eszközök, megoldások, most a céged vérkeringésébe is kapcsoljuk be! 

Korábbi inspiráló interjút itt találod: Sörforradalom Miskolcról. Zip’s üzleti sztorija, online sörfőzés [podcast]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

A Shoprenternek kihívója akadt? Próbáljuk ki a Shoptetet!

Bevallom még soha életemben nem készítettem webáruházat, így azt hiszem jó alanya vagyok egy ilyen próbakörnek. Ugyan nem tudok a Shoprenterhez viszonyítani, de ez...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...