Találtam egy olyan terméket, ami valóban igazi üzleti kihívásokat tartogat. Nem tudod eldönteni, hogy ez a termék csúcsszuper, vagy pont kudarcra van ítélve, mert meg nem értett termék. A Tunki Tunki mártogatós, szendvicskrémmel kapcsolatos üzleti sziutációt fogjuk most megnézni. Ez itt egy könnyed tartalom, pont annyira megyünk bele, hogy az élvezetes és elgondolkodtató legyen.
A termék: mártogatós, szendvicskrém, főzőszósz – Tunki Tunki
A Minneren már hallhattál a Tunki Tunki-ról, mert a cégvezetőkkel interjút készítettem. A céget nem ők alapították, hanem megvették, amikor eladósorba került az alapító élethelyzetének megváltozása miatt.
A termék egy kézműves szósz, szendvicskrém, mártogatós. Vegán termék, de nem ezt szeretnék kiemelni a cégnél, sőt mindenmentes is. Utóbbi azért sem előnyös kommunikációban, mert alapból azt az értést kelteti, hogy nem finom (közben pedig az).
A márka weboldala: https://tunkitunki.hu/
Hol keresnéd a boltban a Tunki Tunki mártogatós terméket?
A Minner FB-ján tehát ismét megszavaztattunk feladványokat az olvasókkal. Ez amolyan közös gondolkodás is egyben.
Az első kérdés, hogy a fenti és az alábbi képen is látható üvegcsében található igazi multifunkcionális terméket te hol keresnéd a boltban? Tehát bemész a Sparba, Tescoba, Lidl-be, hová indulnál el? A hűtők irányába, ahol a szendvicskrémek vannak, vagy a szószok között. Direkt nem írtam bele a feladványba a chipseket, pedig lehet ott még nagyobb sikere lenne? Végül is, kevés a piaci szereplő azon a területen.
A válaszadók egyértelműen a konzervek, szószok közé tennék a terméket. Ez mondhatni annyira elsöprő válasz volt, hogy nehéz is belekötni. Talán azért is lehet így, mert a csomagolás is arra utal, hogy oda való.
Melyiket emelje ki a márka a kommunikációjában? Mártogatós, szendvicskrém, szósz?
A Tunki Tunki csomagolásán megjelölték, hogy mire is lehet használni a terméket. Akár itt is nézve, akár a kommunikációban sem mindegy mit mondunk először. Kutatások bizonyítják, hogy az lesz a legerősebb, amit gondolunk adott dologról, termékről. Melyik legyen előbb? Mártogatós, szendvicskrém, szósz? Mit emeljünk ki a kommunikációban?
A Minner szavazás eredménye, hogy
- 47% szendvicskrémre,
- 31% mártogatósra,
- 22% szószra szavazott.
Így nézve csupán az első két feliratot kellene megcserélni a csomagoláson. Viszont azt egészen biztosan, hiszen 47%- a szavazóknak erősen erre szavazott. Természetesen a célcsoport esetében vizsgálva pontosabb eredményt kapunk, de már ez is jó támpont.
Melyik jobb stratégia? Kisboltok, bio boltok vs kereskedelmi láncok
Hogy döntenél? Bekerülni egy nagy üzletláncba (Spar, Lidl, Tesco…) vagy először bió, vegán, kisboltokba?
Mostani piaci viszonyok között kell döntened. Jöhet új piaci szereplő? Kockázat, hogyha bekerülsz országos boltba, és onnan kikerülsz akkor visszakerülni lehetetlen (egy esélyed van). Országosan hirdetned is kell jobban, mivel FMCG termék. Szavazz a következő ábrán! (Nyíl – sok a szöveg, dobd fel akár üvegekkel, vágd ki csak az üvegeket képről és akkor így mindenhová tegyél, vagy ilyesmi, ebben te jobb vagy).
A nagy kérdés tehát, hogy a kisboltokra koncentrálnál, helyi piacokra vagy FMCG termékként nagyobb üzletláncokba vinnéd a terméket?
A Minneresek szavazása alapján 62% úgy látja, hogy a hiperekbe, üzletláncokba bevinni a terméket az nagyobb üzleti potenciál.
De miért ez az eredmény? Mi lehet a legjobb döntés? Innentől ezt a cikket a Minner Előny előfizetők olvashatják. Szó lesz még a cikkben:
- Ha a hipermarketeket választja, akkor min kell még változtatnia?
- A csomagolásról, a méretről. Keresünk nem kevés profitot rajta.
- A szószok WD-40-e hasonlatot találtuk ki a termékre, ezen a vonalon elindulva vajon jó-e az, hogy ez a termék univerzális? Érdekes a Minner vállalkozók szavazata is!
- Ha maradunk az univerzális terméknél, akkor mivel lehet átütni az emberek fejébe, hogy ez mire jó? Egy igazán izgalmas módszert mutatok be, amit másra is használni lehet.
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Ha tetszett ez a cikk, és úgy érzed még fejlődnél, akkor ajánlom figyelmedbe a Minner Előny előfizetést, ahol hasonlóan izgalmasan tálalva vannak a mélyebb üzleti témák is. Kerülj előnybe!
Most nézzünk meg más típusú üzleti feladványokat, szituációkat is!
- Külön egy helyre összegyűjtöttem az ilyen üzleti feladványokat. Kattints ide!
- Tényleg többet fizetnek? Ezért? Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről
- Ugyanaz a termék, de más célcsoport? Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről 2. rész
- 1 millió iPhone-t használnak itthon? Ezeket az üzleti példákat látva, teljesen mást fogsz gondolni az üzletről 3. rész
- Fizetésnap és a bevétel kapcsolata. Üzleti szituációk, feladványok 4. rész
- Mikor lesz a kattintásból vásárlás? Üzleti feladványok 6. rész
- Melyik plakát kapja el az emberek figyelmét? Üzleti feladványok 7. rész
- Melyik Facebook poszt állít meg a görgetésben? Üzleti feladványok 8. rész
- Az emberek fele csődbe vinné ezt a céget. Üzleti feladványok 9. rész
- Uralni akarom a piacom! Mennyit kell költenem hirdetésre? Üzleti feladványok 10. rész