Uralni akarom a piacom! Mennyit kell költenem hirdetésre? Üzleti feladványok 10. rész

Dátum

Megosztás

Ismét megmozgattuk, sőt most is megmozgatjuk az üzleti agytekervényeiteket is. Olyan feladványokkal készültünk, ami ismét fejleszti üzleti szemléletmódodat, vagy plusz információt ad, hogy jobb üzleti döntést hozz. Most is volt olyan kérdés, aminél többen is rosszul döntöttek volna. A sikeres üzlethez jó döntések sorozatára van szükség, így jó ha edzed magad ezekkel a cikkekkel!

Miért lesz egy alkalmazottból vállalkozó?

Ezt a kérdést azért tettem fel, hogy tudd miért mond fel akár a legjobb munkatársad is. És itt nemcsak arról van szó, hogy elmegy egy másik céghez dolgozni, hanem egyenesen vállalkozásba kezd. Persze több aspektusa is van, de most mi azt vizsgáltuk, hogy vajon a főnök visszajelzéseinek hiánya miatt lesznek vállalkozók, vagy a toxikus munkakörnyezet miatt.

Screenshot

A 73%-a a szavazóknak a toxikus munkakörnyezetet jelölte meg. Nos a helyes válasz az A, vagyis a főnök nem adott visszajelzést, nem köszönte meg a munkát. Azt gondolom erre sokan nem gondoltak volna. Én is meglepődtem, amikor először hallottam erről, majd elkezdtem nyomozni és kérdezni kezdő vállalkozó workshopon, kezdő vállalkozókat.

Gondolkodj el azon, hogy az alkalmazottak lehet pusztán egy „köszönöm a munkád”, „köszönöm, hogy megcsináltad a … -ot” után kiegyensúlyozottan mennek haza és eszük ágában sincs felmondani, vállalkozni.

Melyik marketing csatornát erősíted? Mi a jó döntés?

Lehet, hogy becsapós kérdés volt? Itt egy vállalkozás, ajánlásból jönnek főként az ügyfelek, mi a következő lépés a marketingedben? Ajánlás marketingben erősítesz, vagy elindítod a Facebook marketinget?

Screenshot

A helyes válasz az A, vagyis az ajánlás marketingben erősítesz. A szavazók 66%-a jó döntést hozott volna, és 34% gondolt a Facebookra. Ami egyébként persze nem olyan nagy gond, kelleni is fog később, sőt van olyan szituáció, amikor az a jobb döntés.

Gondolkodj el azon, hogy amikor egy marketing csatorna jól muzsikál, akkor ne azonnal egy másikat építs, hanem próbáld meg még jobban irányítani a meglévőt, kisajtolni belőle, amit lehet. Legtöbb esetben még van abban 3-10-szer annyi. A legtöbben például ajánlás marketingnél azt mondják, hogy így ajánlásból jönnek maguktól is, miért is nyúljak bele. Nos ilyenkor kell azt mondani, hogy oké, jönnek maguktól, de mostantól serkentsük (pl. ajánlási bónusz…), csináljuk tudatosan.

Amit nem tudsz irányítani, egy idő után kicsúszik a kezedből.

Mennyi napi marketing költéssel lehet uralni a piacot?

A hazai cégek többsége nem mer költeni hirdetésre. Eközben ott egy másik réteg, a tudatos KKV-k, akik például 50 vagy 100 hirdetést futtatnak egyszerre, napi marketingkeretük több százezer forint. Na, de mennyi is az annyi? Mennyivel lehet uralni a piacot például Facebook marketinggel kapcsolatban?

Screenshot

A helyes megfejtés napi 250 000 Ft, tehát ennyivel lehet uralni a Facebookon egy adott piacot (országosan). Apró érdekesség, hogy például tapasztalatok alapján napi 30 000 forintig igazán látványos eredményt láthatunk, majd 30-80 000 forint között általában nem változik akkorát, de aztán felette mintha újra megnyitnák a csapokat. DE! Fel kell készülni arra, hogy már egy másfajta célcsoport elé kerültünk, lehet változtatni kell a kommunikáción.

Gondolj bele abba, hogy mikor módosítottad utoljára a marketing költségvetésed? Érdemes hozzáigazítani a céged növekedéséhez, vagy céljaihoz. Cégfejlesztési ötletek 10.: Marketing terv készítés. Marketing stratégia, kommunikációs ter

Mi kell még a vásárláshoz? Mi kell még ahhoz, hogy kinyissa a pénztárcáját a vásárló?

A feladványban tehát az volt a kérdés, hogy az érdeklődő az elmúlt 3 hétben

  • a weboldalon volt már 4-szer,
  • látott 3 videót,
  • kapott már e-maileket,
  • sőt látott már Facebook posztot is tőlünk (többet is).

És még mindig nem vásárolt. Mi hányzik? Nem ez abszolút nem ritka eset, sőt pont ez jelzi, hogy érdeklődő valaki, de még vagy idő kell neki, vagy valami trigger (kiváltó ok), hogy vásároljon.

Blog bejegyzéseket kell mutatni neki vagy véleményeket?

Screenshot

A helyes választ a szavazók 98%-a eltalálta! Wow, de jó volt látni. Tehát a véleményeket kell megmutatni.

Tudtad, hogy sokszor már csak a vásárláshoz valami social proof elem (társadalmi bizonyíték) hiányzik, mint például a vélemények? A vásárló tudni szeretné, hogy jól dönt-e, megerősítést keres. Ezt meg lehet neki mutatni, ha ő nem talál rá, sőt meg is kell. Például az értékeléseket beleteszed a hirdetéseidbe, akár képre ráteszed, weboldalon láthatóvá teszed…

Ezzel kapcsolatban ajánlom ezt a cikket, mert tudom mi hiányzik most neked. Sok-sok értékelés. Hát gyűjtsünk! Cégfejlesztési ötletek 5.: Szerezzünk 1000 véleményt és havi 20% forgalom-növekedést!

Most nézzünk meg más típusú üzleti feladványokat, szituációkat is!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!