Mivel küzd szinte minden vállalkozó? Kevés a vevő, lehetne több érdeklődő, de kinek van ideje a marketingre? Sokszor azért hiányzik az időfaktor, mert előtte hiányzott a tervezés. Adott pillanatban, egyszerre megenni a marketingfeladatokat bizony nagy vállalás, ezért el is marad a megvalósítás. Ebben a cikkben azt a célt tűztik ki, hogy legyen olyan cselekvési terved, amivel bármilyen szinten is vagy a marketingen, el tudj indulni.
Hol is vagy most? Ez a Minner új Cégfejlesztési cikksorozata! A cél, hogy kiválasszatok akár több cégfejlesztési ötletet is, és minél előbb megcsináljátok a megvalósítási útmutató alapján. Ez itt 100% gyakorlat! Nézz vissza többször, mert újabb és újabb ötletekkel (és megvalósítási lépésekkel) rukkolunk elő! Külön kategóriát is kapott az ötleteken belül a főmenüben is
10. Cégfejlesztési ötlet röviden: Marketing terv készítése (marketing kommunikáció)
Mit is fogunk csinálni a marketingünkben a következő 2-3 hónapban, vagy félévben (akár évben)? Miről kommunikálunk, kiket akarunk elérni, mennyit költünk marketingre, hol hirdetjük magunkat? És még mennyi kérdésre kell válaszolnunk, amikor is megtervezzük a következő időszak marketingjét. Nem elég a kérdésekre válaszolni, tudni is kell mit is csinálunk, és mi-miért hoz majd vevőt.
Vigyünk tudatosságot a marketingünkbe!
Fontos! Ez most itt marketing kommunikációról szól. Bár érintjük például az ajánlat témakört is, de a marketingbe beletartozik az árazás, pozícionálás, célcsoport, a termékek vagy a szolgáltatások… Tehát ezekről most nem lesz szó, csakis a kommunikációról.
Kommunikálsz te eleget? Nem! 10-szer ennyit is lehetne!
Néhány hete a Minneren egy szavazós poszt keretén belül kérdeztünk rá a minneresek körében, hogy szerintük egyszerre futatott 4 hirdetés zavarja-e már az embereket?
Az alábbi Facebook történetben tettük fel a kérdést. És jöttek a válaszok, több százan nyomogatták a gombokat! A többség jól érzi, vagyis nem, ennyi nem zavarja a fogyasztókat. Van viszont az a 32%, aki majd nehezen találja a pénzt, ha egy olyan tényező gátolja, ami valójában nincs is. Ez pedig az a gát, hogy: Nem akarok több posztot kitenni, több hirdetést futatni, mert akkor idegesítem az embereket, mert akkor azt hiszik tukmálok, mert akkor… és még folytathatnám ezeket a rossz beidegződéseket.

Ez az üzleti feladvány / szavazás ebben a cikkben található részletesen.
Jó gyakorlat, szemléletmód: Gondolj bele abba, hogy
- A Facebook nem minden hirdetésedet mutatja meg adott embernek, lehet 1 héten belül nem is fog találkozni vele. Tehát bátran lehet több hirdetésed, több posztod, ha egyébként érdekli, akkor hálás is, hogy ismét látja, ha nem érdekli, akkor olyan hamar elfelejti, hogy azt időben is nehéz lenne kifejeznem.
- Teszt: Te emlékszel a legutóbbi 20 hirdetésre, ami megjelent előtted?
- Mindenkit más győz meg, ha csak egyféleképpen hirdetsz, akkor lemondasz a vevőid nagyobbik %-áról és átadod annak a konkurenciának (aki egyébként lehet pont hallgat ránk, a Minnerre). Soha ne hidd azt, hogy a vevő mindent tud. Nem tud eleget se rólad, se a termékedről, lehet még be sem ágyazódtál, ha adott dologra gondol.
Kedvenc pizzás tesztem. Most honnan rendelnél pizzát? És másodiként, ha az elsőnél elment az áram? És harmadik opció? Ők az alternatívák, akik eljutottak hozzád, hogy jó a pizzájuk, vagy valamiért szimpatikus. És ott a kisvállalkozó, a legjobb nápolyi pizzát csinálja a környéken, de nem jut el hozzád, mert nulla közeli a kommunikációja.
Egyik partnerünk, az Active Fiber Shake mai nap 160 aktív Facebook hirdetéssel rendelkezik! Igen, ezek valamelyikével most mind találkozhat a vevő (de nem fog minddel).

A Moai Jungle virágbolt pedig napi 2 (!!!) Facebook poszttal örvendezteti meg a követőit. Nem költ marketingre, és neki van organikus elérése, ami igencsak magas, mert minden posztját több tucat ember lájkolja. Helyi virágboltról van szó, bár van webshopos rendelése is.

A Minner az elmúlt 10 évben több mint 10 000 posztot tett ki, és az olvasóink száma nem csökkent, hanem nőtt! Több platfomon kis kommunikálunk egyszerre, szóval ez a szám még több is. Ha egyszerre 2 platfomon kommunikálsz az még előnyös is lehet, mert nagyobb eséllyel eléred. Igen, azért küzdünk, hogy ott legyél szem előtt.
#kutatás: Az Adroll (hirdetési platform) tanulmánya alapján a sikeres kereskedők 70%-a több mint 10 hirdetést futtat egyszerre, amivel magasabb konverziót érnek el.
Mielőtt bármilyen mély varázslatot is csinálnánk a marketingünkben, azelőtt annyit kell tennünk, hogy tudatosan megnöveljük a kiáramlást, kommunikációt.
Na, de hogyan is menjünk tovább? Mit csináljon a csapat? Részletesen a megvalósítás lépései
Először nézzük nagyvonalakban:
- Meghatározzuk a marketing céljainkat. A cikkben hozok rengeteg ötletet, amiből ki tudsz indulni, szinte csak alá kell húznod mi lesz a célod a következő időszakban.
- Lefektetjük az állandó marketingünket (mit kommunikálunk folyamatosan) és tervezetten beiktatjuk az időszakos kampányokat, közléseket.
- A fentieket továbbontjuk: Kinek hirdetünk, mit, mennyit költünk, hol hirdetünk,
- Teszt hirdetéseket folyamatosan kell futtatni, mert soha nem tudhatjuk mire harapnak az emberek.
- A végén összeáll a nagy kép, mit is kell tenni a marketingünkben ma-holnap-holnapután.
- Ez valami más lesz! Elmúlt 5 évben több mint 2000 vállalkozó volt nálunk személyesen (tanácsadás, workshop, esemény). Tudjuk milyen tudással, eszközökkel, mennyi idővel (kevés) rendelkeztek, mennyit tudtok rászánni a marketingre (tőkében, időben). Ezért is a cégfejlesztési rovatban, ebben a cikkben olyan megoldásokat részleteket, amit használni tudsz. Nem elmélet, nem mindenféle varázslat.
Az alapok, ezzel is kezdheted (opcionális)
- A Minner-féle üzleti tervben van külön egy rész, amiben a Marketing tervvel kapcsolatos feladatok vannak. Érdemes átnézned: Üzleti terv minta. Használd a Minner-féle üzleti tervet a folyamatos tervezéshez is
- 1 millió forintból marketing. Így csináld! Marketing költség tervezése – Ez a cikk egy másik megközelítés, ami segíti a tervezésedet, pusztán az összegből kiindulva.
- A berobbanó növekedési stratégiák cikk instant tervet adhat a kezedbe:
A cikk további részét csak Minner Előny előfizetőink olvashatják. A Minner belső köre a megvalósításhoz kap segítséget, ahogy a többi Cégfejlesztési ötletnél már megszokhattad. A cikk még dupla ilyen hosszú, benne megvalósítási lépésekkel. + Példát is hozunk többet is, és a végén végigmegyünk egy teljes példán. Ezt ki fogod nyomtatni!
Előny tagként hozzáférsz a rengeteg letölthető üzleti útmutatónkhoz. Például Facebook hirdetés alapok ebook, útmutató, vagy éppen a közösségi média poszt ötletek. Továbbá olyan zárt szakmai cikkekhez, amelyek szintén gyakorlati tudást adnak számodra.
Hogy szeretnéd megvalósítani ezt a Cégfejlesztési ötletet?
Felveszed a Minnert tanácsadóként, hogy közvetlen szakmai segítséget kapj. Az üzleti tanácsadás díja 119 000 Ft. Részletek a Tanácsadás gombra kattintva
Önkiszolgáló módban a leírás alapján csatlakozva a Minner Előny előfizetéshez.
Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáféréssel a Cégfejlesztési ötletekhez, letölthető útmutatókhoz és további szakmai anyagokhoz.
A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz!
(Itt a FB, Google login is)
További Cégfejlesztési ötletek
- Cégfejlesztési ötletek 1.: Adjunk el jobb szöveggel!
- Cégfejlesztési ötletek 2.: SMART célok, csapatcélok, KPI. Ez hozza a növekedést!
- Cégfejlesztési ötletek 3.: Készítsünk reklámvideót. Videómarketing indul!
- Cégfejlesztési ötlet 4.: Előbb jöjjön össze az üzlet, gyorsabb kiszolgálás, pénzforgási sebesség növelése
- Cégfejlesztési ötletek 5.: Szerezzünk 1000 véleményt és havi 20% forgalom-növeked
- Cégfejlesztési ötlet 6.: Kezdjünk el adatot adni az AI-nak és azonnal fogjuk munkára!
- Cégfejlesztési ötlet 7.: Piackutatás „lazán”, óriási eredménnyel!
- Cégfejlesztési ötletek 8.: E-mail marketinggel növelni az ügyfélélményt és a forgalmat
- Cégfejlesztési ötletek 9.: Munkaszervezés digitális feladatkezelőben (Trello, Monday…)
Forrás: Adroll kutatás itt