Üzleti terv minta. Használd a Minner-féle üzleti tervet a folyamatos tervezéshez is

A Minner már 9 éves és már milliószor újra és újra kellett írnom az üzleti tervemet. Miért? A piac változik, a számok változnak, új szinteknél más problémák, más beszállítók, más lehetőségek adódtak, amelyekhez terv kellett, sőt módosítani a stratégiát is. Évente kétszer nekiesek átnézni mik voltak a korábbi években a tervek, mi valósult meg, milyen új dolgokra kell fókuszálni a következő időszakban. Ez általában augusztusban és decemberben szokott megtörténni. Néhány évvel ezelőtt vettem észre, hogy az én üzleti tervem teljesen más, mint az általános üzleti tervek. Ez a felismerés vezetett oda, hogy más cégeknek is ajánlottam, hogy próbálják ki és működött. Egy kezdő vállalkozónak megtámogatja a kezdést úgy, hogy olyan kérdésekre kell válaszolnia, amelyre máshol nem kérdeznek rá, sőt ez segíti javítani az üzleti gondolkodást is. Haladóbb cégeknek pedig segíti az aktív tervezést szemben az általános üzleti sablonokkal.

Te is töltöttél már le olyan üzleti terv mintát, ami nemcsak száraz volt, de elő sem segítette igazán a tervezést? Sokan vagyunk így, pedig pont az álmainkat szeretnénk megvalósítani, és az üzleti tervben egyfajta útmutatót is szeretnénk kapni, hogy rendszerezze a fejünkben lévő gondolatokat, kiderüljön hogyan visszük sikerre a vállalkozásunkat. 

Sok kérdésed lehet még, miközben az új projektedbe, vállalkozásodba vágsz bele!

  • Hogyan tudok sokat eladni? Hogy tudok több profitot elérni? – A pénzügyi tervben sokszor a cash flow számítás nem ad kellő választ arra, hogy ezt ki tudd találni. Ezért olyan bővített kérdéseket, feladatokat kapsz a Minner-féle nagy üzleti tervben, amely segít maximalizálni nemcsak az eladásokat, hanem a profitot is.
  • Nincs gazdasági diplomám, üzleti tudásom. Ki tudom én ezt tölteni? – Nem kell semmilyen előképzettség az üzleti terv kitöltéséhez. Minden olyan rész, ami idegen lehet számodra, meg van magyarázva, plusz a videók is segítenek a kitöltésben. Azon fogsz meglepődni, hogy miközben töltöd ki, tanulsz is a saját tervedből, folyamatosan fejlődik az üzleti tudásod és vállalkozói szemléletmódod.
  • Hogyan lesz ismert a márkám? – A marketing terv az általános üzleti sablonokban csak arról szól, amit egyébként is tudsz, leírod és csak nézel ki a fejedből. Előrébb nem tudsz menni. A Minneres verzióban ez teljesen másképpen van és az elmúlt évek tapasztalatait belegyúrva igazi marketing stratégiát tudsz letenni az asztalra (itt majd szükséged lesz a videós útmutatóra is).
  • Mi kell ahhoz, hogy sikerüljön piacra vinni az ötletemet? – A stratégia gondolkodás nem az égből pottyan elénk! Piacra lépési stratégiát nemcsak kezdő vállalkozóknak érdemes készíteni, hanem aktív vállalkozásoknak is, amikor új terméket, szolgáltatás, ajánlatot dobnak a piacra. A piacra lépési stratégia lényegében a projektmenedzsment és a marketing szerelemgyereke. Ez általában hiányzik az általános üzleti tervekből és ehelyett csak a működési terv van csak benne.
  • Hogy fog működni a vállalkozásom? Mi van, ha nem gondolok valamire? A cél, hogy megtaláld a saját sikerrecepted. Vagyis mit kell ahhoz nap mint nap csinálod, hogy leírt célok teljesüljenek.

A Minner-féle üzleti terv sablonnal az a célunk, hogy sokkal mélyebb tervet készíts az interneten elérhető mintákhoz képest.

Mit mondanak a számok? Kell a tervezés a sikerhez?

#kutatás: A Harvard Business Review-ben publikált kutatás alapján kiderült, hogy a folyamatosan, nem egy nap elkészített üzleti terv növelte a cégek sikerességét. Ahogy Francis J. Greene és Christian Hopp fogalmaz: a néhány nap alatt összerakott terv annyit ér, mintha nem is dolgoztunk volna rajta. Sőt a kutatás azt mondja, hogyha papírra is leírjuk a leendő terveinket, az 27%-kal növeli annak sikeres bekövetkezését.

#kutatás: Egy 2010-es kutatásban (bár régi, de tapasztalataink alapján még mindig megállja a helyét) 11 046 vállalkozást vizsgálva kiderült, hogy 30%-kal gyorsabban nőttek azok a cégek, akik aktívan foglalkoztak a vállalkozásuk jövőjükkel, akik frissítették üzleti tervüket.

#kutatás:A Small Business Economics-ban megjelenet kutatási eredmények alapján, azok a cégek, akiknek volt terve, továbbá ebben meghatározott KPI mutatói (kulcs hatékonysági mutatók, teljesítménymutatók), azok a cégek 271%-kal nagyobb arányban zártak le sikeresen projekteket. Ez jó! Tudni kell elengedni, tudni kell elemezni. Terv nélkül pedig nehezen vesszük észre, mikor is kell lépnünk.

Ha nem ijedsz meg attól a gondolattól, hogy mit fog csinálni a vállalkozásod 3-5 év múlva, akkor még nem elég jók a terveid!

Miért jó ez nekem?

A letölthető dokumentum tele van olyan kérdésekkel, amik megválaszolása elengedhetetlen a vállalkozásod sikerre viteléhez. Az már extra, hogy kitöltés közben…

  • Tovább erősödik az ötleted, körvonalazódik a víziód
  • Ha sok ötleted van, akkor segít letisztázni őket, sőt kilökni azokat, amelyek nem állják ki már a koncepció alkotás lépéseit sem, sőt később az üzleti matekon is elbukhatnak.
  • Minta lenne egy mentorod, aki visszahúz a fellegekből és eközben kérdéseivel egyengeti a céljaid felé.
  • Beindul a fantáziád, új ötletek és megoldások jutnak eszedbe
  • Rákényszerülsz olyan területekkel is foglalkozni, amit eddig elhanyagoltál (piackutatás, valóban problémát oldjon meg a vállalkozás, vagy éppen üzleti matek – segítünk átrágni a nemszeretem témákat is!).
  • Célokat is kitűzöl, amikkel rendszeresen ellenőrizheted, jó irányba haladsz-e. Ezt a doksit nem a fióknak készíted, aktívan használni is fogod!
  • Ha megválaszolod a kérdéseket a munkafüzet-jellegű üzleti terv sablonban, a végére (válaszaidtól függően) 50-70 oldalas, komoly üzleti terved lesz – ráadásul sokkal tudatosabban állsz majd a vállalkozásodhoz!
  • Extra: Készültünk rövid üzleti terv mintával is pont azért, hogyha több ötleted van, akkor a rövid változat segít eldönteni mibe vágj bele. 

Kinek ajánljuk? 

  • Kezdő vállalkozóknak, akik szeretnének tervezetten a piacra vinni ötletüket. A tudásanyag és az üzleti terv sablonunk segíti a vállalkozói készségek kialakulását is. 
  • Haladó vállalkozóknak, hogy elkészítsék azt az üzleti tervet, amire támaszkodhatnak a következő 1-5 évben. A Minnernél nekem is van egy olyan üzleti tervem, amit folyamatosan frissítek, elején volt sok munka elkészíteni, most már csak bővítem. 

A Minner Előny előfizetők INGYEN hozzájuthatnak a Minner-féle üzleti terv sablonhoz

  • A Minner Előny előfizetés a Minner prémium tartalom előfizetése. Ezekhez az üzleti tartalmakhoz csak a tagjaink férnek hozzá.
  • Több letölthető útmutatót, is adunk ajándékba az előfizetés mellé. Itt az üzleti terv témakörben ezeket:
    • Rövid üzleti terv sablon a gyors validációhoz, ötleteléshez.
    • Minner-féle nagy üzleti terv sablon a valódi üzleti tervezéshez, továbbá aktív vállalkozói tervezéshez is.
    • 6 videós segítség, hogyan használd a letölthető sablonokat. Nemcsak magyarázó videó, ez üzleti edukációs videó is egyben.
    • Minner Előny tagok üzleti tervének átnézése is hozzátartozik (ameddig az előfizetői szám nem lő ki, addig vállalni tudjuk ezt a jelenlegi előfizetői díj mellett).
  • További az említett zárt cikkekhez is hozzáférsz, továbbá a többi hasonló letölthető üzleti útmutatóhoz, guide-hoz is. Ez a Minner Előny! Előnybe hozunk! Előfizetés itt: https://minner.hu/elofizetes

Ezt a tervet használni fogod! Sűrűn elő fogod venni! Az üzleti céljaid GPS-e. Bemutató videó itt:

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért.

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kapcsolódó cikkek