Vállalkozásoknak, cégeknek értékesítesz terméket, vagy szolgáltatást? Nem vagy könnyű helyzetben, mert teljesen más üzleti szereplőknek eladni, mint a fogyasztóknak. Kit szólítsunk meg? Honnan lesznek leadek, érdeklődők? Hogyan jussak be potenciális partnerekhez? Mindezt úgy, hogy ne tűnjön tukmálásnak, ne tűnjek rámenősnek? Használjak online marketinget? Ezek járnak a fejedben egészen biztosan, amikor a marketingeden, vagy a B2B sales stratégián gondolkozol.
Szeretnél több üzletet kötni, és felpörgetni a B2B értékesítésed? Akkor jó helyen vagy. Miért is? Egyrészt a Minner.hu -t cégvezetők, vállalkozók, üzleti gondolkodók olvassák és mi közvetlen kapcsolatban is vagyunk a cégvezetőkkel üzleti képzéseink, workshopjaink, 18 300 fős zárt üzleti csoportunk által. Mi együtt rezgünk azokkal, akiknek te el akarsz adni! Találjuk meg a legjobb megoldásokat, hogy el tudd adni terméked, szolgáltatásodat a magyar vállalkozásoknak! Oldjuk meg értékesítési problémáidat! Több mint 11 éve alkalmazunk B2B sales megoldásokat, ezekből meríthetsz te is új stratégiát, ötleteket.
(B2C = fogyasztóknak adsz el, B2B = vállalkozásoknak adsz el)
Május 29. Minner B2B sales délelőtt. Előadás, B2B sales kérdezz-felelek. Kattints ide!
1. hiba: B2C marketing módszerek használata B2B-ben
Ez lesz az a hiba, aminek örülni fogsz, hogy nem kell elkövetni többet. Ha már próbálkoztál marketing ügynökséggel, vagy marketingessel együtt dolgozni, akkor tapasztalhattad, hogy egyszerűen nem tudják jól megfogni B2B marketingedet. Az érdeklődők elmaradnak, közösségi média csatornád akadozik. A hazai piacon nagyon kevés marketinges foglalkozik a B2B marketinggel és sokszor B2C piacra specializálódott cégek vállalnak ilyen munkákat. Eközben a szakmai rendezvényeken is kevés szó esik erről, szakmai anyagok sincsenek olyan nagy számban a B2B marketingről.
Ez azt is okozza, hogy például egyik ügyfelünk mesélte, hogy egy ügynökség 3 millió forintot költött el úgy online, hogy 0 darab érdeklődő jött a weboldalról. Hozzá kell tenni, hogy a főoldalt hirdették, és a kommunikációban sem találta a marketing csapat a fogást.
Át lehet ezt hidalni? Igen!
- B2C piacon az online kommunikáció a teljes értékesítési folyamatot lefoghatja.
- B2B -nél az értékesítési szakasz elején használjuk főként például a közösségi médiát, (Facebook, Linkedin), így csökkentett tartalmú üzenetekkel elég dolgozni a kommunikációban.
Tehát arra is akarunk itt célozni, hogy ne akarj mindent megmagyarázni a videókban, képekben, egyéb marketing anyagokban, amit online világba szánsz, mert az majd az értékesítés további szakaszában kell használni.
Ha elakadtál keress bátran minket! hello@minner.hu
2. Csak akkor indítod be az ügyfélszerzést, amikor már baj van
Sok vállalkozás csak akkor kezd el ügyfélszerzéssel foglalkozni, amikor kiesik egy nagyobb ügyfél, vagy látszik a számokon visszaesik a forgalom. Ezzel egy baj van. Ez nagyjából olyan, mint akkor akarsz vetni, amikor már éhes vagy. A B2B értékesítés egyik kulcsa az előrelátás: ne akkor akarj érdeklődőket szerezni, kapcsolatokat építeni, amikor már muszáj, hanem folyamatosan, konzisztensen. A hideg megkeresések sem ördögtől valók, csak tudni kell jól csinálni őket. A sales ciklus az első kapcsolatfelvételtől a sikeres üzletig 3-6 hónap is lehet.
Itt a másik aspektus az, hogy a B2B értékesítés sokkal hosszabb ideig tart, mintha a fogyasztóknak eladnál. És ez még nem minden! Az értékesítési szakemberek 44%-a szerint az értékesítési ciklus nőtt az elmúlt években a The LinkedIn State of Sales Report tanulmánya alapján. Ez egybecseng az online értékesítési adatokkal is, vagyis több érintési ponton kell végigmenni, míg az érdeklődőből ügyfél lesz. Ennek oka a nagyobb marketingzaj, kisebb belépési küszöb miatti konkurencia harc…
Neked van stratégiád arra, hogy mivel szólítod meg az ügyfelek a 3-6 hónapos értékesítési ciklusban? Mindig ugyanazzal? Unalmas! Persze, hogy nem kötnek veletek üzletet!
3. Túl hamar feladjátok, akár már egy NEM után
A kutatások alapján az értékesítések 80%-a átlagosan 5 utánkövetést igényel az első mélyebb érdeklődés, megbeszélés után (ez átlag, lehet az 12 is!!!). Tehát kell legalább 5 telefonhívás, vagy e-mail, vagy egyéb kapcsolódás a leendő ügyféllel, míg igent mond. Eközben az értékesítők 44%-a már 1 utánkövetés után feladja.
Érintési pont a sales folyamat során:
- a telefonhívás,
- e-mail,
- online meeting,
- személyes találkozó,
- eseményen való találkozás,
- online anyag átolvasása.
4. Nem használják ki az online marketinget
Pont egy magyar KKV méretű cég lehet a példa előttünk! Csillag Péter ma már Cápaként tündököl az RTL műsorán, de korábban a Starschema nevű vállalkozás tulajdonosa volt. Nem rég eladta cégét 13 milliárd forintért. A B2B vonatkozás az itt, hogy a vállalkozása bejutott olyan nagy cégekhez, mint a Netflix, Shopfy, Disney, Apple. Mindezt blogmarketinggel! Nem, én nem akarlak rávenni a blogmarketingre, lehet pont nálad ez nem fog bejönni, de éppen más online megoldás igen! Inkább a gondolkodásmód az, amit itt el fogsz vinni!
Ahogy Péter mondta nekem, amikor erről mesélt egy Minner interjúban: a cégekben is emberek dolgoznak, meg lehet őket szólítani, segíteni lehet a munkáját, segíteni abban, hogy az aktuális projektjében haladjon. A Sony, Facebook, Apple persze egy-egy nagy jogi entitás, de ezek a nagy cégek is egyénekből állnak. Akinek eladunk, az lehet, hogy a Sony vállalat, de aki ezt a beszerzési döntést hozza, az a Sony szakmai vezetője, vagy beszerzője, vagy head of… -ja. Ismerni kell az ő gondolkodását, fájdalmait, céljait, és ezt beletenni a blogbejegyzésekbe, kommunikációnkba.
A Starschema blogbejegyzéseinél a következők voltak a feltételek:
- A blogbejegyzések valós problémára adtak megoldást. Az ügyfél akár pénzt is adott volna, hogy megoldják neki az adott problémát (amiről szólt a blogbejegyzés).
- Úgy készüljön el egy blogtartalom, vagy akár egy webinár, hogy azt érezze az ügyfél, hogy ezért egyébként fizetnie kellett volna. (Magáért az információért, megoldásért.)
- Természetesen a blog marketing a sales folyamat egyik pillére, nem lesz egyből ügyfél az, aki blogbejegyzésből jön érdeklődőként.
- Havi 1 blogbejegyzést tettek közzé. Ezen akár 3-an is dolgoztak a csapatból 1-2 napon át.
Ma elvileg könnyű megírni egy blogbejegyzést az AI-val, de hidd el azt hamar kiszúrja bárki, hogy azzal lehet írva. A minőségi anyagok még mindig ki tudnak emelkedni, persze bele is kell tenni időt és energiát. Ebben is tudunk segíteni!
Mit lehet tenni? – Egy gyakorlati B2B sales délelőtt, ahol megoldást kapsz
A Minner B2B sales délelőtt és kérdezz-felelek épp ezekre a problémákra ad választ. Május 29-én délelőtt egy gyakorlatias workshopon vehetsz részt, ahol nemcsak előadásokat kapsz, hanem konkrét stratégiát is építhetsz. Megtanulod, hogyan szerezhetsz leadeket online, hogyan támogathatod az értékesítési csapatodat digitális eszközökkel, és mi az a rendszer, amit heti 3 óra munkával is működtetni tudsz.
És ami talán még fontosabb: olyan vállalkozókkal leszel egy térben, akik hozzád hasonlóan cégeknek adnak el, így nemcsak inspirációt, hanem akár új üzleti kapcsolatokat is szerezhetsz.
Nézd meg a részleteket és szerezd be a jegyed!: Minner B2B Sales Délelőtt – május 29. Kattints ide!
Fotó: Canva.com