Cégfejlesztési ötlet 7.: Piackutatás „lazán”, óriási eredménnyel!

Dátum

Megosztás

Ma, ha valaki saját magából kiindulva akar vállalkozást, üzletet vezetni, az igazából be is zárhatja a boltot. Mindjárt hozok ezzel kapcsolatban kutatást is, de egészen biztosan te is látod ezt a piacon. Mindenre is nem gondolhatunk, és ahogy szokták a mondani a vevők, ügyfelek is egy külön á…… nem is írom le inkább. Szóval igen, a vevő teljesen mást mond, akar, mint amire elsőre számítanál. Keressünk olyan információkat a piacunkról, ami pénzt hozhat nekünk!

Itt aztán új céges rutinokat teremtünk. Hol is vagy most? Ez a Minner új Cégfejlesztési cikksorozata! Külön kategóriát is kapott az ötleteken belül a főmenüben is! A cél, hogy rábökj több cégfejlesztési ötletre is, és minél előbb megcsináljátok a megvalósítási útmutató alapján. Ez itt 100% gyakorlat! Nézz vissza többször, mert újabb és újabb ötletekkel rukkolunk elő!

A 7. cégfejlesztési ötlet röviden: Kutassuk le a piacunkat, ki mit csinál, hol látunk jó megoldásokat, okoskodjon picit a vevő is

Nem, most nem mély piackutatásra veszlek rá, nem kell itt kérdőív, vagy mélyinterjú, vagy fókuszcsoport, nem kell szórni a pénzt. Csak kattintgatunk, talán egy-két vásárlót meg lehet kérdezni, erre is adok ötletet. Majd ezeket az információkat felhasználjuk a cégünk javítására, például marketing területen, ajánlatokkal kapcsolatban, új termék bevezetése, folyamatok fejlesztése, fogyasztók jó megszólítása. Sőt, lehet új fókuszt találunk.

Figyelni kell a konkurenciát is, hiszen lehet valamire rájöttek, amire mi nem, lehet lemaradunk valami trendről… NEM másolunk, nem arról van szó, persze néha azt is kell.

Miért is hasznos a piackutatás?

#kutatás:A Hinge Research 2021-es tanulmányából hozok most információt. Ebben 1293 cég vett részt, 270 milliárd dollár összbevétellel, közel 1 millió alkalmazottal, a nagy növekedést elérő cégeket tanulmányozták. Egyrészt megállapították, hogy a növekedésnek nem kell a jövedelmezőség rovására menni, a magas növekedés maga profittal párosul. A gyorsan növekvő cégek a piaci bizonytalanságot piackutatással oldják fel. Közel 3-szor annyi kutatást végeznek saját piacukkal, vevőikkel kapcsolatban. (Hinge Research „High Growth Study” című 2021-es tanulmánya)

#kutatás: A Hinge Research Institute 2019-es kutatásának eredményéből kiderült, hogy azok a cégek, akik piackutatást végeztek, még ha alkalmanként is, több mint 10X-es növekedést tudnak felmutatni éves szinten (év/év alapon), sőt profit rátájuk átlagosan 27%-kal magasabb. 

Hinge Research Institute, 2019

Feleslegesen ne gondolkodj! Inkább ötletelj utána, miután összeszedted az információkat.

Mikor munkatársaimmal valami újba vágunk bele, vagy csak pusztán fejleszteni szeretnénk a vállalkozást, akkor rutinból előszedik ezt a nézetemet. Miért találjuk ki újra a spanyolviaszt és égetnéd feleslegesen a mentális kapacitásod, amikor utána a döntéshez majd úgy is szükséged van rá? Először gyűjtsünk információkat, az segít a gondolatok beindításában is, amolyan triggerként.

Előny még, hogy látva a piaci példákat, tendenciákat, mások hogy csinálják az segít elkerülni a különböző kognitív torzításokat, amelyekkel minden ember küzd, de egy vállalkozónak ezeket le kell győznie. Lásd itt: Miért nem mernek a cégek kockáztatni? Pedig mindenki nagyot akar szakítani!

Na, de hogyan is menjünk tovább? Mit csináljon a csapat? Részletesen a megvalósítás lépései

Először nézzük nagyvonalakban:

  1. Közösen vagy egyedül megnézzük mit is csinálnak rosszul a konkurenciánál (hazai és nemzetközi). Erre hozok példát, mit nézzetek, hol. Jó a csapatnak is, össze is kovácsol, tudod „közös ellenség… / konkurencia vizsgálata”
  2. Vevői oldalt is vizsgáljuk, mivel onnan is kellenek kisebb információk. Ehhez hozok rengeteg javaslatot, amelyeket könnyen be tudod építeni akár a mindennapokba is. És még igazi mentalistaként befolyásoljuk is majd a vevőket.
  3. Még tovább visszük ezt, más megoldásokat, piackutatási lehetőségeket is bemutatok.
  4. Döntsünk, mit csináljunk az információkkal. Már 1-2 dolog beépítése, változtatása a cégben is hasznos lehet.

A cikk további részét csak Minner Előny előfizetőink olvashatják. A Minner belső köre a megvalósításhoz kap segítséget, ahogy a többi Cégfejlesztési ötletnél már megszokhattad. Most nézem, hogy már a 7-nél járunk!

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért.

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

További Cégfejlesztési ötletek

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!