Cégfejlesztési ötletek 8.: E-mail marketinggel növelni az ügyfélélményt és a forgalmat

Dátum

Megosztás

A jó vállalkozó megpróbál a vevő kedvében járni, hiszen tudja abból lesz visszatérő vásárló. Ma ebben az online világban nehéz dolgunk van, hiszen nem is biztos, hogy közvetlenül érintkezünk a vevővel. A másik nehézség, hogy bár mindig halljuk, hogy így ügyfélélmény, úgy ügyfélélmény, aztán ezt hogy tegyük bele a cégünkbe? Most mit itt kézzel foghatóvá tesszük ezt neked mindezt úgy, hogy már holnap meg tudod ezt valósítani.

Hol is vagy most? Ez a Minner új Cégfejlesztési cikksorozata! A cél, hogy rábökj több cégfejlesztési ötletre is, és minél előbb megcsináljátok a megvalósítási útmutató alapján. Ez itt 100% gyakorlat! Nézz vissza többször, mert újabb és újabb ötletekkel (és megvalósítási lépésekkel) rukkolunk elő! Külön kategóriát is kapott az ötleteken belül a főmenüben is

A 8. cégfejlesztési ötlet röviden: A vásárlást követően e-maillel emeljük a kiszolgálás és a cég színvonalát

Akár online bizniszed, van akár helyi vállalkozásod van, akkor is van arra megoldás, hogy a vásárlást követően emeld az ügyfélélményt, és ezzel elérd, hogy visszatérjen a vásárló. Tudod mit akar a vásárló? Törődést. Tudom, a legjobb lenne, ha csak fizetne, megkapta és menjen Isten hírével. DE az nem hoz visszatérő vásárlást. Távozzon úgy a vevőd, hogy meséljen az ismerőseinek, vagy pozitívan emlékezzen rád, mikor szóba kerül a cég. Mint mikor elmondtuk egymásnak Revolutosként, hogy varázslat volt mikor megkaptad a bankkártyát, ahogy kibontottad…

Fotó: TechGuru Andrew / Youtube


Online értékesítő, szolgáltató cégnél egyszerű dolgunk van, itt a vásárlást követően ügyfélélményt növelő üzenetet könnyedén küldünk, könnyű beállítani. Helyi bolt, vállalkozás esetében már eggyel nehezebb, de valahol el kell kezdeni a digitalizációt. Igen! Itt igazán megtapasztaljátok, hogy egy kis lépést teszünk és néhány év múlva azt mondod, de jó hát innen már ezt könnyebb nagyobbat ugrani.

Ügyfélélmény – valahol el kell kezdeni – Ezért csináld!

#kutatás: A Forester kutatása alapján az ügyfélélményre fókuszáló cégek 80%-kal felülmúlják a gyengén szereplő piaci szereplőket. Ez számszerűsítve: a legjobban teljesítő márkák 5,7-szer több bevételt érnek el a kimagasló ügyfélélménnyel, mint a területen gyengén muzsikáló versenytársaik.

#kutatás: A Dimension Data’s Global Customer Experience Benchmarking Report adatai alapján az ügyfélélmény folyamatos javításán dolgozó cégek 84%-a forgalomnövekedésről számolt be. Továbbá az ebbe a kategóriába tartozó cégek 73%-a profitrátában is felülteljesítik a versenytársaikat.

Kell ennél még több információ, hogy rávegyünk arra, hogy foglalkozz ezzel? Én az e-mail marketinges megoldást azért javaslom, mert ezzel adatbázist is építesz, van nyoma, később is felhasználható, kiaknázható a benne rejlő lehetőség.

Na, de hogyan is menjünk tovább? Mit csináljon a csapat? Részletesen a megvalósítás lépései

Először nézzük nagyvonalakban:

  1. Meg kell oldanunk technikailag, hogy valahogy megkaparíntsuk az e-mail címét a felhasználónak.
  2. Szükségünk lesz egy e-mailt, hírlevelet kiküldő rendszerre (javaslom, hogy hírlevél rendszert keress és ne e-mail fiókból küldd ki. Erre jó megoldás például a Listamester, Mailerlite).
  3. Ez az e-mail cím kerüljön bele 24 órán belül a fenti adatbázisba.
  4. Állítsunk be egy automatizmust, hogy amint belekerül a rendszerbe az e-mail azonnal küldjön köszönő e-mailt, amibe akár tippek, ötletek és egyéb dolgot is küldhetünk.

A cikk további részét csak Minner Előny előfizetőink olvashatják. A Minner belső köre a megvalósításhoz kap segítséget, ahogy a többi Cégfejlesztési ötletnél már megszokhattad.

Erről lesz még szó a cikkben:

  • tippek, ötletek hogy gyűjtsd be az e-mail címeket,
  • hogy kezeld, hogy építsd be a napi rutinba.
  • Mikor küldd ki a leveleket? Nem kapkodunk!
  • Képes útmutató, hogy miként lehet ezt hírlevél szoftverben megcsinálni, igazi gyorstalpaló lesz.
  • Ezt garantáltan kinyomtatjátok a cégnél és úgy csináljátok végig.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért.

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Merre tovább? Kapcsolódó anyagok

További Cégfejlesztési ötletek

Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!