Kontext marketingügynökség: Marketing a PPC-n túl is

Dátum

Megosztás

Ügynökség neve: Kontext Group
Weboldala: https://kontext.hu/
Főbb kategória, amiben tevékenykedtek:

A Minneren itt a marketingügynökségek bemutatkozóját, pitchét látod. Mindenkitől ugyanazt kérdeztük meg, így össze tudod hasonlítani őket, meg tudod ismerni jobban az adott céget és kiválasztani álmaid marketingügynökségét.

1. Piaci radar

Mi az a jelenlegi trend vagy jelenség a marketingben, ami szerinted a következő fél évben leginkább meghatározza az eredményeket?

A legsúlyosabb trend, amely a következő fél évben az eredményeket meghatározza, az AI-generálta elárasztottság és a zaj („The Generic Trap”). Az AI-eszközök olcsóvá és gyorssá tették a tartalom- és hirdetéskészítést, ami „zajjal árasztotta el a piacot”. Ez azt jelenti, hogy:

  • Mindenki ugyanazt az AI-t használja tartalmak és hirdetések írására.
  • A márkák hasonlítani kezdenek egymásra, „belefulladnak a zajba” és az ügyfélszerzési költségek (CAC) emelkednek. (erről is szól az Andromeda update)
  • +1 Privacy-led marketing erősödése

Ami a különbséget teszi: A puszta sebesség már nem elég. Az eredményt azok fogják meghatározni, akik képesek a „Gép sebességét” ötvözni az „Emberi lélekkel”.

  • Ami gépi: skálázhatóság, adatok, lokalizáció.
  • Ami emberi: márka, empátia, kultúra és közösségi stratégia.

2. Tipikus ügyfélprobléma fókuszban

Milyen helyzetben szoktak benneteket megkeresni az ügyfelek? Milyen konkrét problémára kérnek megoldást?

Általánosságban: stabil cég és pénzügyi háttér, ahol vagy lassú csökkenést érzékelnek, vagy erősebb növekedést szeretnének megindítani, és a nagyon 1 dologra fókuszáló szakértő már nem elég segítség.

Kicsit árnyalva:

  • van ügynökség, de vagy nem érzik bennük a szükséges tudást vagy pontosan látják, hogy 2-3 éves stratégiákat akarnak még mindig futtatni
  • szakértői és Fractional CMO kompetenciákat is igényelnének az együttműködésben
  • „Márkánk úgy néz ki, mint bárki másé. Belefulladunk a zajba és a költségek nőnek.”
  • „Jönnek a vevő, de nem maradnak meg. Sehogy vagy nagyon lassan lesz új vásárlás. Az LTV gyengül, miközben a CAC növekszik”
  • “A vevők 80%-a visszatérő vásárló, olyan mintha bezártuk volna magunkat egy szobába és ugyanazokból próbálunk bevételt csinálni”
  • „Az ügynökségek ‘AI optimalizációt’ ígérnek, de nem tudják elmagyarázni, mi történik. Tudnom kell, hogy ember irányítja-e a hajót vagy csak egy nagyon drága ChatGPT-t fizetek.”

3. Kinek tudtok a leggyorsabban és leglátványosabban eredményt hozni?

Melyik vállalkozástípus vagy élethelyzet az, ahol a legnagyobb hatást éritek el rövid idő alatt?

Van legalább egy jól működő csatorna, és azt skálázva újabb csatornákat építünk fel, miközben kicsit kilépünk a klasszikus ügynökségi működésből (készletmenedzsment, árazás támogatása, pénzügyi mutatók (átlagos kosárérték, szállítási költség, tranzakciós költség) alapján változtatások (pl minimum vásárlási érték növelése).
Nem lóugrásszerű, hanem folyamatos stabil növekedés a cél, ami közben nem ropogtatja meg a cég többi részét (pl.: logisztika).

4. Rövid bemutatkozás

Mutasd be a céget 4-5 mondatban úgy, hogy azzal a legfőbb erősségeteket emelitek ki!

Tartalomalapú performance ügynökségként (ppc, seo, email marketing, digitális analitika, szöveges tartalom készítés) indultunk, majd néhány évvel ezelőtt a brandformance koncepciójával bővültünk, ma pedig már AI-támogatott növekedési partnerként azonosítjuk magunkat.

A csapatban csak medior és senior szakértők vannak. Az utóbbi hónapokban egy hibrid megközelítést alakítottunk ki: az AI-t a nagy volumenű végrehajtásra (adat, lokalizáció, tesztelés) használjuk, hogy közben a szakértőink 100%-ban a márka narratívájára, az ügyfélszerzési és megtartási stratégiákra, valamint az empátiára és az emberi oldalra fókuszálhassanak.

Aktívan működünk a nemzetközi piacokon (US, UK, Baltikum, DACH), HubSpot, ActiveCampaign, Klaviyo és Digital Marketer partnerek is vagyunk.

5. Egyetlen mondat, ami megkülönböztet

Mi az egyedi előnyötök, amit a legtöbb ügyfél csak együttműködés közben vesz észre? Az AI-t nem csak használjuk, hanem saját ügynökségre és ügyfelekre épített rendszereket építünk. Ezt vegyítjük a medior/senior tudás és a széleskörű iparági tapasztalat előnyeivel (lehet, hogy a Te iparágadban még nem találkoztunk a problémával, de más iparágban már biztosan)

6. Tipikus piaci tévedés, amit nap mint nap láttok

Mi az a marketinges hiba, amit a legtöbb vállalkozás elkövet, pedig könnyen javítható lenne?

A márkák 90%-a ugyanúgy néz ki mostanában. mert mindenki ugyanazokat az AI eszközöket használja hirdetésekhez.

Eredmény: Generikus copy. Generikus dizájn. Nulla márka egyéniség.

A hiba amit majdnem mindenki elkövet

Van két véglet:

1) „AI mindent megcsinál”

  • Gyorsan megy, de sablonos és semmitmondó
  • Elveszted a márkád hangját
  • Az ügyfél nem tud megkülönböztetni a versenytársadtól

2) „Mindent kézzel csinálunk”

  • 5 nap míg elkészül egy hirdetés
  • Nem tudsz elég variációt tesztelni
  • Nem tudsz egyszerre több eltérő célcsoportnál elindulni

Mindkét esetben vesztesz:

  • Emelkedő CAC, mert nem tudsz kitűnni
  • Lassúság, ami pénzbe kerül
  • Töredezett növekedés

A megoldás: A Cyborg Method

  • Az AI csinálja a nehéz munkát (adat, fordítás, 50 variáció generálása).
  • Az ember csinálja az értéket (stratégia, érzelmi finomhangolás, márkahang).

Konkrét eset

  • AI: kb 50 hirdetés variáció (kreatív + copy) 2 óra alatt
  • Ember: kiválasztja a top 10-et (andromeda update, érzelmi réteg, tapasztalat)
  • Eredmény: 24 óra alatt ötletből élesben futó kampány lesz

Egy német B2C (niche e-commerce) ügyfélnél ezt használtuk. AI-val lokalizáltuk Angliára és Olaszországra. Kb 72 óra alatt minden megvolt. A CAC 17%-kal csökkent az első hónapban

7. Esettanulmány röviden

Hozz egy példát, ahol mérhetően javítottatok valamit!
Lehet konkrét ügyfél vagy kategória, nem kell név, elég: iparág, probléma, megoldás, eredmény.

Magyar e-kereskedő ügyfél

Indulás (2023.): már dolgoztak egy ügynökséggel, de nem igazán érezték azt hogy valóban megfelelő kezekben vannak. Kiszervezték hozzánk a PPC-t. Három hónap után szabad kezet kaptunk, azt csinálunk, amit szeretnénk amíg az elvárt ROAS szint fölött maradunk

2024: együttműködést kibővítettük a SEO-val, tanácsunkra a teljes webshop átkerült az Unas rendszerére. PPC tovább erősödött (ROAS elvárás 1,4x értékét hoztuk)

2025: piaci változások ideje. Már a kampányokon túl a webshop működésével is egyeztetünk. Break-even ROAS elemzés, minimum rendelési érték és a változtatás hatása. Teljes marketing kiszervezve + Fractional CMO-ként a marketing stratégiai szintje is hozzánk került (megfelelő ROAS és bevétel elvárásokkal). Így a cégvezető felszabadult, és több újítást, fejlesztést tudott behozni a cégbe fél év alatt, mint az elmúlt 3 évben összesen. Jelenleg a meglévő piaci helyzet erősítése mellett a nemzetközi terjeszkedés előkészítése is zajlik.

8. Miért most?

Mi az oka annak, hogy most érdemes veletek dolgozni?

Az elmúlt bő 1 évben olyan piacokon dolgoztunk, ahol megvolt a szükséges mennyiségű adat, így a működésünket, fejlesztésünket és a teljes módszertant korlátok nélkül tudtuk optimalizálni.

Mostanra sikerült oda eljutnunk, hogy a magyar piacról is legyen elég adatunk, valamint az utóbbi fél évben olyan fejlesztéseket tudtunk eszközölni, hogy az árainkat a magyar piac szintjére tudtuk optimalizálni.

Az AI-előny még nem általános

  • A márkák 90%-a vagy egyáltalán nem használ AI-t (lassúak) vagy rosszul használja (sablonos, túl semmilyen)

6-12 hónap múlva:

  • Minden cég „AI-vezérelt” lesz (legalábbis azt fogják mondani)
  • az AI-előny drasztikusan csökkenni kezd
  • a verseny a fejlettebb AI felhasználásról valamint, a minőségi, cég egyediségére építő marketing aktivitásokról fog szólni (pl. kreatívok, szöveg, üzenetek, stílus, stb)

Most még előnyben vagy, ha most kezded/erősítesz rá. Akár komolyabb előnyre is szert tehetsz

Kb 9-10 hónapja finomhangoljuk a saját módszertanunkat, ami már bizonyított a nemzetközi piacokon, és elértük azt a méretgazdaságosságot, hogy a magyar piacon is profitábilisan működtethető

9. Következő lépés. Hol keressen titeket, mi a következő lépés?

Ha most csak egy lépést tenne az olvasó, mit javasoltok neki?

Két úton indulhatsz

Gyors út: Discovery Call (20 perc)

  • Ha tudod, hogy Q1-ben lépni kell, és konkrét választ akarsz
  • mit kapsz
    • marketing fejlesztési ötletek
    • Ember-AI integrálási javaslatok
    • Q1 ütemterv javaslat
  • semmilyen kötelezettséggel nem jár

Óvatos út: AI-alkalmassági önaudit (email üzenet)

  • Ha először meg akarod nézni, egyáltalán érdekel-e: írj emailt (tamas@kontext.hu)
  • 12 kérdéses AI-alkalmassági önaudit
  • Személyre szabott értékelés 2 munkanapon belül
  • semmilyen kötelezettséggel nem jár

Nézz körül a honlapunkon (kontext.hu): januártól újra jönnek a marketinges, valamint az AI+Ember integrálási témájú tartalmaink 😉

Fotó: Canva

Vendégszerző
Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.