Már lassan nem lepődünk meg azon, hogy valaminek az ára emelkedik. Igaz, a PPC költségek eddig is folyamatosan nőttek, de most egy lélektani határhoz érkeztünk. Kérjük, csatolják be az öveket, mert hamarosan stabilan 100 forint feletti CPC árakkal kell számolnunk! Ez a cikk elsősorban e-kereskedőknek szól, mivel ők profitálhatnak belőle a legtöbbet. Egy a akár 20%-os diszkontmegoldásra szeretnénk emlékeztetni őket, amit eddig sokan nem használtak ki.
A 100 Ft-os CPC költség
Az alábbi ábrát a Growww Digital készítette számunkra, amely jól szemlélteti, hogyan alakultak a CPC árak az egyes években. Jól látható, hogy a decemberi hajrában, a karácsonyi szezonban a legmagasabb az ár, és évről-évre emelkedik ez az összeg. Mint látható, 2023-ban és 2024-ben különösen megugrott az ár a korábbi évek szűk sávjához képest.
A legfrissebb e-kereskedelmi hírek összefoglalónk alapján láthattad, hogy olyan új piaci szereplők jelentek meg itthon, mint az Allegro és a török Trendyol. Ők szintén hozzájárulnak ezeknek a számoknak az emelkedéséhez, mivel jelenleg piacszerzésben vannak Magyarországon.
Akár 20%-os árelőny Google Shopping CSS szolgáltatóval
A Growww Digital digitálismarketing-ügynökség által üzemeltetett ROIshopper megoldással már találkoztál a Minneren. A ROIshopper, mint CSS szolgáltató, rendelkezik egy fő Merchant Center Account (MCA) fiókkal. Az ehhez csatlakozó kereskedők MC fiókjai alfiókként (sub-account) jelennek meg, mindössze egy 5 perces összekapcsolás után. Ahogyan a Google Shopping hirdetésnél láthatjuk (ha a Google-t használjuk), a termék keresésnél felül kártyaként jelennek meg a termékhirdetések. Itt nem a Google felirat lesz látható, hanem az adott példában a ROIshopper.
A nagyobb hazai e-kereskedők szintén használnak ilyen CSS szolgáltatót a Google Shoppingban, de korántsem az összes. Az alábbi táblázatban azt láthatod, hogy a cégek csupán fele érvényesíti ezt az akár 20%-os árelőnyt.
A 15 legnagyobb online kereskedő Magyarországon (GKID 2023) | CSS-használat |
eMAG.hu | Google-től eltérő CSS |
Alza.hu | Google-től eltérő CSS |
Kifli.hu | Google-től eltérő CSS |
MediaMarkt.hu | |
IKEA.hu | |
Telekom.hu | Google-től eltérő CSS |
Euronics.hu | Google-től eltérő CSS |
AQUA.hu | |
Tesco.hu | |
Pepita.hu | Google-től eltérő CSS |
iPon.hu | Google-től eltérő CSS |
Libri-Bookline | Google-től eltérő CSS |
Decathlon.hu | |
Auchan.hu | |
MALL.hu |
Év végi megjelenési tendenciák három fontos iparágban
A Growww Digital saját ROIshopper-adatai alapján gyorselemzést végezhetünk az év végi szezon legjelentősebb iparágaiban a megjelenések (impressions) számának év/év alakulásával kapcsolatban.
Alapvetően azt vizsgáljuk, hogy mennyivel volt magasabb vagy alacsonyabb érdeklődés idén (2024-ben) ezekre a termékekre tavalyhoz (2023-hoz) képest, illetve mire érdemes még készülni év végéig a tavalyi mutatók alapján.
Műszaki cikk – Az év során eddig több mint 11%-kal magasabb érdeklődés mutatkozott. A megjelenések, ill. átkattintások várhatóan november közepétől december közepéig tetőznek: érdemes november közepén ráerősíteni a kommunikációra, és ösztönözni a vásárlásokat.
Divat – Idén eddig mintegy 30%-kal volt magasabb a megjelenésszám, azonban az októberi átlagszint közel azonos volt a tavaly októberinél. Novemberben várható egy felfutás, amely december elején tetőzhet.
Játék és kultúra – Ez a szegmens különösen szezonális, év végi „hajrával”. Eddig összességében enyhe visszaesést láthatunk 2023-hoz képest. Viszont az október végi megjelenésszint december közepéig kb. 3-szoros emelkedést mutat majd: mindenképpen érdemes belehúzni a kampányolásba – természetesen a megtérülést is szem előtt tartva – a vásárlói érdeklődés erősödésének megfelelően.
Miért ajánlja a Minner a ROIshoppert?
Ez a piacon elérhető egyik legjobb kombináció. A Growww Digital marketingügynökségként nyújtja ezt a CSS szolgáltatást, ami azt jelenti, hogy Google CSS Premium partnerként a keresőóriás által is elismert tapasztalattal rendelkeznek Shopping hirdetések terén, amellyel kiemelkedik a hasonló megoldást nyújtó szolgáltatók közül. Értik, hogy milyen beállításokra van szükség, és mit lehet kihozni egy adott kategóriából vagy termékből. Előzetesen tájékoztatnak téged mit várhatsz el. Így nem vakon használod ki az akár 20%-os árelőnyt, hanem marketinges szaktudás támogatásával.
Továbbá az évek alatt egyre többször dolgozunk együtt a Groww Digitallal több területen is, és nem véletlen maradt meg ez az állandó kapcsolat a két cég között.
Következő lépés: Vedd fel a kapcsolatot a ROIshopperrel, hogy a legjobb üzleti döntést tudd hozni Shopping hirdetés témakörben. Tudod, a marketing alapszabálya a tesztelés! Kattints ide! A Growww Digital csapata már több éve élvezi a Minner bizalmát, mi is sokat tanultunk tőlük, ügyfeleink is. Most te is aknázd ki ezt a lehetőséget!
Fotó: Canva