Van annak értelme, hogy egy hirdetésben arrébb teszünk egy ábrát, feliratot, vagy mondjuk látszik az alvó embernek a karja a paplan alól és amiatt többen kattintanak a hirdetésre? Amikor erről mesélt Lovász Attila és Lewandowski Ákos a Content Lab Agency társalapítói, akkor még érdeklődőbb kezdtem lenni a téma iránt. Eddig is szerettem a hirdetésekben egyszerre többet futtatni, de képzeld csak el, hogy milliós hirdetési költségnél, akár éves szinten is óriási különbségek lehetnek eredményességben. Pedig csak egy apró változtatás. De kinek van erre ideje? A PPC-s nem foglalkozhat mindig ezzel, csinálja azt, amiben jó. Hogy döntöd el, hogy mit változtassunk? Milyen előnye van egy külsős grafikus csapat, grafikai stúdió alkalmazásának? Erről olvashatsz ebben a cikkben.
A Content Lab Agency kiszervezett grafikai munkákat végez ügynökségeknek, vállalkozásoknak, márkáknak. Velük beszéltünk a tapasztalatokról, olyan szituációkról, ami gondolatformáló lehet és természetesen a cél, hogy magas konverziót érjünk el.
Kreatív jelentése ebben a témában: Az adott hirdetés vizuális-szöveges anyaga, ami az üzenetet hordozza és a kattintásra ösztönöz..
Ide tartozik az adott hirdetésben:
– a képi világ (fotó, illusztráció, grafikai elemek, elrendezés)
– a szöveg (headline, call to action, rövid leírás)
– a színek, tipográfia, vizuális stílus
– és az ezek összhatását meghatározó koncepció.
Tehát ha egy PPC-s vagy grafikus „a kreatívhoz nyúl”, az azt jelenti, hogy magán a hirdetésen, plakáton, vizuális tartalmon módosít. Például arrébb tesz egy feliratot, más fotót választ, más színeket használ, esetleg teljesen új elrendezést készít.
A hirdetéskezelő, PPC-s készíti a képeket? Van grafikus a csapatban?
Ha megnézünk egy álláshirdetést PPC-s, hirdetéskezelő, marketinges pozícióban, akkor igazi svájci bicskát várnak el a munkáltatók. Elvárás a magas PPC tudás, de közben sok esetben tőle várják a képek, kreatívok elkészítését is.
Egy rossz szcenárió lehet az, hogy jó a hirdetés szöveg, jó a célzás, de a képre nem volt elég idő, nem volt meg a szakmai kompetencia, így az eredmények nem a legjobbak.
Vajon mi lehet hiba? Miért nem jó az a kép? Erre tudja a PPC-s a választ? Ha nem, akkor nekünk grafikusra is szükség van a csapatban. Sajnos ez máris emeli akár az ügynökségi, akár a vállalkozás költségeit, erről később még lesz szó. A belsős grafikus csapat pedig sok esetben túlterhelt a sok módosítási kör miatt, pont amiről írunk a következő bekezdésben.
Ügynökségi oldalon szembe találkozunk azzal, hogy nem veszik át elsőre a képet, kreatívot a megbízók
Csak változtassunk itt egy picit, azt a feliratot máshogy kellene, és cseréljük ki a …-ot erre. Ehhez hasonló szituációkkal találjuk szembe magunkat. Ritka az, hogy egy marketing ügynökségnél elsőre átmegy egy kreatív jóváhagyása a megbízó cég részéről. A ügynökség erőforrásait viszi el az a javítási, visszaküldési, jóváhagyási hercehurca amit egy-egy kép esetén átélünk.
A kérdés, megéri ez nekünk? Kiszámolva, hogy drága erőforrások mennek csak erre, tehát ezzel a problémával igazán foglalkozni kell, mert a hirdetések eredményességén is javíthatnánk és közben a cég erőforrásaival is jobban bánnánk. A PPC-s is jobban tudna koncentrálni a saját területére, így akár az ügynökség is több munkát tudna vállalni, vagy az adott márka esetében több hirdetés, több új marketing tesztre lenne lehetőség.
Kell egy grafikai szakember, vezető, projektmenedzser, hogy igazán kiugorjanak a közösség médiából a márkád (vagy általad kezelt márka) hirdetései. Lovász Attila csapata ezt mind kiszervezve adja, az ő becsléseik alapján akár közel 3 millió forintot spórolhatsz havonta.
Content Lab Agency esettanulmány – Amikor a vizualitás számokban is mérhető.
Ha már vizualitás a téma, természetesen mivel tudnánk legjobban szemléltetni, mint elkészült kreatívokkal. Megkértem a Content Lab Agancy csapatát, hogy mutassanak be röviden egy projektmunkát:
Lewandowski Ákos beszámolója:
“Pár hónappal ezelőtt szerződtünk egy új ügyféllel a Khloe webáruházzal. Ők női kozmetikumokat árulnak (száraz sampon).
Már az első kreatív igények esetén kérés volt, hogy vizuálisan fogjuk meg a vásárló tekintetét, állítsuk meg a marketing zajban és késztessük vásárlásra.
A további együttműködés a kreatívok teljesítésétől vált függővé. Ez számunkra egy érdekes kihívás volt, hiszen a valódi értékesítési siker, több összetevős és mi “csak” a vizualitásért feleltünk. De a másik oldalról, egy újabb olyan ügyfél (szerencsére egyre több van), ahol pontos információt kapunk a kreatívok teljesítéséről, így tudjuk mi működik igazán a piacon.
A megadott brief és adatok alapján 2 munkanapon belül elkészültünk az első 3 kreatívval. A következő napokban már nekünk is feldobta a közösségi média a saját kreatívjainkat hirdetésként.”
Az ügyféltől is visszaérkezett az információ, hogy kiemelkedően teljesítettek a kreatívok (ugyanazzal a szöveggel más kreatívok mellett, többszörös elérést és kattintást eredményeztek). Így rögtön kaptunk újabb 7 db megrendelést, majd végül egy folyamatos együttműködés lett, ahol továbbra is a mi kreatívjaink kiemelkedően teljesítenek és így elérést , ismeretséget, és nem utolsó sorban több bevételt hozva az ügyfélnek.”


Hogyan dolgoznak a kiszervezett, brand-design stúdióban?
A Content Lab Agency -t szeretném ajánlani nektek. Már 85 990 Ft + áfa projekt díjon el tudsz velük indulni, tehát hamar látod hogy dolgoznak, milyen kreatívokat adnak ki a kezük közül, bár ezekből rengeteg példát láthatsz weboldalukon, vagy katalógusukban.
Ügynökségként vagy márkaként keresed meg őket? Mindkettőt vállalni tudják, tehát fel vannak készülve, hogy ügynökségként te még tovább küldöd jóváhagyási körre a kreatívokat.
3 munkanapos szállítási idő (!!). Beküldöd a közös Trello táblába a kért kreatívot, készítesz egy mini briefet (az általuk megadott minták és segédletek alapján, amire betanítást is kapsz) és ök maximum 3 munkanapon belül szállítják a kért megjelenést. Sőt tudsz kérni permutációt (ugyanazon kreatív apró változtatásokkal), amit kedvezményesen adnak. Ha pedig nem kapod meg időben a kreatívot, akkor azt díjmentesen adják neked.
Szüneteltetés? Lehetséges? Jöhet a kérdésed, amikor már havi csomagra váltasz. Felkészültek mindenre, így akár lehet az is, hogy szünetelteted egy ideig, vagy csak projekt alapon bízod meg őket. Ez azt is jelenti, hogyha hirtelen kapacitás bővítés kell azt is tudják vállalni.
Visszamérés. Lovász Attila kiemelte, hogy szorosan együtt dolgoznak a PPC-sekkel és így visszajelzéseket kapnak melyik kreatív teljesített jobban. Ez a későbbi közös munkát is erősíti és növeli a csapat szürkeállományát a témában. Erre kell rácsatlakoznunk minnereseknek!
A találgatás drága! Bízd azokra, akiknél óriási tapasztalat gyűlt össze
Javaslom, hogy próbáld ki őket projekt alapon. Ahogy régi sales vezetőm mondta:
Puding próbája az evés.
Szeptember 17-ig jelentkezz a Content Lab Agency-nél, hivatkozz a Minnerre és 20% kedvezményt kapsz a megbízási díj első hónapjából.
Kattints ide és nézd meg a további részleteket, bízd meg őket egy projekt munkával!