Mire lehet használi az AI asszisztenseket, AI ügynököket a cégben. Minner KEDD

Dátum

Megosztás

Az AI agent -ök egyre jobban elterjedtebbek itthon is. Bár eddig is lehetett különböző automatizációkat végrehajtani, végre lett egy dolog, ami megérti a vállalkozót, érti emberi nyelven mit akarunk és ez kinyitotta a kapukat. De mire lehet ezt használni? Tette fel a kérdést jogosan egy olvasónk, amikor meglátta a Minner JARVIS-ának első verzióját. A videóban is már adtam választ, de természetesen lekutattuk a leghasznosabb üzleti megoldásokat, amit MOST használnak a cégek.

Tipp: Azért érdemes már most elkezdened, mert nem ér meglepetésként az, hogy több hónap, vagy egy év múlva más játszi könyedséggel vezeti be az akkori újdonságokat. Lesz olyan iparág, ahol a konkurencia NEM FOGJA ÉRTENI, hogy a másik mit is csinál, miért húzott el ennyire. Nem azt mondom, hogy az AI asszisztens egy Szent Grál, hanem az, hogy ez a „kapu” a céged AI-osítására. A ChatGPT csak a küszöb volt!

Az említett saját JARVIS-om, még alapvető olyan funkciókkal, amit könnyi megemészteni. És most a cikkben haladunk tovább.

Hibázik? De mennyit?

Először is nézzünk körül a saját házunk táján. Mi mennyiszer hibázunk, a munkatársak mennyiszer hibáznak? Természetesen az AI-nál előfordul a hibázás, és ezt szeretnénk minimalizálni. Erre fel tudunk készülni és érdemes ellenőrző folyamatokat beépíteni, vagy akár amit sokan csinálnak, ellenőrző AI agenteket.

Hogy fog tudni „valamit”? Hívjuk funkciónak, folyamatnak

A videóban is említettem azt a személetmódot, hogy a Vasember is a J.A.R.V.I.S-ba saját maga épített be a funkciókat, fejlesztette, nem saját magátol kerültek bele. Így neked is fel kell venned az a szemléletmódot, hogy funkciókat, automatizációs folyamatokat neked, vagy az AI szakidnak kell beletennie a rendszerbe.

A legérdekesebb az egészben, hogy legtöbb esetben valójában az AI funkció alig 5-10%-a a folyamatnak, a többi valamilyen automatizáció, adatlekérés, adattovábbítás.

De ez a folyamat semmi… nüansznyi, nem érdemes AI-osítani, automatizálni. Mit nyerek én ezzel?

Két irányból közelíteném meg a dolgot, hogy új szemlélet módot adjak neked.

Első irány: Csinálj olyan dolgot, folyamatot, amire eddig nem volt lehetőséged, mert több tőke kellett hozzá, vagy fejlesztői tudás. pl. dashboard létrehozása adatokkal

Második irány: Az az adott teendő átlagosan napi 1 órát vett eddig neked időbe. Legyen mondjuk e-mail olvasás, átnézés, felfogás egyáltalán hol tartasz a levelezésbe. Biztos le vagy maradva így is az e-mailekkel. Nos a nap 1 óra (munkavállalónál már kiszámoltuk) az 28 hétköznapot jelent egy évben, ennyit jelent 1 óra munkaidő. Nos számolhattunk volna visszafelé is, de érted a munkaidő 12-15%-át ha naponta hatékonyabbá teszed. Az jó? Fogd meg jobban az apró kieső időket, mert ezzel fogsz nyerni. Más legyint rá, közben nézd meg mennyit tesz ki a napodból!

‘1. felhasználási terület: E-mailek

Ha most azt mondod, hogy teljesen tisztán tudod tartani a levelezésed, akkor le a kalappal! De talán még akkor is azt mondom spórolhatsz elég sokat. Lássuk csak mire használják mások!

Az AI asszisztens (Ai Agent)

  • Rendszerezi, mappákba teszi automatikusan az e-maileket, amint azok bejönnek. Válaszra vár, számla / szerződés, feladat, időpontra vár….
  • Adott levelek, feltétel esetén automatikus vázlatot készít már a levél folyam alapján kitalálja mivel kezdd a választ.
  • Időpont kérés esetén a naptárból megkeresi a legközelebbi szabad időpontokat.
  • Szerződést küldtél, de az ügyfél még nem küldte vissza, nem jött értesítés sehol, hogy aláírta volna, egyből vázlatot (draft) készít és emlékeztetőt küld neked, akár neki is
  • Meghatározott feltételek esetén (pl. beteszed a feladatok közé) automatikusan létrehoz egy taskot a rendszeredbe, vagy beteszi naptárba a feladatot a legközelebbi szabad helyre
  • Jelentést készít a top 5-10 sürgős levélről
  • Emlékeztető (bár ezt a Google most is csinálja, de ezt még tervezettebben). Azért ilyenkor mennyire jó, ha valaki Google Workspace-t használ (üzleti Gmail), vagy Microsoft 365-öt (Outlook).
  • Riportálás: Az AI le tudja kérdezni például:
    • Hány ajánlatkérés jött be a múlt hónapban?
    • Mely ügyfelekkel volt a legtöbb levelezés?
    • Melyik ügyfélnek nem válaszoltunk 2 napnál hosszabb ideig?
    • Munkatársak milyen gyorsan válaszolnak?

2. Projektek nyomonkövetése

A Project Management Institute felmérése alapján azok a cégek, akik NEM tudatosan kezelik a fejlesztéseket, ott a projektek 2/3-a meghiúsul. Nincs nyomonkövetés, elvesznek a feladatok, nincs felelős, prioritás, időmenedzsment.

Legyen az külsős marketingessel való együttműködés, valamilyen másik cégfejlesztés, partneri együttműködés…. sok helyen elcsúszhatunk. Tartsd kézben az irányítást úgy, hogy van egy asszisztens, aki emlékeztet, figyel, javaslatot tesz.

Itt tehát kapcsolódik a levelezéshez, projektmenedzsment szoftverhez és a naptárhoz. Ez bőven elég kontextus neki, hogy átlásson egy feladatot. Nem, nem kell mindenféle jelölés, meg kell találnia a feladatból, a leírásból a rá csatolt emberekből, hogy kihez tartozik a projekt. Persze jó az, ha van az elején egy projekt fájl. Ha a meetinget már az AI jegyzeteli, vagy feltöltitek neki hangfájlban, szövegesen… akkor abból is tud dolgozni még tovább. És így lesz egy projekt asszisztensed.

Emlékeztet, segít megírni e-maileket, agendákat meetingekhez….

Én most csinálom ezt! Novembertől dupla annyi projektet fogok befejezni! Így is jó tempót diktáltam, na de ezután!

Ha ezt alábecsülöd a következő áll fent:

NINCS ELÉG PROJEKTED AMI FUT, AMIT KEZDEMÉNYEZEL. A VÁLLALKOZÁSOD ÉPPEN VISSZAFEJLŐDIK!

Ahogy Henry Ford mondaná:

Egy vállalat sohasem áll meg. Vagy nő, vagy fogy.

Legyenek projektjeid, cégfejlesztésed, partneri együttműködés. Nézd meg a sikeres cégek rovatunkban lévő cégeket! Mind ezt csinálja!

És persze sokszor mini projektet is vannak, amikor nem a szokásos üzletmenetben van egy kérése az ügyfélnek, vevőnek, azt is bele kell valahogy szuszakolni a cégbe. Tudod, ha az elmarad, jön a sértődés…

Van itt még jó pár terület! Ehhez a Minner Előny tagok férhetnek hozzá. Tudod: Kerülj Előnybe!

  • Még további 4 területről fogsz kapni információkat
  • Példákat is látsz a funkciókkal kapcsolatban.
  • Megvalósításhoz szükséges nagyobb pontokat is.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Kapcsolódó cikkek:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!