Az ingatlan közvetítőknek is kihívás az, hogy kitűnjenek a többi piaci szereplő közül. Hogy lehet ezt megoldani? Hogy lehet több ember elé kerülniük? Görzsöny Péter posztolom.com vállalkozása abban segíti az ingatlanosokat, hogy a közösségi médiában terjeszteni tudják ingatlanhirdetéseiket. Péter ezt annyira jól csinálja, hogy több ezer előfizetője van már. A podcast utánkövetés sorozatunkat látod most, a posztolom.com-ot már bemutattuk 1,5 éve, azóta közel duplázott előfizetésszámban a vállalkozás. Tovább bővítették AI megoldásaikat is, amivel egyedülállóak a hazai piacon. És természetesen ahogy a többi részben is, megkérdeztük Péter miből is szerezte az első millióját.
SaaS -ban utazó vállalkozóknak szinte kötelező ez az adás, de aki AI projektben, digitális vállalkozásban gondolkodik szintén sok ötletet meríthet.
A BinX nemcsak a kedvező utalásokat hozta el számunkra, hanem támogatta ezt a vállalkozói utánkövetést is! Ismerd meg a BinX-et!
Youtube, Spotify, Apple Podcast
Mándó Milán blogbejegyzése vállalkozóknak és cégvezetőknek
Mivel szerezted meg az első milliód? 0:00
Mindig érdekes hallani, honnan jönnek az alapítók. Péter már jó ideje ingatlanozott a digitális vállalkozás előtt. Azt mondta, ha valaki jól csinálja az ingatlanos munkát, akkor abból jól lehet keresni. Idővel saját irodája lett, és bár pontosan nem emlékszik a pillanatra, az első milliót az ingatlanközvetítésből szerezte meg. Bár ma egy millió forint már nem számít akkora összegnek, Péter szerint akkoriban, amikor ő elkezdte, még sokkal többet ért, és a négyzetméterárak is mások voltak.
Így lett digitális vállalkozása – posztolom.com 2:29
A digitális átállás azért is érdekes Péter esetében, mert bár informatikai mérnöknek végzett, soha nem dolgozott benne, nem vonzotta a napi 12 órás kódolás. Viszont van egy nagyon jó érzéke az ötletekhez és a rendszerek működésének átlátásához.
Amikor rálépett a vállalkozói útra, talált jó programozókat, akikkel hosszútávon együtt tudott dolgozni, és elkezdte megvalósítani az ötleteket. Mivel az ingatlanpiacról jött, az első programok (szoftverek) is erősen az ingatlanközvetítéshez kötődtek. Most már ott tart, hogy a piacon körülbelül a nyolcadik programja van, amit ingatlanosok használnak.
SaaS üzleti modellt, követ vagyis software as a services, magyarul talán szoftverszolgáltatásnak fordíthatjuk.
Ingatlan hirdetések Facebookon, Tiktokon, poszt automatizálás 4:17
A Posztolom.com lényege, hogy segít az ingatlanosoknak automatizáltan posztolni a hirdetéseiket Facebook csoportokba. Ez az alap funkció. De folyamatosan fejlesztenek, és itt jön be a mesterséges intelligencia ereje!
Péter elmondta, hogy a magyar ingatlanosok még kevesen használják ki a social media – Facebook és TikTok nyújtotta lehetőségeket, különösen a videós tartalmak terén.
És itt a nagy újdonság, amire engedélyt kaptak a TikToktól. Az ingatlanosoknak mostantól akár a képekből is tudnak videót készíteni és azt automatikusan feltölteni a Tiktokra, Facebookra. A rendszer a feltöltött képekből slide videót készít, amit az AI feliratoz, és 17-féle hanggal, három különböző slide-típussal fel is mond egy emberi hanggal. Ez a tartalom mehet a Facebook Reels-re (ahol a legnagyobb az elérés) és a TikTok-rais.
Ráadásul a rendszer figyeli a kommenteket, és ha leadszerzés szempontjából releváns bejegyzés érkezik, az AI rendszerezi, és SMS-ben, illetve emailben azonnal értesítést küld az ingatlanosnak. Ez azért kulcsfontosságú, mert Péter szerint a felhasználóknak érezniük kell, hogy a rendszer működik, nem csak egy havi díjat fizetnek.
Ingatlan.com, ingatlanosok költségei 8:02
A piacot tekintve, az Ingatlan.com megkerülhetetlen, piacvezető. Viszont Péter rámutatott: az ingatlanosoknak tetemes összegbe kerül az előfizetés, ami jelenleg körülbelül bruttó 80 000 Ft/hó, plusz a kreditek, amikkel előrébb kerülnek. Ezt sok ingatlanos már nehezen fizeti, és a kreditek emelése gyakorlatilag burkolt áremelés, ami akár duplájára növelheti az ingatlanonkénti költségeket a korábbiakhoz képest.
Péter beszélt egy másik, társával létrehozott oldalukról is, a Minősített Ingatlanokról. Ez egy reformkísérlet az ingatlanhirdetési piacon, ahol lehetőséget adnak a tulajdoni lap feltöltésére. Az AI itt is segít, minden szenzitív adatot eltávolít a PDF-ből (név, cím, helyrajzi szám), de a terhek láthatóak maradnak. Ezáltal az érdeklődő már látja, ha az ingatlanon több teher van, vagy ha például 12 tulajdonosa van, ami öröklésnél gyakori.
Árazási stratégia 15:48
Rátértünk a Posztolom.com árazására (weboldalon az árak megjelenítésére), amit én személy szerint is nagyon jónak találok, mert hangsúlyozza az éves előfizetést (amivel két havi megtakarítás érhető el), ami azonnal ráviszi a felhasználót a hosszútávú elköteleződésre. Péter elmondta, hogy rengeteg időt fektetett az árképzésbe, tanácsadásokra, könyvekre támaszkodva. A Minnernél például már 2-szer is volt üzleti tanácsadáson. Igazán jó ügyfelünk is, mert megfogadja azt, amit tanácsolunk és a számokat máris feljebb tudta nyomni alig 1,5 év alatt (közel duplájára).

Kiemelte, hogy az árazási pszichológia finomhangolása mellett, ha valaki kártyás, megújuló (recurring) rendszert használ, az kimutatottan 20-30%-os bevételnövekedést jelenthet hosszú távon a nem megújuló havi fizetéshez képest. Fontos üzenet ez minden előfizetéses modellben gondolkodó cégvezetőnek!
Edukálni kell az előfizetőket, ügyfélszolgálat 18:07
Péter rámutatott, hogy a magyar ingatlanpiacon a B2B szektor még gyerekcipőben jár, és az ingatlanközvetítőknek sokkal magasabb szintű IT-ismeretre és eszközhasználatra lenne szükségük.
Ezért óriási kihívás az edukáció. Péter szerint minden ingatlanosnak mini újságírónak kell lennie, érdekes tartalmat kell gyártania. Ha az ingatlanos hétről-hétre unalmas posztokat tesz ki (például kezdőkép egy felnyitott WC), a Facebook és a TikTok algoritmus visszaveszi az elérést. Viszont a minőségi tartalom exponenciális kilövést eredményezhet, akár 168 000 fős elérést két hét alatt. A Posztolom.com AI eszközei, például a szöveggenerálás segíti a felhasználókat ebben a tartalomgyártásban.
Hideghívó AI, AI alapú keresés 22:35
Péter bemutatott egy eszközt, amitől én is ledöbbentem: az AI alapú hideghívó robotot. Ez egy nagyon emberi hanggal hívja fel a megadott telefonszámokat (például ingatlanhirdetéseknél megadott elérhetőségeket). Ha Péter közbevágott a bemutató alatt, a robot végigmondta a mondatát, és utána relevánsan válaszolt, ami elképesztő. Péter már az első tesztek után pozitív visszajelzéseket kapott.
Azonban a legnagyobb újdonság, amire készülnek, az AI alapú keresés. Ma az emberek paraméterek alapján keresnek. A jövőben viszont az AI felindexeli a hirdetéseket a paraméterek, a leírás szövege és a képek alapján. Így a felhasználók beszélgethetnek az AI-val, és kérdezhetnek komplex szempontokat, mint például: „Kell egy felújított kétszobás panel a Füredi lakótelepen, de mindenképpen világos konyhás (ablakkal a konyhán)”. Ez egyetlen más oldalon sem érhető el, és hatalmas minőségi ugrás lesz a felhasználói élményben.
Bankköltség, BinX neobank 25:33
A videó támogatója a BinX, és muszáj volt rákérdeznem Péternél, tisztában van-e a bankköltségeivel. Kiderült, hogy őszintén szólva fogalma sincs, mert nem egy adminisztratív alkat.
Itt jön a tanulság: sok vállalkozó nem foglalkozik az apró banki költségekkel, pedig éves szinten, ha csak havi 30-50 000 Ft-ot fizetsz, az félmillió forint. Előző adásokban hallhattad, hogy van olyan podcast vendég, aki milliókat spórol a BinX-xel.
A BinX neobank éppen erre nyújt megoldást: ingyenes a számlavezetés, 0-24-ben van ügyfélszolgálat, elengedi a tranzakciós illetéket, és egy átlátható, rövid kondíciós listát biztosít. Érdemes rászánni, mert alig 30 perc a váltás, mert évente akár több százezer forintot is megspórolhatsz, sőt akár milliókat is. 30 perc alatt most akár milliókat is kereshetsz, jó órabér!
Ettől várja a sikert most: képekből AI videók 30:08
Zárásként megkérdeztem Pétert, melyik az a friss fejlesztés, amitől a legnagyobb sikert várja, ami „kiugró” eredményt hozhat.
Két dolgot emelt ki:
- AI videók képekből: A képekből generált, felmondott videós funkció nagyot ütött a tesztek alatt.
- TikTok és Reels push: Az erre a platformra való terjeszkedés, kombinálva a már említett kommentek elemzésével.
Péter hangsúlyozta, hogy az ügyfeleknek láttatni kell a rendszer gyakorlati hasznát. Ezért küldenek SMS-t a releváns kommentekről, hogy az ingatlanos ne csak öt nap múlva vegye észre a lehetséges vevőt. A működőképesség bemutatása a kulcs.









