BeOnWeb marketingügynökség: PPC, funnel marketing

Dátum

Megosztás

Ügynökség neve: BeOnWeb online marketing ügynökség
Weboldala: beonweb.hu
Főbb kategória, amiben tevékenykedtek:
Igyekszünk komplex és integrált megoldásokat kínálni az ügyfeleinknek, amik az erőforrásokhoz és célokhoz igazodik. Ezen belül kiemelt szerepet kap a PPC, de olyan módon, hogy a platformokat és kampánymegoldásokat összekapcsolva terezzük meg, hogy a funnel és platformok minden részében megfelelően érjük el a közönséget.

A Minneren itt a marketingügynökségek bemutatkozóját, pitchét látod. Mindenkitől ugyanazt kérdeztük meg, így össze tudod hasonlítani őket, meg tudod ismerni jobban az adott céget és kiválasztani álmaid marketingügynökségét.

1. Piaci radar

Mi az a jelenlegi trend vagy jelenség a marketingben, ami szerinted a következő fél évben leginkább meghatározza az eredményeket?

  • Short videókon keresztül a személyes jelenlét, személyes márka építése
  • AI megjelenése a marketingben (nem csak az AI generátorok, hanem a rendszerekbe beépülő AI megoldások, mint pl Advantage+ kampányok)
  • CPC alakulások (habár a politikai hirdetések elvileg megszűntek, várhatóan a választásokig nem fognak csökkenni kattintási költségek ), ez pedig a ROAS hatásán is érződni fog

2. Tipikus ügyfélprobléma fókuszban

Milyen helyzetben szoktak benneteket megkeresni az ügyfelek? Milyen konkrét problémára kérnek megoldást?

  • Ügynökséget váltanának, az előzővel valami gond van (2025-ben 4-5 ilyen új ügyfelünk lett)
    • eredmények hiánya
    • törődés/kommunikáció hiánya
    • ötletek, proaktivitás hiánya
  • van marketing, de szanaszét, egy kézben szeretnék
  • van marketing de a belsős marketinges / tulajdonos / a tulajdonos feleségének a kiskutyája csinálja, nincs rá kapacitás
  • induló cég, ezért a marketinggel is indulnak 

3. Kinek tudtok a leggyorsabban és leglátványosabban eredményt hozni?

Melyik vállalkozástípus vagy élethelyzet az, ahol a legnagyobb hatást éritek el rövid idő alatt?

  • Vannak kampányok, de nem rendszerben (a tulajdonos kiskutyája csinálja, azon hamar lehet skálázni) – gyors elemzés, korrekció után hamar elindulnak a tesztek, amikből látszódik majd, mi működik és mi nem.
  • Vannak rosszul felsetupolt kampányok, amiket gyors elemzés után tudunk javítani és új ötletekkel, megoldásokkal kiegészíteni.
  • Régebben meglévő cég, de nincs marketingje – validált a termék/szolgáltatás, egy jól összeállított marketing stratégia mentén gyorsan felsetupolható és gyorsan jönnek az eredmények.
  • Újonnan induló cég, átgondolt szolgáltatással, fullos webshoppal, van büdzsé, reális elvárásokkal – egy jól összeállított marketing stratégia mentén gyorsan felsetupolható és és az eredmények alapján optimalizálható
  • Lassabb, de látványos segítség: van marketing, de nem illeszkedik be egy átgondolt struktúrába, egységes megjelenésbe – stratégiaalkotás, sales funnelek stb. 

4. Rövid bemutatkozás

Mutasd be a céget 4-5 mondatban úgy, hogy azzal a legfőbb erősségeteket emelitek ki!

A BeOnWebnél nem bonyolítjuk túl: ha már futnak a kampányaid, akkor hozzanak is pénzt — és ezt a számokból naponta látni fogod. Egy kézben tartjuk a PPC-t, a socialt és a stratégiát, hogy ne neked kelljen összerakni a széteső marketinget. Velünk tényleg lehet beszélgetni: gyorsan reagálunk, ötletelünk, jelezzük, ha valamit érdemes emelni vagy épp újra gondolni. A legtöbb ügyfél azért jön hozzánk, mert eredményt akar és végre egy csapatot, aki szakmailag ért a dolgához és partnerként áll hozzá. Ha te is ezt keresed, akkor jó helyen jársz.

5. Egyetlen mondat, ami megkülönböztet

Mi az egyedi előnyötök, amit a legtöbb ügyfél csak együttműködés közben vesz észre?

Többet teszünk bele a szolgáltatásba mint ami kötelező – ötletelés, proaktivitás, új területek

  • Nem „szarjuk” le az ügyfelet (bocsi 😀 ) vagyis foglalkozunk velük – egy napon belül tuti visszahívjuk
  • Tágabban tud velünk beszélgetni, nem csak a kampányokról és a posztokról, stratégiáról és többféle eszközről is
  • A projektmenedzsereink nem „csak” projektmenedzserek – nálunk nem account menedzser van, hanem egy marketinges
  • A szakmaiságunk mellett kedvesek is vagyunk
  • Folyamatosan azon ötletelünk, hogy optimalizáljunk, legyen szó PPC kampányokról, social kommunikációról, stratégiáról. Ha látjuk, hogy valami jobban is működhetne, azonnal elkezdünk dolgozni rajta.
  • Ha valami jól megy, jelezzük az ügyfélnek, hogy érdemes lenne emelni a költést

6. Tipikus piaci tévedés, amit nap mint nap láttok

Mi az a marketinges hiba, amit a legtöbb vállalkozás elkövet, pedig könnyen javítható lenne?

A következő szituációkat tudom mondani:

  • „Nem kell nekem marketing” – nem akar rá költeni, alacsony a költés
  • Nem számol ROAS-t, fogalma sincs milyen megtérülést vár el és az amúgy mennyire reális, nincs tisztában a saját pénzügyeivel, aztán meglepődik az eredményen.
  • Nem skálázza fel a kampányokat amikor lehetne, nem akar emelni a hirdetési kereten.
  • Nincsenek megfelelő mérések beállítva és nincsen hozzá reális elvárás társítva
  • Várja a csodát az ügynökségtől de nem ad semmit – nem partnerségként gondol ránk, nem tesz bele semmit az együttműködésbe
  • A marketing ügynökségről azt hiszi, hogy ő a saleses
  • Nem ismeri/kutatja le a célcsoportját (nekem mindenki a célcsoportom), a termékeinél az értékek helyett a tulajdonságokra akar fókuszálni
  • Csak konverzió fókuszú kampányokat vár el, nem épít márkát
  • Stratégia és cél nélküli social kommunikáció, nem épít folyamatosan adatbázist, vagy ha igen, nem használja ki

7. Esettanulmány röviden

Hozz egy példát, ahol mérhetően javítottatok valamit!
Lehet konkrét ügyfél vagy kategória, nem kell név, elég: iparág, probléma, megoldás, eredmény.

#esettanulmány1 – átvétel utáni fiók talpra állítás

[Név nélkül]
Augusztusban vettünk át egy projektek egy híresebb KKV online marketing ügynökségtől. A gond az volt, hogy nem volt elég a megtérülés, felületesen voltak kezelve a kampányok és nem volt integrált rendszer – nem volt social, hozzá kapcsolódó hírlevél stb.
A fiókok alapos auditálása nélkül összeállítottunk egy rövid koncepciót, amiben a húzó termékekre helyeztük a hangsúlyt az augusztusi és őszi időszakban. 

Mivel alacsony volt a megtérülés, ezért csak kis tudtuk a marketingnek bevonásra és edukálásra fordítani, inkább értékesítés fókuszú kommunikációt folytattunk és csak socialben kezdtük el az edukációt. Hírlevelekben az edukatív tartalmakat párosítottuk az értékesítéssel.

A PPC audit során kiderült, hogy rosszul voltak beállítva a mérések és ez alapján a ROAS értékek is, vagyis az elvárás is rosszul lett felállítva.
Ezek tudatában frissítettük a célokat, elvárásokat az ügyféllel közösen és ez alapján csináltuk meg az auditot.
A holt időszak miatt értékesítés és roas fókusszal kellett dolgozzunk, emiatt az elmúlt 12 hónap adatait elemeztük ki, beleértve:

  • platformok, kampányok teljesítményeit
  • hirdetett termékek, linkek teljesítményeit
  • beállított közönségek teljesítményeit
  • kulcsszavak, hirdetésszövegek, Facebook kreatívok teljesítményeit

Ezek elemzését többen is elvégeztük házon belül illetve az AI-t is bevntuk custom prompt alapján.

Ennek eredményeképpen több kampányt is újrastrukturáltunk és csak a jól teljesítő beállításokkal indítottunk újra. Frissítettünk kreatívot, aktualizáltuk a szövegeket és így indultak el a kampányok. Ahol egy kreatív futott, többet is készítettünk tesztelés céljából
Kértünk külön büdzsét tesztelésre, új kampányok, beállítások, közönségek és kreatívok tesztelésére.
Ezek mind elindultak Facebookon és Google-ben is. Mi a BeOnWeb-nél nem szoktuk mindig kivárni a tanulási fázist, Facebookon hamar kiderül, mi működik és mi nem. Ez alapján folyamatosan optimalizáltunk, indítottunk új teszteket. És így haladtunk előre. Ahol láttuk, hogy jó a megtérülés, elkezdtük a kampányokat felfelé skálázni.

Az eredmény:

szeptember

október

#esettanulmány2 – Google Ads skálázás

[Név nélkül]

Cél: “ki kell maxolni a költést úgy, hogy a konverziós költségünk 2000 Ft alatt legyen”

2024 karácsonyi időszakot kellett megtervezni és véghez vinni.
Szerencsénk volt, mert tényleg nagy költéssel dolgozhattunk és tervezhettünk, amíg 2000 Ft alatt voltunk a konverziós költséggel, bármeddig skálázhattunk.
Előkészület:
A karácsonyi időszakra készülve először elemeztünk, majd az elemzések alapján terveztünk.

  • Megnéztük, mikor indul a szezon, mikor vannak a csúcs napok dátum alapján és a hét napjai alapján. Ezek alapján terveztük meg a költések skálázását, mikor kell a maxon lennie, melyik napokon kell arra figyelni, hogy ne merüljön ki a fiók, a kampány, hogy az egész nap fusson, de még azt is megterveztük, hogy melyik napokon érkezik be este több rendelés, és erre külön kampányt terveztünk.
    Az idősorok elemzéséhez még megnéztük az aukcióstatisztikákat, a kampányok elveszett keresési megjelenéseit és ez alapján láttuk, melyik napokon tudunk még többet költeni az előző időszakhoz képest is
  • Kielemztük, melyik kampányok, melyik kampánytípusok és beállításaik mentek legjobban egész évben és a megelőző szezonban. Ezekből a jobbakat újra beállítottuk.
  • Megvizsgáltuk a CPC változásokat év/év alapon és a szezonban. Ez alapján terveztük be azt a min költést, amivel mindenképp futni kellene, hogy 
  • Az ügyfél és a Google Ads, GA4 adatai alapján – és persze egy kis AI elemzéssel – kiemeltük a húzó termékeket, termékcsoportokat a karácsonyi időszakra. Ezeket emeltük be a Google Performance kampányokba, vagy ezek alapján csináltunk ÚJ Performance Max kampányokat csak a szezonra, mint pl:
    • Performance Max kampány remarketing fókusszal
    • TOP és karácsonyi termékek külön Performance Max kampányba
    • shopping megjelenés fókuszú Performance Max kampány a TOP 20 termékre

Átbeszéltük a kampánytípusok és beállításaik “gyenge pontjait”, amik korlátozhatják a megjelenéseket és a kampányok kimaxolásának a lehetőségeit. Ez alapján a cél ROAS stratégiákat a szezonra elhagytuk, a P Max kampányokat pedig időben, a szezon előtt 3 héttel, a betanulási időszakkal kalkulálva elindítottuk.
Félretettük azt a sztereotípiát, hogy a Performance Max kampányoknak a módosítások után min 3-4 nap tanulási idő kell. Nem kell.

A kampányokat felsetuppoltuk, és amikor tudtuk hogy elindul a szezon, már aznap skáláztuk fel a kampányokat.
A szezon előrehaladtával napi szinten elemeztük a költéseket és konverziós adatokat. Néztük, melyik kampány költi el a beállított keretet, költ túl illetve elemeztük, a nap melyik órájában nem tud már megjelenni a kampány az alacsony költségkeret miatt.
A jó eredmények mellett ezeket skáláztuk felfelé, hogy mindig legyen megjelenése és kattintása a kampányoknak. 

Párhuzamosan az ügyfél szolgáltatta nekünk naponta, vagy napon belül többször is a saját adatait az ERP-ből, amit UTM alapján szűrt le. Ezzel kikerültük a Google általi késleltetett konverziós adatjelentést és gyorsabban tudtunk reagálni.

Mindez a tervezés, a napi kontroll a fiókokon és az ügyfél egyeztetések eredményezték azt, hogy

2024. dec 2 és 8 között (a Karácsony első hetében 1346 Ft volt a konverzió)

dec 1-23 között pedig 1734 Ft-ra kőszott fel

mindezt amellett, hogy 56%-kal volt magasabb a költésünk az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest

8. Miért most?

Mi az oka annak, hogy most érdemes veletek dolgozni?
(lehet új szolgáltatás, módszer, kampányidőszak, optimalizált csapat, új ajánlat, vagy egy óriási siker utáni tapasztalat növekedés….)

  • Januárban több türelmünk van mint decemberben 😀
  • Ugyanezt komolyra fordítva: szerintem az év elején és nyáron érdemes nagyobb változtatásokba beleállni marketing ügyileg.
  • Annyira jó a magyar gazdaság, hogy szerintem nincs olyan cég aki megengedhetné magának hogy ne foglalkozzon a marketingtevékenységével mélyebben, meg úgy általában azzal, hogy milyenek a folyamatai.
  • Nem akarok itt negatív lenni, de szerintem nagy bajban lesznek azok a kkv-k akik nem gondolják át a működésüket és nem fejlődnek.
  • Jövő év elején technológiai és strukturális fejlesztésekbe kezdünk a szolgáltatásaink terén és a cég egészében is, amiből a leendő ügyfeleink is profitálhatnak. 

9. Következő lépés. Hol keressen titeket, mi a következő lépés?

Ha most csak egy lépést tenne az olvasó, mit javasoltok neki?
(ingyenes audit, hívás, checklist, útmutató, bármi ami tereli a leadet)

Fontos! Nem sablonos ajánlatokkal dolgozunk. Minden esetben egy rövid felmérés alapján összerakunk egy koncepciót (emailen, kb 1-2 oldal hosszan), marketing tervezetet, vásárlói útvonal alapján kampány javaslatokat, social témaötleteket, stb és erre adunk konkrét ajánlatot.

Vendégszerző
Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.