Az elmúlt években Magyarországon a Facebook vette át a dominanciát a közösségi médiában. A magyar céges jelenlét is jelentős, sokan hirdetünk a platformon. A felhasználók azonban kezdenek más közösségi oldalak iránt is érdeklődni, ugyanis nem kapják azt az élményt, amit a Facebook az indulásakor adott nekik. Ez nem azt jelenti, hogy a Facebookon már nincs senki, hanem sokkal inkább azt, hogy érdemes más platformokra is figyelmet fordítani. A cégek is szintén elégedetlenek. Mondjuk ehhez hozzátartozik, hogy sokan úgy gondolják (egyébként rosszul), hogy jár az ingyenes elérés nekik. Pedig ez nem így van!

A cikket vendégszerző írta. Berki Zsolt, az MBM Solvers marketingcsapat tagja, aki társszerző az első hazai Instagram marketing könyvben. 

Természetesen a Facebook halálhírét már többször keltették, aztán a közösségi oldal mindig tudott lépni. Valójában az Instagramra való esetleges nagyobb elvándorlás is a FB-nak kedvez, hiszen az övé a platform

A közösségi médiában széttekintve az tapasztalható, hogy az átvándorlás az Instagramra, mint a hazai „feltörekvő”, és már a dobogó második helyét elfoglaló felületre történik. Vállalkozóként pedig az a dolgod, hogy a célközönségednek megfelelő platformot válassz, és azon aktívan értéket adva ápold a kapcsolatot a velük.

Hogyan tudod népszerűsíteni a márkádat?

Az elsődleges amit meg kell tanulnod, hogy megfelelően használd a közösségi média felületeket. Itt most nem arra gondolok, hogy tudsz Facebook bejegyzést írni, hanem arra, hogy tudod, hogyan kell a márkádhoz hűen kommunikálni.

A Facebookon, az Instagrammal szemben, sokkal több lehetőséged van arra, hogy írásos szöveggel győzd meg a felhasználókat arról, hogy érdemes vagy a figyelmükre. Elhelyezhetsz linkeket a leírásban, és a posztok is kattinthatóak. Több lehetőséged van bemutatni a vállalkozásodat, hosszabb videókat is feltölthetsz, és személyesen, mégis kicsit személytelenül tudsz rajta kommunikálni.

Az Instagramon más a helyzet. Az Instagram lényegében a vizuális élmények kielégítésére használható a legjobban. Nem feltétlenül a jó szöveg fog neked eladni, sokkal inkább a jó tartalom. Azt pedig a jó minőségű fotókkal fogod tudni elérni. Ezen a felületen elsődlegesen nem az értékesítést kell célul kitűznöd, hanem a márka-, és közösség építést. Az Instagram egy nagyon játékos, de rendkívül személyes platform. A követőidnek csak minőségi élményt nyújtva tudod megtanítani azt a szemléletet, amit Te, és a vállalkozásod képvisel. Az, aki a social médiában jó közösséget tud építeni, csak az tud hosszútávon is eredményes lenni. És erre jelenleg az Instagram a tökéletes platform.

Pár éve még sokkal könnyebb volt növekedni a közösségi médiában. Az, aki a Facebook indulásakor jelen volt, egyszerűbben és olcsóbban tudott konvertálni. Jelenleg ugyanez a helyzet az Instagramon. Látnunk kell azt is, hogy a felhasználók sokkal tudatosabbak lettek. Mielőtt elindulunk egy étterembe, vagy szállást foglalunk, vagy megrendelünk egy szolgáltatást, lecsekkoljuk a cég összes online jelenlétét. Az a cég, aki nem, vagy rosszul képviselteti magát a közösségi médiában, olyan, mintha nem is létezne.

Igen, a Facebookon csökkent az organikus elérés, az Instagramon pedig most szárnyal, hiszen statisztikailag 58x nagyobb, mint a Facebookon. De neked vállalkozóként nem szabad egyik platformot sem figyelmen kívül hagynod. Az online marketing nem csupán a trendekről szól. Sokkal inkább arról, hogy minden platformon a saját iparágadban megszerezd a dominanciát. Ezt csakis azzal tudod elérni, ha helyesen használod a platformokat és rendszerben gondolkodsz.

Számos vállalkozás, sőt marketing-guru is bejelentette, hogy elhagyja a Facebookot, azonban neked ezt a példát nem szabad követnek. Igazából ők is csak puffogtattak valamit, mert közben ténylegesen nem hagyták el, még mindig posztolnak. A lényeg, hogy egy olyan rendszert építs ki, amit fenn tudsz tartani, és amivel a márkádhoz hűen tudsz kommunikálni.

A Facebookról számos anyagot érhetsz el már magyar nyelven is, azonban az Instagram esetében sokkal kevesebbet.  Ha meg szeretnéd tanulni, hogyan tudod kihozni a legtöbbet az Instagram profilodból, akkor ajánlom figyelmedbe Magyarország első magyar nyelvű Instagram marketing könyvét, amit az MBM Solvers adott ki. Instagram marketing a siker titka lépésről lépésre könyv – A Minner ajánlásával! 

Fotó: Kerde Severin / Unsplash