Ügynökség neve: Marketing Kalkulátor Kft.
Weboldala: marketingkalkulator.hu
Főbb kategória, amiben tevékenykedtek: SEO, AI SEO, PPC
A Minneren itt a marketingügynökségek bemutatkozóját, pitchét látod. Mindenkitől ugyanazt kérdeztük meg, így össze tudod hasonlítani őket, meg tudod ismerni jobban az adott céget és kiválasztani álmaid marketingügynökségét.
1. Piaci radar
Mi az a jelenlegi trend vagy jelenség a marketingben, ami szerinted a következő fél évben leginkább meghatározza az eredményeket?
Az AI asszisztensek térnyerése miatt már most látható, hogy a hagyományos keresések helyett sokan az AI asszisztensek segítségével keresnek szolgáltatást, termékeket. Ennek következménye, hogy csökken a Google organikus és fizetett találataiból jövő forgalom, drágulnak a hirdetések. Egyre több cég érdeklődik a GEO/AI SEO kapcsán, mivel egyre nagyobb lesz a jelentősége, hogy az AI asszisztensek mely weboldalakat hajlandók forrásként megjelölni a válaszaikban. Jelenleg az AI SEO olyan, mint a 2010-es években a SEO volt, aki most lép, lépéselőnyben lesz a konkurenseivel szemben.
Emellett az is világosan látszik, hogy a PPC hirdetésekben egyre több AI által generált tartalom, hirdetési szöveg jelenik meg, ami sokat lendített a házon belül (tehát nem szakember által) kezelt PPC kampányok megjelenésén, azonban sok esetben nincs összhangban a hirdetés a kampányok beállításaival, valamint a marketing célokkal, stratégia sincs mögötte. A PPC kampányok hatékonysága azonban nem csak a hirdetési szöveg minőségétől függ, hanem nagy mértékben a beállításoktól.
2. Tipikus ügyfélprobléma fókuszban
Milyen helyzetben szoktak benneteket megkeresni az ügyfelek? Milyen konkrét problémára kérnek megoldást?
“Sok a kattintás, de nem látom, hogy bevételt hozna.”
“Nem tudom megállapítani, hogy jók-e a kampányaim.”
“Túl sokba kerül egy-egy új vevő.”
– Néhány példa abból, hogy miért keresnek meg végül minket.
A legtöbb esetben olyan ügyfelek keresnek meg, akik már vagy házon belül, vagy valamilyen ügynökséggel próbáltak eredményeket elérni Google vagy Meta hirdetéssel, SEO-val, azonban vagy nem elégedettek az eredményekkel, vagy csak egy auditra kíváncsiak, mert nem tudják reálisan megítélni, hogy jók-e a számok.
Vannak akik csak egy őszinte, külső visszajelzést szeretnének: vajon tényleg jól dolgozik a marketingesük?
Van arra is lehetőség nálunk, hogy egy rövid audit során megnézzük, hogy a jelenlegi online marketing összhangban van-e a marketing célokkal, megfelelő minőségben vannak-e beállítva illetve kezelve a futó kampányok, van-e hiányosság a weboldal SEO-jában.
3. Kinek tudtok a leggyorsabban és leglátványosabban eredményt hozni?
Melyik vállalkozástípus vagy élethelyzet az, ahol a legnagyobb hatást éritek el rövid idő alatt?
B2B szektorban azoknak, akik befektetésként tekintenek a marketingre, új ügyfeleket szeretnének szerezni annak segítségével és szeretnék, hogy a befektetésük rövid időn belül megtérüljön.
B2C területen a legnagyobb hatást azoknál a vállalkozásoknál szoktuk elérni, akiknek jól működő weboldala van és szeretnének ahhoz olyan online marketinget, amely vevőszerzésre, ügyfélszerzésre fókuszál és rövid időn belül megtérül, valamint hosszú távon is fenntartható ROAS-t produkál.
4. Rövid bemutatkozás
Mutasd be a céget 4-5 mondatban úgy, hogy azzal a legfőbb erősségeteket emelitek ki!
2008 óta azon dolgozunk, hogy ügyfeleink ne csak kattintásokat, hanem profitot kapjanak. 4 senior szakemberünk több száz projekt tapasztalatát hozza be minden új kampányba – ezért sok esetben átvétel után már 1-2 hónapon belül több mint 300%-kal javult egy-egy cég megtérülése.
Szakértőink a Keresőoptimalizálás, Google, Meta hirdetéskezelés terén szereztek komoly szaktudást, emellett folyamatosan képzik magukat, hogy mindig naprakészek legyenek a legújabb trendekben is. Az AI asszisztensek térnyerésével ez kiegészült AI SEO-val, vagy más néven GEO-val (Generative Engine Optimization) is.
Keresőoptimalizálásban kiemelkedő eredményünk volt, hogy “ingatlan” szóra a Google organikus találati listáján az első 10-be sikerült juttatnunk egy weboldalt, valamint van olyan webshop, ahol több száz kulcsszóra sikerült top 3 helyezést elérni.
5. Egyetlen mondat, ami megkülönböztet
Mi az egyedi előnyötök, amit a legtöbb ügyfél csak együttműködés közben vesz észre?
Úgy dolgozunk, mintha minden ügyfél a legnagyobb ügyfelünk lenne.
6. Tipikus piaci tévedés, amit nap mint nap láttok
Mi az a marketinges hiba, amit a legtöbb vállalkozás elkövet, pedig könnyen javítható lenne?
A leggyakoribb hiba, hogy anélkül vágnak bele a marketingbe, hogy konkrét, reális tervvel, célokkal rendelkeznének. Emellett gondot szokott az is okozni, hogy sok vállalkozás alap szinten sem ért a marketinghez, így nem tudja értelmezni az eredményeket se. Mi nagy hangsúlyt teszünk arra, hogy a projektek indulásakor konkrétizáljuk a célokat, terveket és segítünk abban is, hogy az eredményeket értelmezni tudják az ügyfeleink.
7. Esettanulmány röviden
Hozz egy példát, ahol mérhetően javítottatok valamit!
Lehet konkrét ügyfél vagy kategória, nem kell név, elég: iparág, probléma, megoldás, eredmény.
Baba-mama webáruház keresett meg minket, amely évek óta veszteségesen működött és marketing tanácsadást kértek tőlünk, hogy kiderüljön, miért nem hoznak eredményt a hirdetések.
Átvizsgáltuk a marketing aktivitásukat és a Google Ads-ben hibásan beállított konverziómérést találtunk, amely a valós számoknál, hibásan, több konverziót mutatott. Ennek ellenére is a ROAS csak 150% volt. A Google organikus találati listáján nem találtunk olyan kulcsszót, amire az első 100-ban megjelent volna a weboldal, viszont sok olyan oldalt találtunk, amely hibásan lett beindexelve.
Készítettünk az ügyfél számára egy stratégiát, amely összehangolta a Google Ads, a Facebook hirdetések és a SEO előnyeit, hogy a lehető legköltséghatékonyabb módon tudjuk felfuttatni a webáruház forgalmát.
Az organikus helyezések már pár hónapon belül elkezdtek javulni, több kulcsszóra sikerült a Google első oldalára bekerülnie a weboldalnak. A Google Ads-ben 1300-1800% közöttire sikerült a ROAS-t felhozni, a Facebook hirdetések pedig 1500-1800%-ot produkáltak.
Az ügyfél végre elkezdett nyereséget is termelni a webáruházából, amiért rendkívül hálás volt.
8. Miért most?
Mi az oka annak, hogy most érdemes veletek dolgozni?
(lehet új szolgáltatás, módszer, kampányidőszak, optimalizált csapat, új ajánlat, vagy egy óriási siker utáni tapasztalat növekedés….)
Az AI SEO-ban most lehet akkora előnyt szerezni, mint régen a SEO-ban: aki előbb kerül be az AI-asszisztensek ajánlásaiba, az egy egész piacot képes megelőzni. Ráadásul területi kizárólagosságot adunk, így egy piacról csak egyetlen ügyféllel dolgozunk.
9. Következő lépés. Hol keressen titeket, mi a következő lépés?
Ha most csak egy lépést tenne az olvasó, mit javasoltok neki?
Az első lépés egy ingyenes mini-audit: megnézzük, hol folyik el a pénz, mit kell javítani, és mennyi plusz eredmény érhető el 30 napon belül. Így te is pontosan látod, hogy érdemes-e együtt dolgoznunk. Kattints ide!
Fotó: Canva









