Minden százalék számít az e-kereskedelemben. A ROIshopper eléd teszi az adatokat

Dátum

Megosztás

Te is tapasztaltad már, hogy a Shopping kampány költés szinte megugrik a semmiből, vagy hogy nehéz belőni, pontosan mire megy el a pénz a Performance Max kampányok alatt? Egyre többször mondják nekünk e-kereskedő ügyfeleink: „Jön a forgalom, de a költségek elszállnak, kiszámíthatatlanok az ármozgások, és nem mindig tudom, hogy mi miért történik.” Itt jön képbe a ROIshopper, amely most újabb, e-kereskedőknek szánt fejlesztésekkel állt elő, és még inkább segít abban, hogy azokat a százalékokat magunknál tarthassuk, felénk lejtsen az e-commerce pálya! 

A piaci adatokból jól látszik, hogy élesedik a verseny a CSS szolgáltatók között is, továbbá a legnagyobb hazai webáruházak 76%-a a Shoppingra CSS szolgáltatón keresztül csatlakozik. Ez újabb versenyt teremt, ez azt is jelenti, hogy most már az optimalizálás felé kell fordítani a tekintetünket. Mit optimalizáljunk? A ROIshopper ehhez ad olyan megoldásokat, amelyekkel versenyelőnyünk lehet a piacon. 

Mi az a ROIshopper?

A ROIshopper egy Shopping CSS (Comparison Shopping Service) szolgáltató, amely lehetővé teszi, hogy akár 20%-kal alacsonyabb kattintási költséggel jelenj meg a Shopping hirdetések között anélkül, hogy a Merchant Center beállításokat újra kellene kalibrálnod.

A Growww Digital digitálismarketing-ügynökség fejlesztette a rendszert, és jelenleg több mint 500 hazai és nemzetközi webshop használja. És most, 2025 júniusában új szolgáltatáscsomagokat jelentettek be, amellyel kis- és középvállalkozóként is a „nagyok” eszköztárához juthatsz hozzá.

Most pedig az új fejlesztésükkel a ROIshopper igazi digitális eszköz lett, amit heti szinten többször is használni fog egy e-commerce üzemeltető (munkatárs).

A ROIshopper új funkciói: több mint CSS

Egy új csomaggal bővül a ROIshopper szolgáltatása, továbbá fejlesztettek a szolgáltatásokon is, hogy fel tudd venni a versenyt akár a Temuval, vagy versenyképesebb legyél más hazai webshopokkal szemben. Az alapcsomagba is új fejlesztések kerültek, amit minden hazai e-kereskedő használni tud. Ügyfeleikkel közösen dolgozták ki ezeket a funkciókat, amit azért is említünk, mert nem kitalálták, mi lehet a jó egy kereskedőnek, hanem meghallgatták az igényeket és úgy álltak neki a fejlesztéseknek. 

A ROIshopper alapcsomag része: 

  • Akár 20%-os CSS licitelőny a Google Shopping felületén
  • Irányítópult
  • Iparági trendriport
  • AI Chatbot (GA4, Google Shopping funkciókkal, Google Ads-zel  kapcsolatban segít az AI)

Irányítópult 

Amint belépsz a ROIshopper felhasználói felületére, azonnal látod, hogyan teljesítenek a termékeid a Shopping hirdetésekben. Látható, hogy valami gond van-e és bele kell-e nyúlni a beállításokba, vagy valami megváltozott. Ez egy olyan hasznos funkció, ami egyértelműen a napi / heti rutinod része lesz e-commerce üzemeltetőként. 

Trendriport

Hol áll a céged az iparághoz képest, másokhoz képest milyenek a te CPC kattintás költségeid?  Ezt fogod látni az iparági trendriportban, a te saját kategóriádra szabva. Hasznos benchmark ahhoz, hogy megfelelő döntést hozz akár egy-egy kategória, termékkör esetében is.  Nem kell manuálisan figyelned a versenytársakat, csak belépsz a ROIshopper fiókodba és a rendszeresen frissülő adatokat össze tudod vetni a sajátoddal. Például ha a kategória növekszik, neked pedig csökkennek a kattintási és megjelenési számaid, akkor ott gond van. 

Erre egy példa: 

AI-alapú Chatbot 0–24 elérhetőséggel

Technikai kérdésed van a Shopping hirdetésekkel kapcsolatban? A feed hibát jelez, vagy a GA4-ben valami furcsaság történt? Vagy más Google Ads kérdéseid vannak?  A ROIshopper új AI chatbotja ezekre és még hasonló Google hirdetési és analitikával kapcsolatos technikai kérdésedre szempillantás alatt választ ad. Ez áthidalja azt is, hogy ha például te magad ChatGPT-be írod be, akkor ott sokszor hallucinál, ezt hidalja át a ROIshopper AI chatbot funkciója, mert a cég saját anyagaiból, adatbázisából dolgozik. 

Az új ROIshopper PRO csomag

A PRO csomag részei: 

  • Természetesen minden, ami az alapcsomagban benne van
  • Ártrend figyelő
  • Alerting
  • E-commerce dashboard
  • Személyes konzultáció
  • Ára: +20 000 Ft az alapcsomaghoz képest, most első hónapban 0 forintért ki tudod próbálni!

 Árfigyelő funkció

Napi szintű grafikonokkal követheted a termékek minimum, maximum és átlagárait a piacon, így gyorsan tudsz reagálni az egyes változásokra. Azokat a termékeket látod itt, amelyek több kereskedőnél is megtalálhatóak, a rendszer vonalkód alapján párosítja össze a konkrét termékeket. Ártörténet összehasonlításokat tudsz készíteni, láthatod, hogy melyik terméknél volatilis az árváltoztatás, vagyis rendszeres, máris tudod annál a terméknél ezt többször meg kell tenned, vagy mélyebb elemzést csinálnod. Az ár fontos tényező a Shopping rangsorolásnál. 

E-commerce dashboard: végre egy átlátható, mobilbarát irányítópult

A több mint 100 magyar e-kereskedő bevonásával fejlesztett dashboard segít rálátni a kulcsszámokra, és jobb döntést hozni. Egy e-kereskedő vállalkozásnak napi rutinjában kell lennie, hogy megtérüléseket, konverziós arányokat, forgalom forrásokat, belsős trendeket vizsgál. Manuálisan beállíthatod az árrésedet, az ügynökségi díjat – és máris pontosabb képet kapsz a megtérülésről. Szükséged lenne olyan KPI-okra, amelyeket a nagyobb piaci szereplők is figyelnek? Nos, ezt adja ez a funkció.

A ROIshopper csapat felmérése és saját tapasztalatai alapján is a kereskedők egy helyen szeretnék azt is látni, hogy a marketing megtérülés számaiban látszódjon az ügynökségi díj is és még árrést is tudjunk számolni. 

  • Az ügynökségi díj az az összeg, amelyet havi szinten a kampányok menedzseléséért

fizetünk.

  • Az árrés 1 a termék beszállítói (saját termék esetén a gyártási) árának és az eladási árának különbözete.
  • Az árrés 2 a termék beszállítói (saját termék esetén a gyártási) árának, és az eladási árának különbözete, csökkentve további fajlagos költségekkel, mint pl. a szállítás, raktározás stb.

Alerting funkció (fejlesztés alatt)

A jövőre nézve ez egy igazi mentőöv lehet: a rendszer automatikusan figyeli a GA4 fiókodat: proaktív védelem a kampányleállások és a túlköltések ellen. Ez a funkció jelenleg fejlesztés alatt áll.

Használják már a nagyok is? CSS a nagyoknál?!

A Growww Digital felmérése szerint a legnagyobb 17 magyar e-kereskedő közül 13 nem a Google-t, hanem külső CSS szolgáltatót használ – például a ROIshoppert. Nem véletlen: a kb.15–20%-os költségcsökkenés, a jobb megjelenési arány és a skálázható szolgáltatások komoly versenyelőnyt jelentenek. 

A CSS szolgáltató használata tehát már a piaci szereplőknél elterjedt, most lépünk abba a szakaszba, hogy még fontosabb lesz az optimalizálás és a személyre szabás, amihez eszközöket ad a ROIshopper. 

A következő lépés – Élj a 0 forintos PRO csomag bevezető próbacsomag ajánlattal! 

A ROIshopperhez való csatlakozás gyors, és nincs szükség kampányátszervezésre. Elég egy beállítás, és máris a ROIshopper CSS alatt futnak a Shopping hirdetéseid. Innen pedig tesztelhetsz, optimalizálhatsz, és használhatod a riportokat, chatbotot, vagy az e-commerce dashboardot.

A ROIshoppernél most ingyenesen ki tudod próbálni a PRO csomag funkcióit, ugyanis az első hónapban ingyenesen használhatod. Kattints ide!

A marketing egyik alapszabálya, hogy mindent tesztelni kell. Most itt az idő, hogy te is kipróbáld ezt az újgenerációs eszközt anélkül, hogy bármit kockáztatnál.

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!