Személyes márkát vagy céges márkát érdemes építenem?

Dátum

Megosztás

Kezdő vállalkozók esetén (de akár a rutinosabb rókáknál is) gyakran merül fel a kérdés, hogy mire érdemes fókuszálni, a tulajdonos / ügyvezető személyes márkáját érdemes építeni, vagy inkább egy cég logóját, arculatát, mottóját erősíteni és reklámozni?

A cikket vendégszerző írta, Dallos Zoltán a Zoltán Dallos / Business & Travel tulajdonosa, blogger, influencer és marketing szakértő. 

A rövid válasz: mindkettőt!

A hosszabb válasz:

Kis cég, kezdő vállalkozás esetén érdemes először tudatosan építeni az alapító / tulajdonos személyes márkáját, mivel jellemzően az ő személye a cég fő katalizátora egészen 5-10-20- vagy akár 50 fős cégek esetén is. Jellemzően az ő személye, értékrendje, gondolatai azok, amit az alkalmazottak is követnek, illetve biztos, hogy a nagy értékű megállapodások során személyesen is részt vesz az értékesítési folyamatokban.

Az üzlet a bizalmon múlik. A bizalmat pedig sokkal gyorsabb és könnyebb felépíteni úgy, ha egy arcot tudnak kötni hozzá az emberek…

És ha már személyes márkáról beszélünk, akkor engedjétek meg, hogy bemutatkozzak:

Dallos Zoltánnak hívnak és sokszor nehéz megfogalmazni, hogy mit is csinálok pontosan, mert túl sok minden érdekel. De ha mégis egy mondatba akarom sűríteni, akkor üzletfejlesztési tanácsadással, stratégiai marketinggel segítek kis- és közepes vállalkozásoknak abban, hogy nagyobb árbevételt érjenek el, és a folyamataik hatékonyabbak legyenek. Emellett van egy saját rendezvény sorozatom: szabadúszóknak, digitális nomádoknak szervezünk inspiráló estéket Üzlet és utazás néven. Az elmúlt 6-12 hónapban sok energiát fektettem a személyes márkaépítésbe és a tudatos kommunikációba.

Két éve hagytam ott a sokak által biztosnak vélt alkalmazotti létet, és kezdtem a saját utam járni. Céges oldalam van ugyan, de egyáltalán nem használom, szinte kizárólag a saját nevem alatt futó felületeken publikálok mindent, mégis egyre izgalmasabb feladatokkal keresnek meg az ügyfelek.

Van egy google excelben nyilvántartott “kommunikációs csekklistám”, aminek már kb 15 oszlopa van, és végig pipálom, hogy egy adott tartalom sort biztosan ki tegyek minden fontosabb csatornára.. Külön stratégia szükséges Facebookra, Instagramra és a hírlevelekre. Weboldalamon üzleti esettanulmányokkal, utazási tippekkel, élménybeszámolókkal érem el azt a közönséget, akik közvetetten vagy közvetlenül potenciális ügyfeleim lehetnek.

Természetesen érdemes a céges identitást is építeni emellett, hiszen már nem azért vagyunk X bank ügyfele, mert Y az első számú vezető, hanem mert bízunk a zöld-kék-piros-akármilyen logóban, és az ügyfélszolgálat kellően figyel az igényeinkre.

Nézz körül a weboldalamon a zoltandallos.com oldalon, tovább érdekes lehet számodra a Youtube csatornám is, ahol rengeteg interjú vár téged.

Olvasd el az alábbi cikkemet is:

Vendégszerző
Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.