Kezdem a rossz hírrel: ezt nem tanulod meg egy egynapos képzésen. A jó viszont, hogy némi odafigyeléssel, gyakorlással és szakmai segítséggel ez is elsajátítható. Ha már vállalkozói lét és tartalomgyártás, akkor az sem árt, ha a megnyilvánulásaid téged tükröznek.

A cikket vendégszerző írta. Máté Brigitta szövegíró, a Lépcsőfok.com -tól. 

  1. Önazonosság

Ennél nincs fontosabb. Az összes kommunikációd mögött rejlik ez a bizonyos, megfoghatatlan jelenség, amit nemes egyszerűséggel csak hitelességnek neveznék. Minden, ami Te vagy, és az, ahogy megnyilvánulsz nem csak a tartalmaidban, hanem ezt sugározzák a termékeid és a szolgáltatásaid is.

  1. Tartalomstratégia

Igen, kérlek, tervezd meg azt, hogy hova és mit fogsz írni, mikor és hol jelensz meg. Vizsgáld meg felületeid: egyáltalán hány helyen jelenik meg vállalkozásod? Gondold végig: Weboldal, Facebook, Instagram, Youtube, és e mellett névjegykártya, szórólap, ajándékkártya, stb.

Ezek után megnézheted, melyik az, amelyiken keresnek, amelyik a te fórumod, jöhetnek a kampányok, amelyek dátumhoz kötöttek. Melyik az, amit évszakokra időzítenél be? Valamint a megszokottak, mint például egy karácsonyi esemény. Újdonságot is bevezetnél? Hogyan, és hol?

Ezeket vedd végig, és aztán kezdd el lebontani a következő évre vonatkozóan! Még nem késő újratervezni 2019-et! Ami pedig a beszédet illeti: attól kezdve, hogy átlátod mit, mikor és hogyan szeretnél átadni érdeklődőidnek, sokkal könnyebben, és gördülékenyebben fogsz szóban is megnyilvánulni. Az előadásodon, már ha van, akkor tudsz javítani, ha megvan az üzenet. Ehhez pedig az első lépés, ha meg is tudod fogalmazni.

  1. Ötlethiány

Nézd meg a Minner oldalát, egészen elképesztő mennyiségű ötlet, cikk van fent, e mellett abban is egészen biztos vagyok abban, hogy annyi információ áramlik a közvetlen környezetedben, amiből profitálhatsz, hogy szó szerint őrület. Azon túl pedig a lehetőségek végtelen tárháza, amit ideje kihasználnod. A legutóbbi, Hi5-ben tartott workshopomon éppen ezt mutattam meg a részt vevőknek. Mindenki kapott egy könyvet, vagy újságot, és végül egy hét részes cikksorozatot alkottak meg. A semmiből. Szóval megy ez, és tényleg bárhol rád találhat az, ami adott pillanatban segít. Tehát, ha nincs ötleted, vegyél elő egy közeledben lévő újságot, és keress egy cikket, ami tetszik. Miért tetszik? Hogyan használhatod a témát a saját vállalkozásodra nézve? Milyen kérdések merülhetnek fel azzal kapcsolatosan a vevők részéről? Milyen kifogások?

Te számolod, hány bejegyzés ötletet tudsz ez által megírni? Ez még csak a kezdet!

  1. Helyesen

Mindenre kérlek, ha már megírtad, de bizonytalan vagy a helyesírásban, legalább ismerőssel olvastasd át, ha nincs olyan, aki ért hozzá, akkor keress korrektort/lektort. Ne vérezz el a rossz helyesírás mezején. Van egy szépen felépített bejegyzésed, termékleírásod, és akkor jön az, hogy félregépelések, értelmetlen mondatok, amelyek megakasztják a vásárlót. Van, akit tudatosan, mert zavarja, és van, aki pedig tudat alatt kattint el tőled, mert nem megy át neki az üzenet. Ez utóbbi különösen fontos. Azt, amit szeretnél átadni, te tudod, és érzed. Viszont meg is fogalmazni, az már sokkal macerásabb. Meg még helyesen is tenni mindezt. Nem biztos, hogy minderre egyedül kell gondolnod, és mindenhez értened.

  1. Tanácsadás

Ha pedig úgy érzed, egyáltalán nem tudod, netán elveszel ezek hálójában, vagy egyszerűen ez túl sok, és te a termékeddel szeretnél inkább foglalkozni, akkor fordulj szakértőhöz. Te is nyersz, és ő is. Lekerül rólad egy nagy teher, ami addig nyomasztott, a segítő pedig rád és a vállalkozásodra szabottan fog hozzátenni üzletedhez.

Aki segít

Nálam, a Lépcsőfok oldalán is számos bejegyzést olvashatsz, amelyek kimozdítanak egy-egy helyzetből, e mellett szeretek másokért tenni. Amennyiben szeretnél magad mögött tudni egy segítőt, akkor az alábbi területeken: kommunikáció, stratégia, lektorálás, szövegírás, mind a nagy egész részei, amelyek javításában, szerkesztésében, vagy éppen megalkotásában örömmel segítek neked.

Fotó: NeONBRAND / Unsplash