Üzleti írd és mondd – önkifejezés jól, hitelesen és helyesen, de hogyan?

Kezdem a rossz hírrel: ezt nem tanulod meg egy egynapos képzésen. A jó viszont, hogy némi odafigyeléssel, gyakorlással és szakmai segítséggel ez is elsajátítható. Ha már vállalkozói lét és tartalomgyártás, akkor az sem árt, ha a megnyilvánulásaid téged tükröznek.

A cikket vendégszerző írta. Máté Brigitta szövegíró, a Lépcsőfok.com -tól. 

  1. Önazonosság

Ennél nincs fontosabb. Az összes kommunikációd mögött rejlik ez a bizonyos, megfoghatatlan jelenség, amit nemes egyszerűséggel csak hitelességnek neveznék. Minden, ami Te vagy, és az, ahogy megnyilvánulsz nem csak a tartalmaidban, hanem ezt sugározzák a termékeid és a szolgáltatásaid is.

  1. Tartalomstratégia

Igen, kérlek, tervezd meg azt, hogy hova és mit fogsz írni, mikor és hol jelensz meg. Vizsgáld meg felületeid: egyáltalán hány helyen jelenik meg vállalkozásod? Gondold végig: Weboldal, Facebook, Instagram, Youtube, és e mellett névjegykártya, szórólap, ajándékkártya, stb.

Ezek után megnézheted, melyik az, amelyiken keresnek, amelyik a te fórumod, jöhetnek a kampányok, amelyek dátumhoz kötöttek. Melyik az, amit évszakokra időzítenél be? Valamint a megszokottak, mint például egy karácsonyi esemény. Újdonságot is bevezetnél? Hogyan, és hol?

Ezeket vedd végig, és aztán kezdd el lebontani a következő évre vonatkozóan! Még nem késő újratervezni 2019-et! Ami pedig a beszédet illeti: attól kezdve, hogy átlátod mit, mikor és hogyan szeretnél átadni érdeklődőidnek, sokkal könnyebben, és gördülékenyebben fogsz szóban is megnyilvánulni. Az előadásodon, már ha van, akkor tudsz javítani, ha megvan az üzenet. Ehhez pedig az első lépés, ha meg is tudod fogalmazni.

  1. Ötlethiány

Nézd meg a Minner oldalát, egészen elképesztő mennyiségű ötlet, cikk van fent, e mellett abban is egészen biztos vagyok abban, hogy annyi információ áramlik a közvetlen környezetedben, amiből profitálhatsz, hogy szó szerint őrület. Azon túl pedig a lehetőségek végtelen tárháza, amit ideje kihasználnod. A legutóbbi, Hi5-ben tartott workshopomon éppen ezt mutattam meg a részt vevőknek. Mindenki kapott egy könyvet, vagy újságot, és végül egy hét részes cikksorozatot alkottak meg. A semmiből. Szóval megy ez, és tényleg bárhol rád találhat az, ami adott pillanatban segít. Tehát, ha nincs ötleted, vegyél elő egy közeledben lévő újságot, és keress egy cikket, ami tetszik. Miért tetszik? Hogyan használhatod a témát a saját vállalkozásodra nézve? Milyen kérdések merülhetnek fel azzal kapcsolatosan a vevők részéről? Milyen kifogások?

Te számolod, hány bejegyzés ötletet tudsz ez által megírni? Ez még csak a kezdet!

  1. Helyesen

Mindenre kérlek, ha már megírtad, de bizonytalan vagy a helyesírásban, legalább ismerőssel olvastasd át, ha nincs olyan, aki ért hozzá, akkor keress korrektort/lektort. Ne vérezz el a rossz helyesírás mezején. Van egy szépen felépített bejegyzésed, termékleírásod, és akkor jön az, hogy félregépelések, értelmetlen mondatok, amelyek megakasztják a vásárlót. Van, akit tudatosan, mert zavarja, és van, aki pedig tudat alatt kattint el tőled, mert nem megy át neki az üzenet. Ez utóbbi különösen fontos. Azt, amit szeretnél átadni, te tudod, és érzed. Viszont meg is fogalmazni, az már sokkal macerásabb. Meg még helyesen is tenni mindezt. Nem biztos, hogy minderre egyedül kell gondolnod, és mindenhez értened.

  1. Tanácsadás

Ha pedig úgy érzed, egyáltalán nem tudod, netán elveszel ezek hálójában, vagy egyszerűen ez túl sok, és te a termékeddel szeretnél inkább foglalkozni, akkor fordulj szakértőhöz. Te is nyersz, és ő is. Lekerül rólad egy nagy teher, ami addig nyomasztott, a segítő pedig rád és a vállalkozásodra szabottan fog hozzátenni üzletedhez.

Aki segít

Nálam, a Lépcsőfok oldalán is számos bejegyzést olvashatsz, amelyek kimozdítanak egy-egy helyzetből, e mellett szeretek másokért tenni. Amennyiben szeretnél magad mögött tudni egy segítőt, akkor az alábbi területeken: kommunikáció, stratégia, lektorálás, szövegírás, mind a nagy egész részei, amelyek javításában, szerkesztésében, vagy éppen megalkotásában örömmel segítek neked.

Fotó: NeONBRAND / Unsplash

 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek