5 dolog, amit a céges blogoddal mindenképpen el kell érned. Mire való a céges blog?

Már több mint 5 éve foglalkozom blogmarketinggel, így arra gondoltam, összeszedem azokat a fontos információkat, amit most tudnod kell erről a marketingeszközről. Jó tisztában lenni, hogy mit várhatunk el ettől a csatornától, vagy mire használhatjuk.

1. Át tudod adni a fontosabb információkat

Oké, nem annyira bullshit, mint amennyire a bekezdés címből elsőnek látszik. Egy korábbi cikkben már leírtam, hogy még a legelvetemültebb, legaktívabb vevőid sem tudnak a cégedről, termékeidről mindent, hogy mit árulsz, az összes terméked/szolgáltatásodat… Hírek, információk, sztorik írása közben át tudod adni az információkat a termékedről, sőt, el tudod érni, hogy elhelyezzen téged az érdeklődő a piacon a blogodban is fellelhető információk alapján. Egy-egy jó blogbejegyzés tehát jó lehet arra is, hogy rávezesd őket a “portékádra”, de még arra is, hogy növeld a branded értékét.

2. Elérheted, hogy több tízezer ember látogassa a weboldalad

Hirdetsz Adwords-ön? Szuper! A blogbejegyzéseket nem ott fogod terjeszteni, hanem a közösségi oldalakon. Erre legjobb a Facebook, ahová eleve azért megyünk, hogy informálódjunk, szórakozzunk.  A céges blogbejegyzéseiddel új vevőket tudsz becsalogatni olcsón (Facebookon 5-10 Ft/kattintás az ilyen tartalmakra) majd így már könnyen be tudod csatlakoztatni őket a későbbi kampányokba is. Az én esettanulmányomban láthatod, hogy én csak az ilyen tartalmakra támaszkodtam, sőt, ezzel értem el, hogy több tízezer ember olvasta a reklámtartalmakat és utána abból könnyű volt vásárlót szerezni. Az esettanulmányt itt olvashatod >>> Így lettem sikeres blogger, és építettem köré egy vállalkozást – A Minner-sztori – [Esettanulmány)

3. Seo, keresőoptimalizálás 1.

Ha van blogod, akkor előrébb tudsz kerülni a Google-ban. Továbbá frissülő oldalnak látja a weboldaladat a Google, így szintén előrébb sorol a Google-ban.

4. Seo, keresőoptimalizálás 2.

Ha figyelsz, hogy a blogbejegyzésekbe (cím, bekezdéscímek) a megfelelő szavakat írd bele, kulcsszavakat, amikre rákereshetnek a leendő vevőid, akkor adott szókapcsolatokra előrébb tudsz kerülni a Google-ban. Sőt, ezzel komolyan befolyásolni is tudod, hogy előrébb kerülj a keresőben. A látogatottabb blogbejegyzéseket (2000-nél több olvasó) rövid idő alatt előresorolja a kereső. Ami persze látszólag ingyen látogatót eredményez, de már a blogbejegyzés írása is költség.

5. Támogatja a közösségi oldal marketinged (Facebook, Youtube, Instagram….)

Akkor tudsz eredményes közösségi média marketinget alkalmazni, ha a posztjaidban betartod a 10/2-es szabályt, vagyis 10 tartalomból maximum 2-ben van direkt reklám, vagyis a te reklámod. A többi poszt valami más, információ, hír, szórakoztató tartalom… Ebben segíthet neked egy blog. Mivel nem a terméked, hanem egy jó blogbejegyzést osztasz meg. 1-1 új blogbejegyzés 1-2 éven belül legalább 5-10 Facebook posztot tud eredményezni. Egyrészt belinkeled a Facebookra a blogbejegyzésed így átnavigálod a látogatókat a weboldaladra, másrészt az elkészült blogbejegyzést többször fel tudod használni, akár külön-külön Facebook posztokban az egyes bekezdéseket, vagy fontosabb információkat. Arról nem is beszélve, hogy akár videót is tudsz készíteni a tartalmakból. Fontos megjegyeznem még, hogy érdemes alkalmazni azt is, hogy blogbejegyzésben terjeszted a Facebook bejegyzéseidet is. Tehát oda-vissza megy a tartalomterjesztés. Utóbbival eléred, hogy a Facebook oldaladon is több követő legyen (pl. készítesz egy szavazást, és utána oda beágyazod….)

Az érzés, amikor rájössz, hogy ez a cikk is egy ilyen blogbejegyzés marketing megoldás:

via GIPHY

(x) Miről blogolj? Milyen Facebook marketinget csinálj? Szeretnél napi 1-2 000 forintból működőképes marketinget? Akkor vedd meg a Minner marketing oktatását>>> Így marketingeld a céged, terméked

Fotó: The Next Web/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek