5 funkció, ami elengedhetetlen a mostani számlázó programokban. A tiédben is benne vannak?

Remélem, már te sem számlatömbben számlázol. Egy cég máris nívosabbnak és megbízhatóbbnak tűnik, amint online vagy offline számlázó programmal kiállított számlát ad az ügyfeleinek, vendégeinek, vásárlóinak. Itt viszont nem áll meg a digitalizáció. Ebben a cikkben összeírtam azokat a funkciókat, melyek segíthetik egy vállalkozás még hatékonyabb működését, sőt, profitabilitásának növekedését. Mik a legjobb online/offline számlázó program funkciói?

Először is elöljáróban annyit, hogy az egyes funkciók össze is kapcsolódnak, ha mindent részleteznék, akkor ez a cikk olyan hosszú lenne, hogy 1-2 órába tartana elolvasni, ha nem többe. Most belegondolva egy egész könyvet lehetne erről írni. Most különböző szempontok szerint válogattam szét a funkciókat:

1. Hozzáfér a könyvelő, adatok lementése, programok közötti átjárhatóság

Az egyik legjobb és leghasznosabb funkció, hogy a könyvelő a sziszifuszi munkák helyett a komolyabb feladatokra is tud koncentrálni, mert egy gombnyomással le tudja kérni az adatokat és azt fel tudja tölteni a könyvelőprogramjába. Ilyen esetekben máris kedvezőbb díjat is tudsz kapni tőle, vagy ugyanannyi pénzért több mindenben is tud segíteni (adózás, monitoring…), illetve nagyobb figyelmet tudsz kapni. Továbbá fontos még az is, hogy akár a számlázó, vagy egyes moduljai is könnyen összekapcsolható akár egy weboldallal, hirdetési rendszerrel, más programmal. Illetve adatokat könnyű “átpakolni”, átmásolni, letölteni, feltölteni, tehát könnyen integrálható más programokkal, szoftverekkel (például könnyen kezelik az excel fájlokat).

2. Partnerek, ügyfelek rögzítése, feltöltése, lementése,  CRM modul, vevőkövetés, naptár

Akár régi ügyfél fájlokból, akár újként létrehozva saját magunknak spórolunk időt azzal, hogy egy helyen tudjuk kezelni az ügyfeleinket.  Egy számlához több egyéb információ, dátum, időpont, találkozó, információ kapcsolódhat. Ebben segít eligazodni a CRM modul, illetve a számlázók partner modulja. Az ügyfelekről így egy helyen látunk minden adatot, eseményt, információt. Fontos kiemelnem még azt is, hogy időpontok rögzítése esetén még a naptár funkció is meg fogja könnyíteni a munkánkat.
Továbbá a partnerek felvételét megkönnyítik az olyan számlázók, melyek rendelkeznek cégadatbázis kapcsolattal (pl. Bisnode), így nemcsak gyorsabban viszünk be adatokat, hanem például ellenőrizni tudjuk az adószámot, annak érvényességét.

Partner gyors keresés - szamlazoprogramom.hu
Partner gyors keresés – szamlazoprogramom.hu

3. Munkák, szerződések, projektek kezelése

Körbenézve a számlázók piacán azonnal feltűnt egy nagyon hasznos funkció, ami megtalálható a szamlazoprogramom.hu szoftverében is. Ez pedig, hogy projekteket tudunk kezelni. Egy-egy bizonylatot projektekhez tudunk rendelni, így egy helyen megtaláljuk az összes számlát, munkalapot, fényképet, teljesítés igazolást…, melyeket feltöltünk, hozzáadunk egy-egy projekthez.

4. Gyors keresés, számla másolás, egyéb gyors funkciók, kedvezmények

A programozók szinte a gondolatainkban olvasnak, vagy inkább tudják, hogy mire van szükségünk? Akár a gyorsbillentyűk, akár egy-egy számla mellett a másolás gomb, vagy a legutóbbi számlák listája, vagy adott vásárló 10 top vásárlása…. Még sorolhatnám mennyi minden segíti azt, hogy vagy időt spórolunk, vagy azonnal annyi információ álljon rendelkezésünkre, hogy gyorsan tudunk reagálni, amit enélkül több időbe telne összeszedni.
Másik hasznos funkciót is ideveszek, hogy a komolyabb számlázókban akár adott termékhez több árat is meghatározhatunk. A szamlazoprogramom.hu -nál például 5 különböző árat is meghatározhatunk, vagy például mennyiségi kedvezményt beállíthatunk. Ezzel segítünk az üzletkötőinknek is, és természetesen azonnal látjuk, hogy egy-egy partner milyen kedvezményt kapott már. Órákat lehetne erről beszélni.

5. Kimutatások, grafikonok

Akár vevőkre lebontva, akár időszakra, termékekre, értékesítőkre… olyan adatokat, grafikonokat láthatunk, ami segíti a munkánkat, gyors információt kapunk bevételeinkről, kiadásainkról (utóbbit is érdemes vezetni, előbb kapunk átlátható információt a cégünk helyzetéről, mintha a könyvelő szólna nekünk). Visszatérve tehát a listákra, könnyedén meg tudjuk nézni adott időszakra a top termékeket, top vásárlókat. Ezek változására reagálni is tudunk azonnal. Például észrevesszük, hogy valaki elmaradozik a rendelésektől, lehet hívni, hogy miben tudunk segíteni…

Nos láthatod, hogy eszméletlen összefüggések, kapcsolatok lehetnek a funkciók között is. Érdemes élőben is látnod ezt: Próbáld ki a szamlazoprogramom.hu demo verzióját >>> Kattints ide <<< . A fent említett funkciók mind benne vannak az ő szoftverükben is, sőt, még ennél is több (pl. készletfigyelő, gépnyilvántartás…).

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek