Bár lehet, nem gondolkodtál még abban, hogy ingatlanfranchise-t (irodát) nyiss, a cikk elolvasása után biztosan el fogsz gondolkodni rajta, és a legtöbben meg is teszik az első lépéseket. Tudtad, hogy az ingatlanpiaccal kapcsolatba kerültem én is, mert egy-két projektben részt vettem? Bele is ástam ebbe a piacba magam, nemcsak a munka miatt, hanem azért is, hogy később akár üzleti ötletet is kitalálhassak erre a területre. Így nem volt nehéz összeírnom azokat az információkat, amik meggyőzhetnek téged abban, hogy csatlakozz az ingatlanpiachoz. Vágjunk is bele!
7 dolog, amiért megéri ingatlanfranchise-t nyitni:
- Az ingatlan mindig jó befektetés:
Már magyarázni sem kell az embereknek, hogy lakásbérlés helyett inkább vásároljanak. Olyan magasan vannak a bérleti díjak, hogy a fiatalok alig várják már, hogy lakást vehessenek. Természetesen a magas bérleti díjak vonzzák az ingatlanbefektetőket is (akik például az albérletpiacból szeretnének profitálni).
Érdekesség, hogy az utóbbi néhány évben esküvő-bumm volt az országban. Az a generáció, akik nem házasodtak a 20-as éveikben, kitolták (átlag) 30 éves korukig. Ez az ingatlanpiacon is érzékelhető lesz, ami fenntartja a keresletet (vagyis ez is).
Ehhez kapcsolódó cikk: Ingatlan, mint befektetés – Tippek, információk és még valami, amit mindenképpen el kell olvasnod - Mindent a kezedbe kapsz – Nem kell neked kitalálnod mindent
Azt is mondhatom, hogy gondolkodnod sem kell, mert már egy működő üzleti modellt kapsz a kezedbe.
Minden eszközt megkapsz ahhoz, hogy már azonnal elkezd a munkát. Nem kell neked kitalálnod az üzleti modellt, árazást, jogi köröket megfutni… - Nem kell felépítened egy márkát – több évet és több millió forintot spórolsz
Ahhoz, hogy egy saját márkát felhúzz több évre és több millió forintra van szükséged, és még akkor sem biztos, hogy felépítetted a branded. Így a franchise-csatlakozás után már kész márkát kapsz, és élvezheted azt, hogy az emberek ismerik a cégedet. Nem kell újdonságokat letesztelned, mert ezt megteszi a franchise-átadó („anyacég”), ő az, aki leteszteli az új marketingcsatornákat, alakítja az árazást, üzleti modellt, toborzást…, felsorolni is nehéz lenne, akkor hosszabb lenne a cikk. - Marketingsegítség
A cikket is támogató Duna House esetében végignéztem, hogy hol, mennyiszer említik a weben, továbbá milyen marketingcsatornákat használ. És láthatóan a havi több száz cikknek köszönhetően tovább építik a brandet, ami segíti a franchise-tagokat. Nem is beszélve arról, hogy egyetlen ingatlanos cégként a tőzsdén is kint vannak, ami szintén egy brandnövelő tényező. - Van kihez fordulni
Úgy érzed, valamit elszúrtál? Vagy tudni szeretnéd, hogy jól vezeted az üzleted? Van kihez fordulnod! A franchise-tagságnak egyik legnagyobb előnye, hogy van kihez fordulni, és nem vagy egyedül. Minden téren magasan képzett és tapasztalt szakemberek állnak mögötted, legyen szó oktatásról, jogi kérdésekről vagy szakmai segítségről! A vállalkozásod elindítása előtt látod a befektetésed megtérülésének idejét és a várható profitot, ami igen kecsegtető a jelenlegi piacon! - Együtt hatékonyabb
Ez is a brandépítéshez tartozik. A franchise-hálózatot kihasználva sokkal hatékonyabb és jobb munkát tud a te ingatlanirodád is végezni. Nem beszélve arról, hogy az irodanyitás pillanatában is már kb 20.000 megbízást kínálhatsz vevőidnek, ingatlanjaidat pedig kb 1300 értékesítő adhatja el! - Könnyebb lesz további vállalkozásokat indítanod.
Ez már a következő lépcső, mégis tudnod kell! A franchise üzemeltetése mellett (ingatlan esetében még inkább) folyamatosan növekszik a kapcsolati hálód, aminek köszönhetően pár év után már tervezheted az újabb vállalkozásod indítását. Használd ki!
A cikkhez tartozik egy vállalkozási ötlet is: 157. üzleti ötlet – Ingatlaniroda, franchise – ötletek
A cikk megjelenését a Duna House támogatja. Vedd fel velük a kapcsolatot, és érdeklődj a franchise nyitási lehetőségekről! Kattints ide! Ha befektetőre lesz szükséged, akkor pedig az előző cikk segíthet benne: Hogyan szerezzek tőkét, befektetőt a vállalkozásomhoz, franchise-omhoz