Cégként nem vagy könnyű helyzetben. Mikor végre elkötelezed magad, hogy kiszervezd a marketinget akkor ez következik: Adtál nekik három hónapot. Igen, ez volt a kockázatod, belementél, mert úgy voltál vele, ennyi idő kell, hogy beinduljanak az eredmények. Aztán semmi. Mész a következő marketingeshez, újabb 3-4 hónap, új ígéretek, új stratégia, és hat hónap múlva ott állsz, hogy a marketinged még mindig nem hoz eredményt, csak a számlákat fizeted. Ez nagy luxus, 6 hónap karcsú eredmények mellett. Az üzleti életben így fent maradni…!
Széttárják a marketingesek a kezüket, egymásra mutogatnak, és akkor te ott vagy, hogy most mit lépj. Jó lenne, ha kezedbe tudnád venni az irányítást, de közben pont azért bíztad meg őket, hogy legyenek kreatívak, proaktívak. Telik az idő, megy a posztolás, futnak a hirdetések, de az eredmény valahogy elmarad. Az egyik ügynökség szerint a másik rosszul állította be a kampányt, a másik szerint a weboldal nem konvertál, a harmadik szerint a célcsoport nem jól van megfogva. Ismerős?
Nem itt nem a marketingeseket szidjuk, hanem itt egy üzleti szituáció, egy probléma, amit cégvezetőként meg kell oldanod, mert a
marketing nem állhat!
A legtöbb cégvezető ilyenkor újabb marketingest keres, hátha ő majd „megoldja”. De közben ugyanabba a körforgásba kerül vissza. Mindenki a saját eszközét tolja, a socialos a posztokat, a hirdetős a kampányokat, a webes a landinget, de senki nem a rendszert nézi egyben. És hol a kreativitás? Miért nem állnak elő ötletekkel? Ezért fizeted őket, nem?
Az igazság az, hogy a legtöbb marketingprobléma nem kreativitási vagy platform kérdés. Hanem irányítási.
A marketinged akkor működik, ha te, mint cégvezető, érted a számokat, az összefüggéseket, és tudod, mit miért csinálnak.
A jó marketing nem az, ami működik, hanem amit tudsz irányítani.
Ha a marketinged három hónapra átadod valakinek, és várod a csodát, az olyan, mintha átadnád a kormányt az autódban, és csak remélnéd, hogy jó irányba visz. Egyik marketinges sem fogja helyetted kitalálni, ki a legjobb vevőd, hogyan működik a vásárlási döntésed, vagy mit kell mondani a termékedről. Ezt neked kell tudnod, a marketinges csak megvalósítja.
És ez az, amiben mi segítünk a cégvezetőknek: hogy ne a marketinges irányítsa őket, hanem ők irányítsák a marketinget.
Lásd át a teljes marketinget a Minner segítségével. Nem, nem az a cél, hogy megtanuld minden apró lépését a Tiktok videózásnak, vagy a Facebook pixel beállításnak. A feladat, hogy legyen hosszú távú marketing koncepciód, marketing terved, egy olyan keretrendszer, amire építkezni tud a marketinges is és te is kezedben tudod tartani a gyeplőt. Nem fognak tudni átverni! És persze a fő cél, legyen sok vevő, legyen megtérülés, nyereség. Nem kreatív marketing kell, hanem olyan, ami pénzt hoz.
Szemléletmód: A marketinges, egy ügynökség nem mágus, hanem eszköz. És ha jól használod, akkor a marketinged valóban eredményt hoz.
És tudom, ott van az, hogy ha te csinálod a marketinget akkor megy. De ott a sok marketinglehetőség, kiszervezni kényelmesebb is és szakértőktől többet is vársz el.

„Oda jött, és fel sem készült a cégből…”
„…nem kamerával, hanem mobillal jött.”
Ezt egy vállalkozó mesélte nekünk, miután 400 000 forintot fizetett ki egy marketinges csapatnak, hogy profi rövid videókat készítsenek a cégéről. A közösségi médiában nagyon jól eladták magukat, látványos referenciáik voltak, így joggal várta el, hogy ő is ezt kapja. Óóó és akkor még arról nem is beszéltünk, hogy ebből vevők is legyenek.
De nem ezt kapta.
- A videós nem ismerte a céget, nem készült fel.
- A koncepciót a cégvezetőnek kellett volna kitalálnia.
- A végén lett egy-két videó, ami látványos volt, de nem hozott egyetlen ügyfelet sem. (trend videók voltak)
- A vállalkozó nem először futott bele ebbe. Facebook és Google hirdetéskezelőkkel is próbálkozott. Minden be volt állítva, de új ötlet, stratégia? Az nem jött.
„Nekem kell a marketinghez érteni?” – kérdezte tőlem elkeseredve.
A Minnernél kidolgoztuk a marketing koncepcióját, kiválasztottuk azt a marketing csatornát, ahol a legeredményesebb tud lenni, átbeszéltük reálisan hogy alakuljon a marketing büdzsé, és marketing ötleteket is összeírtunk legalább 3 évre előre!
3 millió forintot költöttek hirdetésre, 0 megkeresés jött
Egy másik ügyfelünk azzal keresett meg, hogy a marketinges csapat már elköltött 3 millió forintot és egyetlen egy megbízás sem jött. Még csak egy kósza ajánlatkérés sem. Kutathatnánk a hibákat itt, mint azt, hogy:
- ha tételezzük fel már 150 000 ft-ot elköltöttél és nem jött érdeklődő, akkor valószínűleg valami mást kell csinálni.
- a fő oldalt hirdették…. – ami nem volt alkalmas eladásra, meggyőzésre.
- nem voltak teszt hirdetések és alig 3 hirdetést futtattak egyszerre
„Én legyek kreatív, én mondjam meg mit hirdessenek? De hát én bíztam meg őket, azért szerveztem ki, hogy helyettem csinálják a marketinget!” – mondta az ügyfél, aki joggal van felháborodva.
Átfordítottuk a marketingjüket. Olyan marketing tervet fektettünk le, amit az ügyfél is átlát, megért, a piacot is meg tudja szólítani eredményesen és a marketingesnek egy dolga van, az marketing briefet végrehajtani.
A vállalkozók két véglet között ingáznak:
- Vagy házon belül próbálják megoldani, de a marketing túl sok munkával jár. Túl sok apró területre kell figyelni. Minimum egy embert kíván, főállásban.
- Vagy kivitelezőket bíznak meg, de azok egy adott területre specializálódtak, és nem látják a teljes képet.
Mi vagyunk a hiányzó láncszem.
A megoldás a Minner üzleti tanácsadás.
- Nem hagyjuk, hogy a marketinged szétfolyjon!
- Tudjuk, hogy mire van szükséged, és segítünk a megfelelő kivitelezőkkel dolgozni.
- Ha pedig nincs meg a megfelelő csapat, összekötünk olyan szakemberekkel, akik valóban hozzák az eredményeket
- Adunk kreatív koncepciókat, ötleteket, kipróbált marketing megoldásokat. Tehát lesz marketing terved!
2 órás tanácsadás keretén belül (+felkészülés) újrahúzzuk a marketing stratégiád, kampányokat dolgozunk ki, és a cégedre szabott olyan állandó marketing tervet fektetünk le, aminek köszönhetően te is átlátod jobban mi hoz eredményt és a marketinges is jól fog tudni dolgozni. És tudom mi kell neked: Kreatív koncepciók! Ezen leszünk!
982 cégvezető volt már nálunk személyesen vagy online ezen az üzleti tanácsadás szolgáltatásunkon, sok tapasztalatunk van már.