A bloggerek, vagy ahogy más helyen olvashattad az influencerek, véleményvezérek egy olyan új marketingcsatornát jelentenek a vállalkozások életében, hogy sokkal emberközelibbé tudják tenni a terméküket, szolgáltatásukat. A vevőid nagy része szeret blogokat olvasni, onnan tájékozódni, vagy például csak időtöltés, szórakozás számukra. Nagyon hamar kialakul egy kötődés a blogger és az olvasói között, és itt jöhet szóba máris a szponzor. Tudom, mire gondolsz! Tisztázzuk is az első kérdésed.
Mit szólnak a blogger olvasói a reklámhoz?
Erre tudok saját példát is mondani, de nem is kell (majd elmesélem). Az olvasók szemében egy olyan blogger, aki mögé egy vagy több szponzor áll, vagy reklám cikkek vannak a tartalmak között, még hitelesebbnek tűnik.
Így ezen rágódni felesleges. A blogger is látja a bevételt a munkájából, ennek hatására még jobb tartalmakat ír, illetve a blogja is még tovább fog működni (utóbbi az olvasóknak is jó).
Miért éri meg neked bloggert bérelned, szponzorálnod?
Nem véletlen írom a bérlést. Érdemes kampányban gondolkodni, akár több hónaposban is, mert így nagyon jó hatékonysággal lehet reklámoznod.
- Fel tudod használni a blogger tartalmait a saját kampányaidban, Facebook posztjaidban (lesz még több tartalmad). A vevőid is látják, hogy bloggeren keresztül reklámozol, ami hidd el, pozitív hatással lesz a bevételeidre.
- Ha más mondja rólad, hogy érdemes venni a termékedet, az mindig jobb, mintha te magad mondod „Az én termékem a legjobb, vedd meg!”…
- Olcsóbb, mint PR cikket, szponzorált cikket venni valamelyik online portálon.
- Nemcsak olcsóbb, hanem a hatékonysága is a többszöröse. (Egyszer az egyik szponzorom párhuzamosan – egy időben – reklámozott a Minneren és egy nagy portálon. A Minner 10-szer több ügyfelet, érdeklődőt vitt hozzájuk, mint a nagy portál.)
- Keresőoptiamlizálás -SEO szempontból is fontosak. Nagyon „erős” linket tudsz kapni a blogbejegyzések után, mivel az ilyen tartalmakat legtöbbször 2000 olvasónál többen nézik, ami már a Google rangsorolásban is fontos.
- Jah, igen! Nem egyszer volt olyan, hogy adott hónapban többen nézték a Minner.hu-n (saját példa) a szponzor cikkeit, mint magát a szponzor weboldalát.
- Célcsoport!!! Csak jól kell kiválasztani a bloggert, és azonnal a célcsoportodhoz juthatsz, így nagyon szűrt rétegnek reklámozol, máris spóroltál, és növelted a hatékonyságot.
- El tudod érni, hogy a szektorodban jobban felfigyeljenek rád, felpozicionálod magad.
Mennyibe kerül?
Természetesen bloggertől függ, hogy mennyit kér. Azt mondom, hogy gondolkodj nagyobb projektben. Minimum 100 000 forint kell ahhoz, hogy nagyon hatékony reklámot csinálj (ez az összeg 3-4 cikkre, 1,2-2 hónapra bőven elég), és sokszorosan megtérüljön az előbb említett összeg.
Bérelj bloggert!
Jelentkezz az alábbi űrlap segítségével, ha te is szeretnél bloggereken keresztül reklámozni.
A Minner.hu segít benne, hogy
- megtaláld a megfelelő bloggert,
- hogy a tartalom is olyan legyen, ami nem zavarja az olvasót, szórakoztatja, vagy információt nyújt számára
- és természetesen eladja a te termékedet, szolgáltatásodat.
- Továbbá segítünk a bloggerek által készített tartalmak további felhasználásában.
Figyelem! Akkor töltsd ki ezt az űrlapot, ha van minimum 100 000 forintod arra, hogy az elkövetkező hónapokban bloggereken keresztül reklámozz! (Ennyi kell minimum a sikeres kampányokhoz!)
[contact-form-7 id=”19027″ title=”bloggerberles”]