Csak a saját idődet adod el? Havonta 1,5 millió forintnál többet nem tudsz keresni vállalkozóként

Dátum

Megosztás

Biros Levente milliárdos vállalkozást épített, a sikerét a csapatépítésnek tulajdonítja. Ismered az Onlinemárkaboltok sikersztoriját? Biros Levente olyan piacon tudott sikert elérni, ahol olyan nagy szereplők vannak, mint a MediaMarkt, Alza, eMag. Az egyik sikertényező, amit kiemel: az a csapat. Vagyis a munkatársakban rejlő lehetőségeket igazán ki tudja aknázni az elmúlt években. Bár a podcastidő kevés, hogy mindent megtudjunk, a szemléletébe így is bele tudunk látni. Olyan cégvezetőknek, vezetőknek ajánljuk a podcastot, ahol már 5-10 fő alkalmazott legalább van. Levente egy évben mindössze 11 napot jár be a cégébe, igazán önműködő vállalkozást épített.

A podcast

Spotify -on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül

A podcast rövid leirata

Biros Levente azzal kezdte a beszélgetést, hogy folyamatosan arra törekednek az Onlinemárkaboltok vállalkozásban, hogy ugyanakkora létszámmal, ugyanazzal a költséggel napról-napra egy kicsivel nagyobb eredményt érjenek el. Az egy főre eső árbevétel és eredményt folyamatosan figyelik, évről-évre javuló tendenciát mutat.

Konyhastúdió vállalkozással indult, ebből született az Onlinemárkaboltok. 2010-ben indult a webshop. A Bosch márkával kezdték, lényegében az onlinemárkaboltokhoz folyamatosan kapcsolták hozzá a márkákat, ma már több mint 20 branddel dolgoznak együtt.

Vállalkozói evolúció. Te hol vagy?

6 szakaszra bontja Levente a vállalkozói evolúciót.

  • Természetesen alkalmazottként kezdünk, majd következik a:
  • Ügyeskedő
  • Mindenes – Itt áll a legtöbb vállalkozó, amikor is akár 16 óráznak a cégvezetők, vagyis itt még nem hívhatjuk vállalkozónak.
  • Szervező – Itt már jut idő a családra is, de inkább a vállalkozáson dolgozunk. Stratégiázás, márkaépítés.
  • Vezető
  • Befektető

A mindenes szakasz után sok tanulást, fejlődést igényel az, hogy egyre feljebb haladjunk ebben az evolúcióban. Levente el is mondta, hogy ő elkövette azt a hibát, hogy nem fejlesztette magát, és bizony 40 milliós adósság mellett elég stresszes időszakot kellett így átélnie 2009-ben. Ezután jött a változás.

Személetváltás

Nem kell azonnal váltani, nem kell azonnal kapkodni, hogy akkor most szervező leszek és akkor egyből nem a vállalkozásodban, hanem a vállalkozásodon dolgozol. Levente tanácsa az, hogy először is jelöljünk ki egy napot a héten, és aznap csak stratégiával, vállalkozásfejlesztéssel foglalkozzunk. Majd szépen lassan egyre több nap lépünk hátrébb, és valódi cégvezetők, vállalkozók leszünk.

Ha az idődet adod el, akkor havi 1,5 millió forint profit fölé nem tudsz menni

Ameddig nem tudunk felelősséget adni a munkatársaknak, amíg nem hagyjuk, hogy nekik is legyenek tanulópénzeik nem lesznek önállóak. A fenti 1,5 millió forint arra vonatkozik, hogy még 3-4 munkatárssal sem tudod ezt feljebb vinni, ha nem önállósodnak a munkatársak.

Személetváltó program elindítása, Biros Levente is segíthet neked

Levente célja, hogy ne kerülj olyan mélyre, ahol ő volt anno 2009-ben, hogy ne kövesd el azokat a hibákat, amelyek miatt ő a szakadék szélén volt. Persze hibázni kell, de ne olyanokat, ami földbe állítja a céged. Az előbb említett vállalkozói evolúcióban való feljebb lépkedésben segít Levente Személetváltó programja.

Elvonulós hétvégén több vállalkozóval közösen veszel részt lényegében egy mastermindon. Leventéék pont most vezetik be, hogy egy hosszabb, egy éves programba terelik be a cégvezetőket, továbbá a szemléletváltó hétvégéken neves előadók, cégvezetők adnak elő. Tudás és tapasztalat alapú oktatást tartanak. Míg a legtöbb szervezetfejlesztő a multikra készít programokat, addig a Szemléletváltó a KKV-kra fókuszál.

Ki az a munkatárs, aki lehet fejleszteni, és kit kell elengedni

Nehéz megválni egy munkatárstól, főleg olyantól aki jól termel, ám nem jön ki jól a többi munkatárssal. Levente is átesett ezen, volt olyan munkatárs, aki hiába csúcstermelő volt, de még a folyosón se szeretett vele összefutni. Elbocsátották. A rohadó alma. A sok gyönyörű alma között ott van, egyik oldala szép, ám a másik nem, és közben rohasztja a többi almát. Drága tanulópénze neki is volt, egy raktárvezetőt későn rúgott ki, és 50 milliós kárt okozott neki.

Az, hogy hatékonyabb lesz a céged, hogy a munkavállalók önállóak lesznek, az annak lesz az eredménye, hogy a cégen belüli innovációt serkented mikor eljutsz a szervező és vezető szintre.

Ajánlom figyelmedbe a Szemléletváltót, jó kezdés lesz számodra is a Meglökő nap, amelynek pozitív hullámai számomra is még tartanak. Kattints ide és jelentkezz a következő szabad időpontra! Találkozunk az egyik Szemléletváltó programon? 

Hallgasd meg a podcastot, a teljes beszélgetést!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...