Egyedi csomagolás. Számít a webshopban? Milyen előnyei vannak? 

Dátum

Megosztás

Kell-e köszönőkártya a rendeléshez? Kétlem, hogy ez hozná meg a várt vásárlási robbanást. Egy webshop tulajdonosának, amíg ezen morfondírozik, akár érdemes lehet azon is elgondolkodnia, hogy hogyan javítsa a rendelés követését, kommunikációját, vagy hogy több erőfeszítést fektessen a marketingbe. A cikkem célja, hogy körbejárjuk a csomagolás témáját, és segítsünk abban, hogy ne hozz feleslegesen döntéseket.

Amikor beálltam futárként

Idén egy teljes napot töltöttem egy futár mellett, és 85 címre 100 csomagot szállítottunk ki. Nemcsak a vásárlóknak segített azonnal beazonosítani, honnan érkezett a rendelés, amikor egyedi csomagolással készített megrendelést adtunk át, hanem nekem is izgalmas volt kezelni ezeket. Zongorázni lehetett a különbséget, hogy melyik rendelések tűntek ki. Például, amikor 3-4 Aliexpress csomagot fogtam meg, majd utána egy minőségibb tasakos csomaggal vagy brandelt kartondobozzal találkoztam, rögtön éreztem, melyek tűnnek ki.

Természetesen egy szűrke tasak egészen biztosan nem hoz vásárlási lázba, és a szemet sem ingerli. 

Érdekes megfigyelés volt, hogy az a webshop, amelyik luxus termékként hirdeti magát, olyan csomagolásban küldte ki a terméket, amely megegyezett egy Aliexpress rendelésével. És bár értem, hogy a lényeg a termék belső tartalmában rejlik, ezen mégis érdemes lenne elgondolkodni. Lássuk ezt részletesebben!

Mit tartanak fontosnak az emberek? 

Sajnos, Magyarországon még nem készült kutatás ebben a témában. Azonban a Macfarlane Packaging a 60 milliós brit e-kereskedelmi piacon vizsgálja a csomagolóanyaggal kapcsolatos vásárlói igényeket és tapasztalatokat.

A friss 2023-as kutatásuk alapján 

  • 55%-a a kereskedőknek a fenntartható csomagolást prioritásként kezeli
  • a fogyasztók 42%-a elvárja, hogy a webshop odafigyeljen az öko csomagolásra (térkitöltőre is)
  • 87%-a a vásárlóknak rávehető arra, hogy valamilyen módon visszajuttassa a csomagolást a kereskedőhöz, ám 61%-uk ezért nem fizetne
  • az emberek 76%-a nem fizetne többet a fenntartható csomagolásért
  • A vásárlók csupán 5%-a elégedetlen a csomagolással. Amivel problémájuk volt: sérült termék, túl nagy doboz a termékhez képest, túl sok műanyagot használtak
  • A vásárlók 56%-a jelezte, hogy a márkajeles csomagolást preferálja és ez befolyásolja az újravásárlási szándékát. Megközelítő eredményre jutott az  eDelivery is, ők azt találták, hogy az 52%-a a vásárlóknak jelezte az újravásárlási döntésben számít a brandelt doboz, csomagolás. 

Egy érdekes konklúzió a kutatásból: Ez egy 100%-os megnyitási aránnyal rendelkező média az e-kereskedők kezében, amit nem használnak ki eléggé.

Ahol el lehet csúszni. A munkatárs kihagyja

Fontos tudatosítani a munkatársakban is, hogy a csomagolás az egyik legfontosabb kapcsolódási pont az ügyféllel. Legyen szó akár az alapcsomag összeállításáról, akár arról, hogy minden plusz feltétel és ajándék valóban bekerüljön, amelyet a vásárlói élmény növeléséhez terveztél.

Amikor az iLogistic fulfillment (kiszervezett logisztika) raktárában megfigyeltem a csomagolók munkáját, feltűnt, hogy minden webshop partner számára külön csekklistákból dolgoznak a munkatársak. Bár kiszervezett logisztikáról van szó, nem egy „dobozos” szolgáltatást kapsz. Ha például van egyedi folyamatod, mint kuponok vagy ajándékok hozzáadása, ezt is meg tudják valósítani. Tehát nincs akadálya a cikkben leírtak alkalmazásának akkor sem, ha kiszervezted a logisztikádat, sőt, ügyfeleink visszajelzései alapján a csomagolási minőség stabilabb, mint saját alkalmazott alkalmazása esetén.

Köszönőkártya? Kinek adnál ajándékot: Zuckerberg vagy a leendő törzsvásárlód 

A cikk elején felvetettem, hogy lehet, nem a köszönőkártya hozza meg az igazi sikert. A cikk végére azonban egy gondolatébresztőt szeretnék megosztani. Számold ki, mennyi pénzt fordítasz PPC hirdetésekre és ügynökségi díjakra. Vajon, ha egy-egy vásárlás mellé adsz egy 300-800 Ft közötti apró ajándékot, az mennyi későbbi forgalmat jelenthet? Gondolj csak bele! A Kifli és a Manna szappan is ügyesen alkalmazta ezt a stratégiát. Számolj! Ráadásul, így még nagyobb eséllyel kapnak pozitív értékelést is az emberektől!

Tipp: Használj CRM rendszert, tudd kinek küldtél, ki kapott ajándékot, vagy kinek kell küldeni ajándékot, mert mondjuk elért egy vásárlási limitet (összköltést mióta nálad vevő).

További hasznos cikk:

Forrás: https://macfarlanepackaging.com
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!