Kell-e köszönőkártya a rendeléshez? Kétlem, hogy ez hozná meg a várt vásárlási robbanást. Egy webshop tulajdonosának, amíg ezen morfondírozik, akár érdemes lehet azon is elgondolkodnia, hogy hogyan javítsa a rendelés követését, kommunikációját, vagy hogy több erőfeszítést fektessen a marketingbe. A cikkem célja, hogy körbejárjuk a csomagolás témáját, és segítsünk abban, hogy ne hozz feleslegesen döntéseket.
Amikor beálltam futárként
Idén egy teljes napot töltöttem egy futár mellett, és 85 címre 100 csomagot szállítottunk ki. Nemcsak a vásárlóknak segített azonnal beazonosítani, honnan érkezett a rendelés, amikor egyedi csomagolással készített megrendelést adtunk át, hanem nekem is izgalmas volt kezelni ezeket. Zongorázni lehetett a különbséget, hogy melyik rendelések tűntek ki. Például, amikor 3-4 Aliexpress csomagot fogtam meg, majd utána egy minőségibb tasakos csomaggal vagy brandelt kartondobozzal találkoztam, rögtön éreztem, melyek tűnnek ki.
Természetesen egy szűrke tasak egészen biztosan nem hoz vásárlási lázba, és a szemet sem ingerli.
Érdekes megfigyelés volt, hogy az a webshop, amelyik luxus termékként hirdeti magát, olyan csomagolásban küldte ki a terméket, amely megegyezett egy Aliexpress rendelésével. És bár értem, hogy a lényeg a termék belső tartalmában rejlik, ezen mégis érdemes lenne elgondolkodni. Lássuk ezt részletesebben!
Mit tartanak fontosnak az emberek?
Sajnos, Magyarországon még nem készült kutatás ebben a témában. Azonban a Macfarlane Packaging a 60 milliós brit e-kereskedelmi piacon vizsgálja a csomagolóanyaggal kapcsolatos vásárlói igényeket és tapasztalatokat.
A friss 2023-as kutatásuk alapján
- 55%-a a kereskedőknek a fenntartható csomagolást prioritásként kezeli
- a fogyasztók 42%-a elvárja, hogy a webshop odafigyeljen az öko csomagolásra (térkitöltőre is)
- 87%-a a vásárlóknak rávehető arra, hogy valamilyen módon visszajuttassa a csomagolást a kereskedőhöz, ám 61%-uk ezért nem fizetne
- az emberek 76%-a nem fizetne többet a fenntartható csomagolásért
- A vásárlók csupán 5%-a elégedetlen a csomagolással. Amivel problémájuk volt: sérült termék, túl nagy doboz a termékhez képest, túl sok műanyagot használtak
- A vásárlók 56%-a jelezte, hogy a márkajeles csomagolást preferálja és ez befolyásolja az újravásárlási szándékát. Megközelítő eredményre jutott az eDelivery is, ők azt találták, hogy az 52%-a a vásárlóknak jelezte az újravásárlási döntésben számít a brandelt doboz, csomagolás.
Egy érdekes konklúzió a kutatásból: Ez egy 100%-os megnyitási aránnyal rendelkező média az e-kereskedők kezében, amit nem használnak ki eléggé.
Ahol el lehet csúszni. A munkatárs kihagyja
Fontos tudatosítani a munkatársakban is, hogy a csomagolás az egyik legfontosabb kapcsolódási pont az ügyféllel. Legyen szó akár az alapcsomag összeállításáról, akár arról, hogy minden plusz feltétel és ajándék valóban bekerüljön, amelyet a vásárlói élmény növeléséhez terveztél.
Amikor az iLogistic fulfillment (kiszervezett logisztika) raktárában megfigyeltem a csomagolók munkáját, feltűnt, hogy minden webshop partner számára külön csekklistákból dolgoznak a munkatársak. Bár kiszervezett logisztikáról van szó, nem egy „dobozos” szolgáltatást kapsz. Ha például van egyedi folyamatod, mint kuponok vagy ajándékok hozzáadása, ezt is meg tudják valósítani. Tehát nincs akadálya a cikkben leírtak alkalmazásának akkor sem, ha kiszervezted a logisztikádat, sőt, ügyfeleink visszajelzései alapján a csomagolási minőség stabilabb, mint saját alkalmazott alkalmazása esetén.
Köszönőkártya? Kinek adnál ajándékot: Zuckerberg vagy a leendő törzsvásárlód
A cikk elején felvetettem, hogy lehet, nem a köszönőkártya hozza meg az igazi sikert. A cikk végére azonban egy gondolatébresztőt szeretnék megosztani. Számold ki, mennyi pénzt fordítasz PPC hirdetésekre és ügynökségi díjakra. Vajon, ha egy-egy vásárlás mellé adsz egy 300-800 Ft közötti apró ajándékot, az mennyi későbbi forgalmat jelenthet? Gondolj csak bele! A Kifli és a Manna szappan is ügyesen alkalmazta ezt a stratégiát. Számolj! Ráadásul, így még nagyobb eséllyel kapnak pozitív értékelést is az emberektől!
Tipp: Használj CRM rendszert, tudd kinek küldtél, ki kapott ajándékot, vagy kinek kell küldeni ajándékot, mert mondjuk elért egy vásárlási limitet (összköltést mióta nálad vevő).
További hasznos cikk:
- Webshop sikersztori: Lunalux. Fogfehérítőből több tízmillió havonta
- Milyen cégek válaszották már a kiszervezett logisztikát? 6 példa
Forrás: https://macfarlanepackaging.com
Fotó: Envato License