1 év alatt felskálázták úgy a webshopjukat, hogy fogfehérítő termékből havonta több tízmillió forint értékben adnak el. A Lunalux fogfehérítő reklámjaival már találkozhattál például a TikTokon, de Facebookon is erős marketinget alkalmaz a vállalkozó páros. Ex-marketingesként megmutatták, hogy ha szabadkezet kaptak volna, milyen óriási forgalmat varázsolnának. 20-szoros megtérülésig meg sem állnak! Ez persze könnyű úgy, hogy kiszervezték a logisztikát, és nekik csak ezzel kell foglalkozni. Azt élvezik, hogy bárhonnan csinálhatják. A fogfehérítő sikere után most arcápolási termékekkel is előrukkoltak, és céljuk az éves 1 milliárd forint forgalom elérése. Hogyan érnek el további háromszoros növekedést? Mi a tervük? Hallgasd meg, vagy olvasd el a tartalomban!
YouTube-on itt éred el, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt.
Gyors kérdés-válaszokkal kezdtük a beszélgetést:
- Mennyi volt a legnagyobb napi forgalom? 2 855 000 Ft, karácsonykor.
- Hányan csináljátok? 7-en, partnerekkel együtt.
- Bejött az influencer marketing? Nem. Próbálták, de sokkal jobban működik, ha saját csatornáikon vannak a kisebb mikroinfluencerek.
- Mi a legnehezebb a webáruháznál? A tartalomgyártás és a reklámok megújítása.
- Mennyi hirdetés fut egyszerre? Átlagosan 15-20, de most éppen 30-40 hirdetés fut.
- Mi a legkönnyebb? Bárhonnan csinálhatják a vállalkozást.
Weboldaluk: https://lunaluxbeauty.hu/
A vállalkozás bemutatása röviden:
Egy fogfehérítő termékeket értékesítő vállalkozást indítottak el 2023 nyarán. A Lunalux vállalkozással már találkozhattál közösségi média reklámokban. Most arcápolási termékekkel bővítik tovább a termékpalettát. Az ötlet akkor fogalmazódott meg, amikor a két alapító egy marketingügynökségnél dolgozott és látták, mennyi helyen hibáznak a webáruház-tulajdonosok. Olyan terméket kerestek, amely iránt nagyobb lehet a kereslet, és többször el lehet adni.
Vajon a fogfehérítős trend még mindig él? Nem lejárt lemez? – kérdeztem tőlük. Levente véleménye szerint mindig lehet valami újat hozni, és a korábbi megoldásokhoz képest ők valami újdonsággal jelentkeztek, ami hozta a sikert. Továbbá marketingben is tudtak újat mutatni a piaci versenytársakhoz képest. Dániel szerint jobb, ha egy webshop csak 1-2 termékre fókuszál, mint ha 1000 terméket kellene felügyelni.
A gyors kérdés-válasz részben már szó esett az influencerekről. A vállalkozók úgy látják, hogy túlárazott ajánlatokat kaptak, nem törekedve a win-win szituációkra. Míg pár éve jobban működhetett, az utóbbi években az organikus elérés folyamatosan csökkent, ami kihat az influencerek elérésére is, ezért már nem éri meg annyira ott hirdetni.
Elsődleges marketingcsatornájuk a TikTok volt, itt kezdték a rövid videókkal, majd később átváltottak a Metára (Facebook és Instagram). Egy évvel ezelőtt még kevesen hirdettek a TikTokon, és akkor olyan olcsó volt, hogy egy kattintás TikTokon 10 Ft-ba került, ugyanez Facebookon 100 Ft volt.
A webáruház konverziója 3,5-4%, vagyis átlagosan 100 látogatóból 3,5-4 vásárol. Az e-kereskedelemben az ökölszabály alapján 2% a konverzió, így jóval felette vannak. Dániel szerint ezt még tovább lehetne növelni, csak oda kell figyelni a weboldalra és a hirdetésekre. Az új termékük most debütál, és a weboldalt nemrég cserélték le, ami hozzájárulhat a magasabb konverzióhoz, továbbá több social proof elemet és gifeket is alkalmaztak.
Felmerült, hogy legyen saját gyártású termékük. Olyan területet kerestek, ahol a fogyasztóknak nagyobb fájdalompontja van. Így találtak rá a ránctalanító termékekre. Ez jó döntés volt, mert célcsoportjuk több mint 70%-a most is nő, és ezt a terméket is nekik szánják. A podcastban beszélgettünk arról, hogy más területeken a férfi célcsoport nem előnyös, főleg egy kezdő cégnél.
Dániel már az elején említette, hogy azt szeretik legjobban, hogy bárhonnan csinálhatják a vállalkozásukat. Ez annak is köszönhető, hogy kiszervezték a logisztikát. Ahogyan már egy korábbi videónkban láthattad, az iLogistic fulfillment szolgáltatónál vannak. Apró érdekesség, hogy mivel kevés cikkszámmal dolgoznak, alig egy kis sarokban elfér a raktárban a termékük, így a tárolási díj sem költséges. Az egytermékes webshopoknál ez előny, sőt itt még a méret is kicsi, ami szintén költséghatékonnyá teszi a raktározást és szállítást.
Itt voltunk a kiszervezett logisztikai raktárban, láthatod a Lunalux polcait is:
Milyen cégek válaszották már a kiszervezett logisztikát? 6 példa
Mit tanácsolnátok egy webshopnak? – kérdeztem a vállalkozóktól, ex-PPC marketingesektől. Említettem a videóban is, hogy a legjobbak inkább otthagyják az ügyfelek kiszolgálását és céget alapítanak. Dániel véleménye szerint a weboldalra több időt és energiát kellene fordítani a webáruházaknak. Ez azt jelenti, hogy figyeljék a konverziós számokat, és használják a konverzió növelő megoldásokat, például érzelmi blokkokat. És mi van, ha van 1000 termékem? Dániel úgy látja, hogy valószínűleg 30-40 fő termék viszi a forgalom nagy részét, így azokat kell fejleszteni, a termékoldalakat módosítani. Továbbá felül kell vizsgálni, hogy biztos szükség van-e a maradék termékekre.
A Lunaluxnál heti szinten változtatják a weboldalukat, mindig fejlesztik, tesztelik az egyes blokkokat. Nézd meg a videót, vagy hallgasd meg a podcastot, mert ott még további megoldásokról is beszélünk részletesen.
Dánielék megfigyelése szerint versenytársaik kevés hirdetést futtatnak, sőt weboldalaik is alapdizájnnal rendelkeznek. Úgy vélik, hogy akár ötször nagyobb forgalmuk lenne a versenytársaiknak, ha ezekre figyelnének. Mi a Minnernél is sokszor kiemeljük, hogy a több hirdetés több forgalmat és profitot hoz, amit tanulmányok és esettanulmányok is bizonyítanak.
Lehet-e sikert elérni, ha a Temu a te piacodat tapossa? Dániel szerint
egy jó kifogás most a Temu arra, hogy miért sikertelen egy webáruház.
Lehet, hogy pont a Temu hullámát is meg lehet lovagolni? A Minneren is olvashattad, hogy ami a Temun slágertermék, annak a forgalma itthon is megugrik.
2025 nyarára éves 1 milliárd forint forgalmuk lehet, ez a becslése a vállalkozó párosnak. Látva, hogy csinálják, és mivel itt vannak a podcastban (szinte már előrevetíti, hogy nagyobb leszel), ez össze is jöhet. Ők is szeretik a kereskedelemben, hogy ugyanakkora csapattal lényegében a forgalomban határ a csillagos ég, főleg így kiszervezett logisztikával.
Most első körben termékben skálázódnak, vagyis az új termék bevezetésével, de később gondolkodnak külföldi piacra lépésen is. Már kipróbálták a lengyel piacot, de elsőre lepattantak. A hirdetések sikeresek voltak, de végül mínuszos lett a terjeszkedés, leállították. Most már tudják, mi volt a probléma, ezt javítják, és nemsokára újra próbálkoznak.
Kapcsolódó cikkek, podcastok:
- Kiszervezett logisztikai partnerünk az iLogistic: https://ilogistic.hu/
- E-kereskedelmi hírek a 2024-es őszi-téli szezonra. Allegro, 20 slágertermék, fizetős hűségprogram
- „Ennyi áfát fizetsz havonta? Félév alatt egy ház ára!” Akkor megy a cég? Modellfutár…
- Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig