Fluimucil mémek árasztották el a magyar webet. Vajon irányított gerillamarketing akció volt?

Vitathatatlan, hogy péntek estétől fogva a magyar webet, és főleg a közösségi oldalakat a Fluimucil mémek uralták. Ahhoz is eljutottak az idegesítő reklámból készített vicces, humoros képek, akik nem akarták. Néhány példát be is szúrok ide. Vajon számít ez a cégnek? Vajon nagyobb lett az időszakos bevétele a gyors népszerűsödés miatt? Először nézzük meg a reklámot (ha még nem láttad), és néhány mémet, aztán folytatom a cikket!

fluimucil-mem2 fluimucil

fluimucil4

Egy hét kellet ahhoz, hogy a csúcsára érjen a mémgyár, már kb. 1 hete kezdték gyártani a tartalmakat a felhasználók (legalábbis a legrégebben feltett mém dátumánál azt találtam). Felmerült bennem az is, hogy vajon irányított volt-e az akció a gyógyszergyártó részéről, csak azért, hogy bekerüljenek a médiába, a közösségi oldalakra… Aztán el is hessegettem ezt a gondolatot, mert egy ilyen akciót nehéz irányítani, és lutri is, hogy bejön-e. Ránéztem a google trends -re, ahol látható, hogy nőtt-e a keresések száma a Fluimucil keresőszóra.

Google Trends és a Fluimucil

Az alábbi ábrán látod azt a kiugró értéket, nos ott robbant a “De miért” bomba. Nem is kell magyaráznom sokat, az ábrán a Fluimucil keresőszó google statisztikáját látod, ennyire megugrottak a keresések száma. Van itt még valami!!!

Fluimucil keresések száma a Google-ban - Google Trends
Fluimucil keresések száma a Google-ban – Google Trends

Biztosan nőtt a Fluimucil termék eladási száma

Látható, hogy a termék árára, és a termékre is többen keresnek rá, nemcsak a reklámra a poén miatt.

Fluimucil - google trends
Fluimucil – google trends

Be mentem a közelemben lévő öt gyógyszertárba, és megkérdeztem, hogy többen érdeklődnek-e a Fluimucil termék iránt, többen veszik… És nem lepődtem meg a válaszon, hogy igen, azóta a forgalom erre a termékre megduplázódott  az általam meglátogatott gyógyszertárakban (még ügyeleti idő alatt is). Az egyik pénztáros mondta, hogy még nevettek is az egyik vevővel a reklámon, és beszélgettek a mémekről (vagy ahogy ő mondta, humoros képekről).

Memejacking – cégek és a mémek

Nem is kétség, hogy a reklám jobban elérte a célját, mint a készítők gondolták, és a forgalom megugrott a fenn említett termékre. Sőt látod, hogy még ide is bekerült. Elvileg memejackingnek hívják a marketingben az ehhez hasonlót. Gyakorlatilag a legtöbb (külföldi) portálon csak arról írnak, hogy a cégek miként tudnak mémeket használni, és mire. Sajnos nehéz kreálni olyan esetet, hogy abból biztosan mém legyen, és így a termékünket felkapja a média. Ezt még nem találták ki a marketingesek. Pedig jó reklám ez most a cégnek, egy ideig ellesznek vele a közösségi oldalakon. De még egy cikk erejéig én biztosan foglalkozni fogok vele 🙂 Így nézz majd vissza ide!

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később