Fluimucil mémek árasztották el a magyar webet. Vajon irányított gerillamarketing akció volt?

Vitathatatlan, hogy péntek estétől fogva a magyar webet, és főleg a közösségi oldalakat a Fluimucil mémek uralták. Ahhoz is eljutottak az idegesítő reklámból készített vicces, humoros képek, akik nem akarták. Néhány példát be is szúrok ide. Vajon számít ez a cégnek? Vajon nagyobb lett az időszakos bevétele a gyors népszerűsödés miatt? Először nézzük meg a reklámot (ha még nem láttad), és néhány mémet, aztán folytatom a cikket!

fluimucil-mem2 fluimucil

fluimucil4

Egy hét kellet ahhoz, hogy a csúcsára érjen a mémgyár, már kb. 1 hete kezdték gyártani a tartalmakat a felhasználók (legalábbis a legrégebben feltett mém dátumánál azt találtam). Felmerült bennem az is, hogy vajon irányított volt-e az akció a gyógyszergyártó részéről, csak azért, hogy bekerüljenek a médiába, a közösségi oldalakra… Aztán el is hessegettem ezt a gondolatot, mert egy ilyen akciót nehéz irányítani, és lutri is, hogy bejön-e. Ránéztem a google trends -re, ahol látható, hogy nőtt-e a keresések száma a Fluimucil keresőszóra.

Google Trends és a Fluimucil

Az alábbi ábrán látod azt a kiugró értéket, nos ott robbant a “De miért” bomba. Nem is kell magyaráznom sokat, az ábrán a Fluimucil keresőszó google statisztikáját látod, ennyire megugrottak a keresések száma. Van itt még valami!!!

Fluimucil keresések száma a Google-ban - Google Trends
Fluimucil keresések száma a Google-ban – Google Trends

Biztosan nőtt a Fluimucil termék eladási száma

Látható, hogy a termék árára, és a termékre is többen keresnek rá, nemcsak a reklámra a poén miatt.

Fluimucil - google trends
Fluimucil – google trends

Be mentem a közelemben lévő öt gyógyszertárba, és megkérdeztem, hogy többen érdeklődnek-e a Fluimucil termék iránt, többen veszik… És nem lepődtem meg a válaszon, hogy igen, azóta a forgalom erre a termékre megduplázódott  az általam meglátogatott gyógyszertárakban (még ügyeleti idő alatt is). Az egyik pénztáros mondta, hogy még nevettek is az egyik vevővel a reklámon, és beszélgettek a mémekről (vagy ahogy ő mondta, humoros képekről).

Memejacking – cégek és a mémek

Nem is kétség, hogy a reklám jobban elérte a célját, mint a készítők gondolták, és a forgalom megugrott a fenn említett termékre. Sőt látod, hogy még ide is bekerült. Elvileg memejackingnek hívják a marketingben az ehhez hasonlót. Gyakorlatilag a legtöbb (külföldi) portálon csak arról írnak, hogy a cégek miként tudnak mémeket használni, és mire. Sajnos nehéz kreálni olyan esetet, hogy abból biztosan mém legyen, és így a termékünket felkapja a média. Ezt még nem találták ki a marketingesek. Pedig jó reklám ez most a cégnek, egy ideig ellesznek vele a közösségi oldalakon. De még egy cikk erejéig én biztosan foglalkozni fogok vele 🙂 Így nézz majd vissza ide!

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!