Ügynökség neve: Full Funnel Marketing Kft.
Weboldala: https://ffm.hu
Főbb kategória, amiben tevékenykedtek: PPC + Email marketing, kampány struktúra szinten
A Minneren itt a marketingügynökségek bemutatkozóját, pitchét látod. Mindenkitől ugyanazt kérdeztük meg, így össze tudod hasonlítani őket, meg tudod ismerni jobban az adott céget és kiválasztani álmaid marketingügynökségét.
1. Piaci radar
Mi az a jelenlegi trend vagy jelenség a marketingben, ami szerinted a következő fél évben leginkább meghatározza az eredményeket?
Szerintünk az, hogy a mesterséges intelligenciát használó szoftverek megjelenésével keltett zavart és izgatottságot, hogyan tudják kezelni a cégek. Számos tevékenység, amit a marketing szakterületei alá sorolnak gyorsabb, több és olcsóbb lett. Ez hatalmas dolog, ha helyén tudjuk kezelni azt, hogy ez milyen hatással lehet a cégek kommunikációs hitelességére és megítélésére. Az AI által a megoldás értéke csökken, így sokkal komolyabb szerepet kap majd a marketingben a menedzsment, a mérés és a döntéshozatal. Mi azt várjuk, hogy a következő fél év erős szűrő lesz a piacon, ahol sok olyan cég (ev, kkv) fennakad, akik eddig kimondottan a gyártásból és nem a stratégiai szemléletből vagy a komplex kampányok lebonyolításából él.
2. Tipikus ügyfélprobléma fókuszban
Milyen helyzetben szoktak benneteket megkeresni az ügyfelek? Milyen konkrét problémára kérnek megoldást?
Két jellemző eset van:
- Van marketing, de nem elégedettek vele. A vállalkozás már költ marketingre, de nem jönnek az eredmények. Költik a pénzt a hirdetésekre, de mégsem jön a profit. Ilyenkor mi fel tudjuk tárni a probléma okát és a vállalkozásra szabva, célzott megoldást javasolni. Mivel a teljes marketinget lefedjük, ezért nem csak egy-egy marketing csatornában gondolkozunk, hanem rendszerben, ami minden esetben eredményesebb tud lenni, mint a jelenlegi megoldások, amit a cégek használnak.
- Új üzletágat vagy vállalkozást indítanak és nem tudják milyen marketing kell.
A leggyakoribb, hogy van elképzelés, de szakmai segítséget kérnek, mert nem biztosak benne, hogy milyen marketing eszközökkel induljanak, mennyibe fog ez kerülni, mekkora budgettel számoljanak. Ilyenkor az elején lépünk be a folyamatba és lehetőségünk van lefektetni a megfelelő alapokat ahhoz, hogy eredményes legyen a marketing.
3. Kinek tudtok a leggyorsabban és leglátványosabban eredményt hozni?
Melyik vállalkozástípus vagy élethelyzet az, ahol a legnagyobb hatást éritek el rövid idő alatt?
A leggyorsabban olyan, már működő KKV-knál érünk el eredményt, ahol van már valamilyen marketing tevékenység, vannak ügyfelek/vásárlók és van márka, ami legalább egy kicsit ismert a piacon, viszont a meglévő marketing rendszertelen, nincs stratégia és terv mögötte. Forgalom már van, de a marketing nem áll össze. Ezek tipikusan szolgáltató cégek, ahol bejelentkezés (pl. fogászat) vagy ajánlatkérés (pl. b2c építőipar) a fő konverzió, erre kell optimalizálni a rendszert.
A másik kategória az olyan webáruházak, akik eddig nem futtattak vagy nagyon alacsony költséggel, hirdetési kampányokat. Ezeknél a vállalkozásoknál, főleg ha nem brutális versenypiacon tevékenykednek (Temus termékek, kisgépek, horgászat, ruházat), és van pár olyan termékük, amivel jó ár/érték aránnyal tudnak megjelenni, akkor 5-10x is lehet a növekedés egy jól felépített PPC+Email marketing stratégiával.
Ezekben az esetekben néhány hét alatt látványos növekedést tudunk elérni a leadek/vevők számában, aminek köszönhetően a bevétel is nagymértékben meg tud ugrani.
4. Rövid bemutatkozás
Mutasd be a céget 4-5 mondatban úgy, hogy azzal a legfőbb erősségeteket emelitek ki!
Üzleti célokat támogató kommunikációs kampány struktúrákban gondolkodunk. Ehhez teljes körű marketing szolgáltatásokat nyújtunk-, ami azt jelenti, hogy az online marketing minden területén képesek vagyunk: kutatásra, tervezésre, megvalósításra és fenntartásra, valamint fejlesztésre.. Átlátható és az ügyfelünk számára is érthető rendszereket építünk, igazodva a cég kultúrájához és dinamikájához.
Ügyfeleink leginkább azt értékelik bennünk, hogy tulajdonosi szemlélettel küzdünk a cégeik céljaiért.
Számunkra az eredményesség és a hosszú távú együttműködés a legfontosabb.
5. Egyetlen mondat, ami megkülönböztet
Mi az egyedi előnyötök, amit a legtöbb ügyfél csak együttműködés közben vesz észre?
Számos, a marketing “hatáskörén” kívül eső problémát képesek vagyunk megoldani, vagy segíteni a kapcsolatrendszerünk által, kizárólag azért, mert nem csak a ránk eső, hanem a nagy célokat is támogatjuk.
6. Tipikus piaci tévedés, amit nap mint nap láttok
Mi az a marketinges hiba, amit a legtöbb vállalkozás elkövet, pedig könnyen javítható lenne?
Sok cég akkor kezd el a marketinggel foglalkozni, amikor ég a ház. Ilyenkor pánik van, kevés a pénz és közben még többet kéne költeni, hiszen eddig nem költöttek marketingre, “mégis jöttek az ügyfelek maguktól”. Ha a marketing rendszer akkor épül ki, amiko jól meg a bolt, akkor még jobban fog menni és elkerülhető lesz a baj. Csökkenthetők az externális tényezők okozta negatív hatások, pl brutális infláció, gazdasági válság, új piaci szereplő megjelenése stb…Erősödik a cég, kisimulnak a szezonális puklik, kiszámítható, tervezhető növekedés áll be.
KKV szektorban jellemző, hogy a marketing időszakos megoldásként jelenik meg, és akkor sem biztos, hogy a jó problémára hozzák elő ezt a vezetők. Messiási felelősségi köröket ruháznak a külsős marketing csapatra, de amit ezért cserébe adni akarnak, az még Júdásnak is kevés lenne. Rengeteg cégnél a marketing nem stratégiai elem, csak egy mostoha költséghely, amit utálni kell, ha nem jó, és optimalizálni, ha jól megy. Hatalmas fejlődést hozhat egy cég életében, és emellett jó eredményeket is, ha a vezetők elfogadják, hogy a marketing egy stratégiai elem és az üzleti terv szerves része.
7. Esettanulmány röviden
Hozz egy példát, ahol mérhetően javítottatok valamit!
Lehet konkrét ügyfél vagy kategória, nem kell név, elég: iparág, probléma, megoldás, eredmény.
Szolgáltató cég építőiparban.
A probléma az ajánlatkérések alacsony száma, illetve az átláthatatlan marketing rendszer volt. Első körben megszabadultunk a felesleges hirdetési fiókoktól és megterveztük a következő év teljes kommunikációját. Addig csak Google hirdetésekett futtatott a cég, mi egy teljes rendszert építettünk ki beleértve a hirdetéseket, social kommunikációt, SEO optimalizált blogcikkeket és email marketinget.
Részt vettünk a weboldal megújításában és az egyedi ajánlatkérők űrlap kialakításában. Ezzel a rendszerrel elértünk oda, hogy skálázhatóan, tudatosan növelhető vagy csökkenthető az ajánlatkérések száma. Az addigi két szolgáltatási terület mellé bevezettünk egy harmadikat is, ami mára a cég bevételének 30%-át képezi. A marketingen túl a teljes értékesítési folyamatot is optimalizáltuk. CRM rendszert vezettünk be, és segítettünk az értékesítő toborzásában egy partnerünk bevonásával. Ennek eredménye egy stabil havi 350-400 árajánlatkérést szállító marketing rendszer. Az árajánlatok értéke havi szinten 7-800M Ft körül mozog, de van, hogy eléri az 1Mrd feletti értéket is. Ez az idei évben érte el ezt a szintet, ami 3 év közös munkája az ügyfelünkkel.
Webáruház zenei piacon.
Amikor megkeresett minket a cég, akkor a fizikai bolt mellett már üzemeltettek webáruházt, de nem nagyon foglalkoztak a marketingjével. A cél a webshop fellendítése volt, ugyanis a fizikai bolt forgalma már nem tudott érdemben növekedni a lokális korlátok miatt. Webshop lévén a fizetett hirdetésekkel kezdtünk. Teszteltük a Google és Meta hirdetéseket is. A Google bizonyult eredményesnek, de mellette időnként Meta kampányokat is futtattunk. Összességében 3 évet dolgoztunk együtt. A kiinduláshoz képest, ahol pár 100.000 Ft-os bevétellel futott a webshop, sikerült profitábilisan elérni az átlagosan 10M+ havi bevételt termelő szintet.
Több székes fogászati rendelő. A fő probléma a székek alacsony kihasználtsága volt a rendelőben. Ebben az esetben szinte a nulláról indultunk, ezért elkészítettünk első lépésben egy olyan weboldalt, ami képes volt bemutatni a szolgáltatásokat és végigvezetni az érdeklődőket egészen a foglalásig. Ezt követően Google és Meta hirdetésekkel növeltük a rendelő forgalmát majd lépésenként kiegészítettük a rendszert a teljes online marketing palettával. A folyamatos kommunikációval, az állandó és kampány jellegű hirdetésekkel és ajánlatokkal jelentősen tudtuk növelni a rendelő pácienseinek számát és ezzel együtt a bevételét is. Az eredmény a 3 év során egy új, nagyobb rendelőbe költözés, csapatbővítés és bevétel szinten az évi 10M-os nagyságrendről a 100M-os nagyságrendre növekedés.
8. Miért most?
Mi az oka annak, hogy most érdemes veletek dolgozni?
A 2025-ös évet csapatunk a “back office” fejlesztésének szentelte. Számunkra hatalmas előrelépések történtek, aminek köszönhetően jövőre minden tekintetben többet tudunk nyújtani ügyfeleinknek. Szebb, modernebb és nagyobb irodába költöztünk. A csapatunk létszáma 11 főre nőtt, amit egy videós és egy marketing mérési szakértői partner is támogat. Szolgáltatásainkat átalakítottuk, hogy még jobban az ügyfeleink igényeit tudjuk szolgálni. Rengeteg időt, pénzt és energiát fordítunk a belső menedzsment erősítésére, aminek eredménye már kézzelfogható. Nagyobb lett a cégünk, nagyobb lett a csapatunk és nagyobbak lettek a céljaink is. 2026-ban szeretnénk még több cégvezetőt hozzásegíteni az eredményei eléréséhez, nem csak marketinggel. A kérdés, hogy te köztük leszel-e?!
9. Következő lépés. Hol keressen titeket, mi a következő lépés?
Ha most csak egy lépést tenne az olvasó, mit javasoltok neki?
Tudod már pontosan, hogy milyen céljaid vannak a vállalkozásoddal? Mondd el ezt nekünk és megmondjuk, hogy partnerként tudunk-e benne segíteni neked! Keresd csapatunktól Buday Bencét a buday.bence@ffm.hu címen, és egyeztessetek bemutatkozó meetinget!
Weboldal elérhetősége itt.
Fotó: Canva









