HM Marketing – PPC ügynökség

Dátum

Megosztás

Ügynökség neve: HM Marketing Kft.
Weboldala: hmmarketing.hu
Főbb kategória, amiben tevékenykedtek (PPC, hírlevél, videómarketing…): Konverzió fókuszú fizetős marketingre vagyunk berendezkedve, ezen belül a Google és Meta a két legerősebb lábunk.

A Minneren itt a marketingügynökségek bemutatkozóját, pitchét látod. Mindenkitől ugyanazt kérdeztük meg, így össze tudod hasonlítani őket, meg tudod ismerni jobban az adott céget és kiválasztani álmaid marketingügynökségét.

1. Piaci radar

Mi az a jelenlegi trend vagy jelenség a marketingben, ami szerinted a következő fél évben leginkább meghatározza az eredményeket?

Szerintem továbbra is ugyanaz, ami mindig is volt, hogy ki tudja a legtöbbet kifizetni egy új vevőért. Azért ez, mert ez egy olyan folyamatnak a kezdő lépése amikor is az új ügyfélből visszatérő vevő lehet. Ha tudod, hogy átlagosan hányszor vásárol nálad valaki és alkalmanként mennyit hagy ott, akkor pontosan tudni fogod, hogy mennyit ér egy Ügyfél. 

Ennek a számnak a növelésével sokkal több és stabilabb bevételre lehet szert tenni, mintha az átlagos új ügyfél megszerzési költséget akarnánk megfogni és a ROAS istenekhez imádkoznánk a 20-as megtérülésért. 

Példa kedvéért gondolj csak bele van 2 szolgáltató és átlagosan mondjuk havonta egy húszast hagy náluk az ügyfél. Ha az egyiknél nem azt kapja amire számított, vagy pontosan azt kapja amire számított, de aztán elviszi az élet és csak fél évente tér vissza, akkor az 1 év alatt  40e bevétel.
Míg ha a másik egyből felajánl egy bérletet, hozz magaddal valaki és mindketten kaptok egy ingyenes alkalmat, utánköveti sms-ben, emailben hogy “szia rég jártál nálunk, nézzük időpontot?” akkor nagyon könnyen többször vissza tudja hozni azt az adott ügyfelet, mint az első vállalkozó. 

Na most az első vállalkozó, ha már elköltött 5 ezret hirdetésre és nem jött belőle ügyfél, akkor már nagy gondok vannak, a második meg egy huszast is boldogan elkölt rá. Így a második vállalkozó 4x annyit tud költeni marketingre, több felületen többször és jobban tud megjelenni, ki is tudja akár szervezni és gond nélkül letarolja az elsőt. Pedig ugyanaz a szolgáltatásuk és ugyanannyiba is kerül. 

Újdonságok mindig lesznek, de ezek csak eszközök, hiába veszed meg a legjobb legújabb fúrót nem fogsz tudni vele befúrni egy szöget a falba, közben a szomszéd kolléga meg kalapáccsal beveri a csavart.

2. Tipikus ügyfélprobléma fókuszban

Milyen helyzetben szoktak benneteket megkeresni az ügyfelek? Milyen konkrét problémára kérnek megoldást?

Általában 3 fő szituáció van amikor segítséget kérnek tőlünk.
1. Már dolgoznak valakivel, de valami nem frankó.
2. Saját maguk kezelik, de valami szintén nem frankó.
3. Most indul és lövése sincs hogyan kell csinálni.

1. Amikor már dolgozik valaki a fiókban akkor távoli asztalos auditot szoktunk tartani, hiszen így diszkréten meg tudjuk nézni, közösen a kedves érdeklődővel, nem kérünk hozzáférést, tehát a már fiókban dolgozók sosem tudják meg, hogy bárki ott járt. Ez fontos.
Ennek 3 kimenetele lehet.
A

Az első, hogy minden rendben van és őszinte elismerésünk a kollégának. Olyan is van, amikor találunk pár hibát, de ilyenkor ha amúgy stabil, megbízható a marketing partner akkor azt javasoljuk, hogy ezt beszélje meg vele és maradjon vele, hiszen nagyon nehéz megbízható partnert találni, hibákat meg mindenki szokott elkövetni. Azt a pár dolgot kijavítja és köszönik szépen, minden megy tovább.

A 2. szituáció amikor a szakmai tapasztalat kb. rendben van, de se az ügyfélre se a fiókra nincs figyelve. Ilyen pl. amikor jelzi az ügyfél hogy ezt a szolgáltatást ne hirdessük és audit során azt látjuk, hogy erre megy el a büdzsé nagy része. Minden más beállítás jó, csak éppen arra megy a pénz amire külön kérte, hogy ne. Vagy ennek az ellentettje, hogy xy téma induljon el és sose indult el.

Ugyanebbe a kategóriába sorolnám azt is amikor az derül ki, hogy hónapok teltek el úgy, hogy nulla, zéró semmi módosítás nem történt a fiókban. Ilyenkor persze a teljes havi díj ki van fizetve nem csak egy ügyeleti díj 😀 A kedvencem amikor Google adsben van egy pmax kampány, “mert az a legjobb” van benne egy elemcsoport és kész, ennek a nézegetésére szedik a havi díjat. Sajnos többször látom ezt mint kellene. És itt most nem az a gond, hogy nincs naponta valami piszkálva, mert az sem tesz jót a fióknak, hanem amikor olyan hibák vannak a fiókban, amik ha figyelve lenne rá, akkor ki lennének javítva.

Például 2 hete lemerült a fiók és senki se vette észre, hogy állnak a hirdetések. 3 hónapja nem mért konverziót a kampány, lehet meg kéne nézni miért? Fél éve ugyanaz a hirdetés fut, nem kéne esetleg frissíteni? Ilyenek.

A 3. szituáció amikor a szakmai hozzáértés teljes hiánya látható. Nincsenek beállítva a mérések, nem megfelelő céllal vagy ajánlattételi stratégiával lettek elindítva a kampányok, célzások szanaszét, szóval na, napestig lehetne sorolni. Nem egy olyan eset volt, amikor mi voltunk már a sokadik ügynökség a fiókban és nekünk kellett beállítani a méréseket. Szerencsétlen ügyfél 3-4 ügynökségen/marketingesen végigment és egyik sem volt képes a 0. lépés megtételére. Szomorú.

Kettes eset amikor házon belül oldják meg.
Ott általában vagy idő vagy szakmai tudás hiánya miatt van felkeresés. Ha nem elborult áron dolgozik egy ügynökség és ugyanazt az eredményt tudja hozni mint amit esetleg eddig a tulajdonos már az is elkönyvelhető eredménynek, hiszen ezzel rengeteg ideje felszabadul amit például Minner cikkek olvasására fordíthat. Sokszor van olyan is, hogy 5 éve még tök jól ment a fiók, de azóta annyi újdonság és változás kijött, hogy egyszerűen nem bírja követni és kell a segítség. Olyan is van amikor jól megy a fiók, hoz egy szép átlagot, de egy ideje már stagnál és a növekedésben kell neki további segítség. Ezek szoktak a leggyakoribb esetek lenni.

A harmadik eset a legveszélyesebb a vállalkozó oldaláról.
Most kezdte és nem ért hozzá. Egy kevésbé becsületes marketinges (vagy bármilyen partner, beszállító, ügyvéd, könyvelő stb.) nagyon könnyen meg tudja vezetni az ilyen embert.
Először is nagyon fontosnak tartom, hogyha valaki vállalkozásba kezd akkor azért végezzen el előtte pár képzést, menjen el tanácsadásra, tényleg szinte végtelen lehetőség van önképzésre, ez nem lehet akadály.

Általában az szokott lenni a kifogás. hogy “nincs időm, nem értem”, de ez nem kedv kérdése, muszáj legalább megérteni az alapokat. Sajnos ilyen esetből is láttam már többet, azonban 2 esetet nem fogok tudni soha elfelejteni,

Az egyik amikor egy frissen induló vállalkozóval aláírattak egy egy éves szerződést, majd fél év pénzégetés után még neki kellett kötbért fizetni, hogy megszabaduljon tőlük. Új indulónál nagyon nehéz megbecsülni, hogy milyen eredménye lesz a kampányoknak, hiszen a piaci validáció még nem történt meg. Így ezt átverésnek tekintem. Ilyenkor egy dinamikusabb lazább szerződést kell kötni, hogy ha esetleg nem úgy alakulna akkor ne rúgjunk még bele egyet szerencsétlen Ügyfélbe.  

A második amikor egyszer ültem egy meetingen ahol egy másik csapat volt megbízva a ppc-vel és mosolyogva közölték, hogy nagyon sikeres volt a kampány, sok átkattintás érkezett, most aztán nagyon megismert a piac. A poént lelövöm, 0 vásárlás érkezett ebből a hihetetlenül sikeres kampányból és erre nekem kellett felhívni az ügyfél figyelmét és eloszlatni a rózsaszín ködöt. Hogy lehet így aludni?

Naszóval itt nagyot esztimálni nem nagyon lehet, inkább csak lehozni a földre a kedves ügyfelet, mert a tervek (már ha van) sokszor nem evilágiak. Például havi 100 ezeret szeretnék költeni ls ebből szeretnék havi 100 ügyfelet. Persze, én is, mindenki, de ez lehetetlen.

Vagy a másik favorit, a szerintem mennyit kellene költeni kérdés. Az attól függ, éppen megnyertél egy milliárdos pályázatot és 20 ember ül az irodában akiket fel kell tölteni munkával? Hát akkor amennyit csak lehet. Vagy Budapesten szeretnél duguláselhárítást hirdetni átlag 10-20e ft-os átkattintási költséggel? Ja hogy neked csak 50 ezred van, akkor ezt engedjük el. Természetesen tudunk javaslatokat és átlagos számokat adni iparágakra bontva, de az hogy szerintünk mennyit kellene költeni az szinte irreleváns.
Itt nagyon nagy felelőssége van a marketingesnek, hogy ígérgetés helyett inkább a lehető legrosszabb szituációt vázolja az érdeklődnek. Az érdeklődő felelőssége pedig, hogy több helyről is gyűjtsön infót és ne ahhoz menjen aki a legnagyobbat ígéri.

3. Kinek tudtok a leggyorsabban és leglátványosabban eredményt hozni?

Melyik vállalkozástípus vagy élethelyzet az, ahol a legnagyobb hatást éritek el rövid idő alatt?

Leggyorsabban ott érünk el eredményt ahol már aktívan futnak hirdetések (de nem ilyen tessék lássék, fél éve volt egy posztkiemelésem) és ezt kell a következő szintre vinni. A mérések helyes beállításával, és a megfelelő kampány struktúrával látványos változások érhetőek el rövid időn belül.

4. Rövid bemutatkozás

Mutasd be a céget 4-5 mondatban úgy, hogy azzal a legfőbb erősségeteket emelitek ki!

Mi vagyunk az az online marketing ügynökség, akik a kampányaidra és az Rád is figyelnek. Minden fiókhoz dedikált PPC Manager és Account Manager tartozik, így Te is és a kampányaid is megkapják azt a figyelmet, ami jár. Ahhoz még kicsik vagyunk, hogy csak egy szám legyél nálunk a sok Ügyfél között. De ahhoz már elég nagyok vagyunk, hogy rendszerszinten kiszolgáljunk, hiszen kialakult folyamataink vannak, amiben egy stabil csapat dolgozik nap mint nap.

5. Egyetlen mondat, ami megkülönböztet

Mi az egyedi előnyötök, amit a legtöbb ügyfél csak együttműködés közben vesz észre?

Ami rendszeresen szerepel a visszajelzésekben és az értékelésekben az az, hogy figyelünk a fiókra és az ügyfélre. Általában hetente hívjuk az ügyfeleket jelenteni az eredményeket. Így mi is az ügyfél is folyamatosan up-to-date. Ez annak köszönhető, hogy külön pozició a ppc és az kapcsolattartás is, így nincsen senki leterhelve. Ez egy bonyolultabb és drágább cégstruktúra, de jóval ügyfélbarátabb, mintha mindenért 1 ember felelne.

6. Tipikus piaci tévedés, amit nap mint nap láttok

Mi az a marketinges hiba, amit a legtöbb vállalkozás elkövet, pedig könnyen javítható lenne?

A legnagyobb hiba szintén az alapokban van, amikor a beletett munka és az elvárás nincs szinkronban. Mi mint külsős kivitelező ügynökség egy bizonyos részfeladatot tudunk levenni az ügyfelek válláról, de nem az egész marketinget. A marketing egy belsős feladat, ami nem összekeverendő a tulajdonosi feladattal, hiszen sok ügyfelünknél a belsős marketingessel dolgozunk együtt. Pontosan látjuk, kik azok akik hajtják, folyamatosan új ajánlatokkal, ötletekkel állnak elő, amiket mi utána kivitelezünk a megfelelő módon és az eredmények nem maradnak el. Vannak akiknek nincsenek nagy elvárásaik, de egy korrekt stabil eredményt szállítunk minden hónapban és köszönik nekik ennyi elég. Így a legnagyobb marketing hiba az a marketing teljes hiánya. És az nem minősül marketingnek, hogy megbízok valakit, hogy reszelgesse a Facebookot és majd lesz valami.

Egyszer beszélgettem is erről egy nagyon kedves szintén ügynökség tulajdonos barátommal, aki kérdezte, hogy szerintem mi a legnagyobb marketinges probléma, amire akkor az volt a válaszom, hogy a marketing nem tudása és annak hiánya a legnagyobb gond. És mi a megoldás? Őszintén nem tudom. Ha a legjobb szándékkal csinálnék is egy képzést az sem javítana sokat a helyzeten, hiszen jelenleg is több ezer ingyenes és fizetős képzés érhető el, könyvek ezrei íródtak a témában, így nem az információ hiánya a probléma. Ezeket be kell dolgozni meg kell tanulni, de ezt nem tudom mások helyett megtenni.

De hogy valami igazán hasznosat és könnyen javíthatót mondjak akkor zárd ki a brand szavaidat a Google Ads kampányaidból, hogy ne fizesd ki az organikus forgalmadat. Ez az esetek 95%-ban hasznos tanács, pár kattintás és nem egy eset volt, amikor ez havi többszázezres megtakarítást jelentett.

7. Esettanulmány röviden

Hozz egy példát, ahol mérhetően javítottatok valamit!

Itt egy remek friss és ropogós példa. 2025 februárban kezdtük el a közös munkát egy sportszereket forgalmazó webshoppal. Mérések rendben voltak, futott talán egy pmax kampány és készpassz. Átlagos roas ilyen 2-3x környékén volt. Jöttünk, láttunk és győztünk. Ennek köszönhetően sikerült meglovagolni a tavaszi és nyári hullámot amikor mindenkinek mozogni támad kedve, jelenleg az átlagos roas 9 környékén van, 2x annyit tud költeni mint eddig a bevétel pedig szemmel láthatóan nőtt. Amit érdekes megfigyelni, hogy a kattintás mennyisége az szinte változatlan, ez is mutatja hogy szinte teljesen mindegy mennyi kattintás érkezik az oldalra, ha azok nem konverzió fókuszú, silány minőségű kattintások.

Csak, hogy pontosak legyünk, összehasonlítva az előző év ugyanezen időszakával:

Kattintások: kb. 28% növekedés (de ez kit érdekel)
Konverziós érték: 9,7x több, hát figyelj ilyet is lehet
Konverziós érték/költség: 3.64x magasabb, ez se rossz
Költség: 166% növekedés, csekély ár a növekedésért

Így idén mindössze 1,1 millióval kellett többet költeni +14,8 millió bevételért cserébe.

Nagyon fontos minden esettanulmánynál kiemelni, hogy ez nem átlagos példa, nincs mindenhol ilyen látványos növekedés, valahol 20-40% növekedés, vagy ugyanaz az eredmény a költségek csökkentésével is már sikernek minősül. Azt, hogy mi minősül sikernek azt pedig az Ügyfél határozza meg. Van olyan ügyfelünk ahol a cél a marketing költségek a bevételhez viszonyított 10%-án tartása. Előttünk lévő banda ezt 25% környékén tartotta. A munkánknak köszönhetően, vissza lett véve a kontroll a költés felett, esett a bevétel (igen esett) és nahát-nahát nőtt a profit. Példa kedvéért, nem mindegy hogy bejön 20 millió forint és van a végén 1 millió forint hasznod, vagy bejön 10 és lesz 2 millió forint hasznod. Fele annyit dolgozol 2x annyi pénzért oké? De esettanulmányokban nehezen mutogatható 😀 

Valahol lassabban érik be a folyamat és sajnos olyan is előfordul mint mindenki másnál, hogy a lehető legjobb tudásunk és igyekezetünk ellenére elmaradnak a várt eredmények. Erről őszintén kell kommunikálni és mérni ami mérhető. Mi például tudjuk, hogy a fiókok 88,3%-ban már az első hónapban több eredményt érünk el mint előtte, ami egy konkrét szám és azt jelenti hogy 10/9 esetben gyorsan tudunk változást hozni. A maradék 10/1 pedig nem totális bukás és pénzégetés, hanem lehet csak a második hónapban érik be a munkánk gyümölcse, de kifejezetten ezt már nem mérjük, így erre nem is tudok számot hozni.

Ezen kívül érdemes még figyelni más esettanulmányokkal, hogy ahol egy hatalmas kiugrást mutatnak egy amúgy stabil grafikonon, ott nem csoda történt, hanem mérési hiba, vagy egy viszonteladó véletlenül a kisker oldalon vásárolt be. Plusz a novemberről decemberre történő csoda növekedéseknek se dőljünk be. Úristen a karácsonyi időszakba több jött be mint előtte, nahát milyen meglepő. Aki ilyeneket kommunikál referenciaként azt érdemes messziről elkerülni.

8. Miért most?

Mi az oka annak, hogy most érdemes veletek dolgozni?

Ha nincsenek megfelelően beállítva és kezelve a kampányok akkor egyrészt feleslegesen költesz, másrészt bevételtől esel el. Minden nap. Tegnap is. Ma is. Holnap is. A legjobb idő a kezdésre az a tegnapelőtt volt, a második legjobb az a mai nap.

9. Következő lépés. Hol keressen titeket, mi a következő lépés?

Ha most csak egy lépést tenne az olvasó, mit javasoltok neki?
(ingyenes audit, hívás, checklist, útmutató, bármi ami tereli a leadet)

Hívd ezt a számot +36707876984 és kérj időpontot ingyenes konzultációra/auditra vagy töltsd ki az űrlapot a hmmarketing.hu oldalon és asap keresni fogunk. Hivatkozz a Minnerre!

Fotó: Canva

Vendégszerző
Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.