Így tudsz Magyarországon egy nagy márkához csatlakozva franchise éttermet nyitni

Dátum

Megosztás


Étterem nyitásban gondolkodsz? Több helyről is hallhatod, hogy pont ilyen átalakuló gazdasági környezetben kell megfogni a lehetőségeket! A vendéglátóipari szereplők közül most azok maradnak fenn, akik jól kialakult rendszerben dolgoznak, megbízható beszállítói hálozattal rendelkeznek, kifinomult folyamatokat alkalmaznak, megfelelő marketingháttér áll rendelkezésükre. És még sorolhatnánk a tudatos vendéglátás ismérveit, de összességében találunk egy olyan utat, ami ezeket lefedi: Ez pedig a franchise hálózat. Mit kell tudni ma egy számodra is elérhető globális franchise lehetőségről? 

Sikeres étterem üzemeltetés – Ugorjunk egyből 8-10 évet előre

Sok vendéglátóssal, vállalkozóval dolgoztunk már együtt az elmúlt években. Itt most úgy általában értem, nem franchise tulajdonosokat, hanem saját éttermet, pubot üzemeltető cégvezetőkre. Zongorázni lehetett a különbséget eredményben (sikerességben) a vendéglátói vénával rendelkező, tudatos cégvezető és a szerelem projektből indult vállalkozó között. Nos igen, ez is egy szakma, és akkor még csak a vendéglátás területén jeleskedik valaki, még nem garancia a sikerre. Egy cégvezetőnek jó csapatot is kell építenie, otthon lenni a marketing trendekben, digitalizációban is, és a jó tárgyalóképességről már nem is beszélve. 

Az a tapasztalat, mind vendéglátói skillek tekintetében és mind cégvezetői tudás megszerzésében, hogy kell 8-10 év tapasztalat mire beérik a napi sok-sok munkaóra. És akkor még alul becsültem, kedvezőbbet mondtam. Az idő pénz, ezt tudjuk! Ezt gyorsítja fel számunkra a franchise. Mintha egy időgépbe ülnénk, és közben, mint a Mátrixban belénk töltik a vendéglátáshoz szükséges tudást, tapasztalatot is egyben. Nemhogy 8-10 évet, hanem egyenesen 20-30 év tapasztalatát kapjuk kézbe. 

A cikkben a Pizza Hut franchise lehetőséget mutatjuk be. Olyan éttermi háttértámogatást kapunk, hogy vendéglátós szuperképességekre teszünk szert. 

Étterem-franchise nyitás egy nagy márkához csatlakozva

Ott ülsz a Minner cikk felett, és mégha nem is olvastad el a Pizza Hut-os részt egészen biztosan az van benned, hogy bizony itt nagyot kell álmodni egyből. Egy nagy múltú márkához lenne érdemes csatlakozni. De a hazai piacon is már korlátozottak a lehetőségek a világmárkák által üzemeltetett franchise hálózathoz való csatlakozásra. Vagy a befektetési összeg magas, vagy az adott márkának már minden sarkon van egysége, vagy éppen korlátozzák ki férhet hozzá a franchise indítás lehetőségéhez. 

Itt van tehát a Pizza Hut franchise, akik most léptek arra a stratégiai pontra, hogy megnyitják a csatlakozási lehetőséget franchise hálózatukhoz. Ahogy láthattad a Minneren már volt róluk cikk. Természetesen a franchise partnerségben a partner szó azt jelenti, hogy neked is meg kell felelni az ő követelményeiknek és te is természetesen vonzó ajánlatot szeretnél tőlük kapni. 

A te éttermed hol lesz?

Mit kell tudni a Pizza Hut franchise-ról?

Magyarországon az Amrest Csoporthoz tartozik a Pizza Hut franchise, éttermek üzemeltetése, de találkozhatsz velük például a Starbucks-nál is, hozzájuk tartoznak a kávézólánc hazai kávézói is és még további márkák szerte Európában. 2300-nál is több vendéglátóipari egység üzemeltetése köthető az Amrest-hez, így igazán tapasztalt iparági szereplőként tekinthetünk a vállalatra. 

Pizza Hut franchise nyitás részletei röviden:

Az indulási költségek nagyvonalakban: Tudom, hogy ez az, ami első körben érdekel téged. A hálózathoz való csatlakozás egyszeri díja 29 000 $ (11 500 000 forint). Az együttműködés során a franchise étterem havonta a nettó árbevétel 6%-át utalja át franchise díjként és további 6%-át a marketing díjra. Ezen felül beruházás költsége, étterem kialakítása, gépek, berendezések. Beruházás minimális értéke: 50 millió forint.

Ahogy látod a havi franchise díj a forgalomhoz van kötve, a cégnek is érdeke, hogy te jól működj, mert akkor lesz az anyacégnek is nyeresége. 

Pizza Hut franchise támogatás nyitás előtt és után: 

  • Helyszín választási segítség: az Amrest támogatása a helyszín potenciál azonosításában és felmérésében, a helyiségek műszaki ellenőrzése, tervezés területén szerzett know-how és a kivitelezést koordináló projektmenedzser szolgáltatásai, eszközök megrendelésének és kiszállításának logisztikájában is segítENEK.
  • Segítség az induló készletek megrendelésében.
  • A kézikönyvhöz való hozzáférés biztosítása és a kézikönyv folyamatos frissítése – Franchisekézikönyv segít az éttermed üzemeltetésében.
  • A műveletek előrehaladásának nyomon követése a franchise partner által biztosított pénzügyi és egyéb adatok áttekintésével.
  • A franchise partner vállalkozásának formális vagy informális auditja a szabványok ellenőrzésére.
  • Marketing és know-how támogatás a bevétel növelés területén.
  • Hozzáférés az AmResttel kedvezményes feltételekkel együttműködő vállalkozók adatbázisához.
  • Az étterem napi működését támogató működési eszközök elérése.
  • Bevált és kiterjedt e-kereskedelmi eszközrendszer, együttműködés a legnagyobb aggregátorokkal.
  • Az összes támogatásról a jelentkezés után tudsz kapni részletes tájékoztatást.

Kérdésed van? Szeretnél még többet megtudni a Pizza Hut franchise-ról? Nincs más dolgod, mint franchise.pizzahut.hu oldalon először is letölteni a franchise tájékoztatót, majd Csatlakozzon hozzánk gombra kattintva kitölteni a jelentkezési űrlapot. 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...