Ingatlan, mint befektetés – Tippek, információk és még valami, amit mindenképpen el kell olvasnod

Azt is mondhatnánk, hogy lerágott csont ez a téma, de nem így van. Naponta nem egy, hanem több száz ingatlan cserél gazdát azért, mert valaki befektetési céllal vesz ingatlant. Természetesen lesznek a cikknek általános tartalmai, amiről már hallhattál. Bár a spanyolviaszt nem találom fel a cikkben, az biztos, hogy érdemes lesz elolvasnod minden mondatát, mert vagy újat mondok, vagy meggyőzlek abban, amit amúgy is tudsz, de legalább motiválni foglak, hogy lépj. Vágjunk is bele!

Kockázat

A stabil hozam (kiadásra értem) mellett érdemes szót ejteni az ingatlanbefektetés kockázatára is. Átlagosan 7-10% hozamot tudunk elérni egy ingatlanon, amennyiben azt kiadjuk (folyamatos bevétel), de amennyiben hirtelen kellene nagyobb tőke, abban az esetben nem egy likvid befektetési termékről beszélünk, mivel a megfelelő áron nehéz értékesíteni, illetve több idő is kellhet hozzá. Bár érdemes más befektetési formákkal is összehasonlítani, de mindenképpen le kell írnom azt az információt, hogy a befektetési portfóliódban az ingatlan azért jó elem lehet, mert diverzifikáció (kockázatmegosztás) szempontból elengedhetetlen. Tudod, régi mondás: “Tartsd a pénzed a következő háromban elosztva, és nem érhet meglepetés: aranyban, ingatlanban, értékpapírban.”

Ingatlanbefektetés hozama

A hozamunk két lehetőségből származhat ingatlan esetében:

1. Bérbeadás (magánszemélyek esetén albérletről beszélek). Az olvasók többsége, mint magánszemély olvassa ezt a cikket, így nem az irodapiacról írok. Havi bevétel az albérletdíjból (hosszú távú kiadás), vagy Airbnb (rövid távú kiadás).
2. Ingatlan eladás (értéknövekedés) után járó hozam.
Egyéb (Minner) ötlet: Érdemes külföldi egyetemistákra építeni. Bár ez az első ponthoz tartozik, mivel nekik adod bérbe a lakást. Tehát az ötlet az, hogy külföldi diákoknak adod ki a megvásárolt, felújított, berendezett lakást. Ehhez hasonló réspiacokat érdemes keresned és kiaknáznod.

Befektető vagy? Biztos?

Tegyünk tisztába egy-két fontos dolgot. Ha te ingatlanbefektetéssel akarsz foglalkozni, akkor az nem pár órás munka lesz. Nem arról szól, hogy rövid időn belül vásárolsz, kiadod, eladod….. Hanem tervezéssel, körültekintéssel, átgondolt stratégiával kell a befektetésre szánt ingatlanokat kezelni. Oda kell tenni magad! Kutatni, keresni, és ahogy már említettem tervezni.
Tévhit!: Több helyen olvastam azt a téves gondolatot, hogy a saját ingatlan vásárlása nem befektetés. Dehogynem! Főleg abban az esetben, ha most éppen albérletben laksz.

Miből?

Biztosan hallottad, hogy a mások pénze mindig jobb. Érdemes megfogadnod azt a tanácsot, hogy nem szabad elvetned a hitel lehetőségét. Ha meg tudsz venni 1 lakást készpénzből, akkor jobb ötlet, ha veszel kettőt, és mindegyikhez hitelt is veszel fel. Tervezés! Ahogyan azt már említettem, nem egy átlagos ingatlanbefektetőnek kell lenned, hogy kimaximalizáld a leendő hozamod, hanem igenis oda kell tenned magad, számolnod, kalkulálnod. És meglátni a lehetőségeket. Lásd következő bekezdésben!

Ötlet – Keresd a lehetőségeket!

Ha előre tudtad volna, hogy Kecskemétre jön a Mercedes gyár, akkor vásároltál volna a környéken ingatlanokat, hogy azokat később kiadd? Naná! Keresni kell az ilyen lehetőségeket.

  • Figyeld a pályázatokat, önkormányzati híreket!
  • Építsd az üzleti kapcsolatokat, növeld kapcsolati tőkédet, hogy megtaláld a lehetőségeket!
  • Nézz utána a városfejlesztési irányoknak, terveknek! Érdemes lesz olvasnod a száraz jegyzőkönyveket, testületi gyűléseket figyelni… Szerencsére a napirendi pontokat előre lehet tudni.
  • Hamar rááll a gondolkodásod (agyad) a keresésére, majd meglátod.
  • Érdemes sokat mozgolódnod az ingatlan expokon, kiállításokon, eseményeken, mert el-el csíphetsz információkat, amikből később profitálhatsz. Illetve érdemes ingatlan szakértőkkel, kivitelezőkkel beszélgetni.

Profitálni akarsz az ingatlanpiacból? Erre gondoltál már?

Mivel eljutottál eddig a részig, biztosan érdekel az ingatlanbefektetés. Tudod, a Minner mindig több szempontból is megközelíti a dolgokat. Mi lenne, ha azt mondanám, ha már ingatlanpiac, akkor nyiss ingatlanirodát?! Egy franchise elindításához még több tízmillió sem kell, 5-7 millió forintból már egy jó ingatlanirodát is tudsz nyitni, tudtam meg a Duna House-tól. (Én azt hittem, több kell hozzá.) Tehát ennyivel máris más formában tudsz profitálni az ingatlanpiacból, és közben a saját ingatlan portfóliódat is építheted.

A cikk megjelenését a Duna House támogatja. Vedd fel velük a kapcsolatot, és érdeklődj a franchise nyitási lehetőségekről! Kattints ide! Ha befektetőre lesz szükséged, akkor pedig az előző cikk segíthet benne: Hogyan szerezzek tőkét, befektetőt a vállalkozásomhoz, franchiseomhoz

Ehhez kapcsolódó cikk: 7 dolog, amiért megéri ingatlan franchiset nyitni

Forrás: www.entrepreneur.com, bankrate

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek