Instant: Megéri-e egy vállalkozásnak zöldnek lenni?

Dátum

Megosztás

A mostani energiahelyzet és az elszálló költségek mellett pénzügyileg is egyre jobban megéri kevesebbet fogyasztani, na de mi most nem csak erre gondolunk. Megéri-e stratégia szinten, a vállalkozás minden területén tudatosan környezetbarát megoldásokra törekedni?

Hogy lehet egy cég zöld?

  • Megújuló energiaforrások használata (pl. napelem a csarnok tetején)
  • Kevésbé környezetszennyező alapanyagok használata
  • Kevésbé környezetszennyező csomagolás használata
  • Hatékonyabb gépek beszerzése (pl. kevesebb szemét keletkezik, kevesebb energiát használ, kisebb a kibocsátása)
  • Irodai energia- és papírfelhasználás csökkentése
  • A cég által termelt szemét kezelése, szelektív gyűjtés, újrahasznosítás
  • Hasonló mentalitású partnerek, beszállítók, alvállalkozók preferálása

Sokan elhessegetik a zöld megoldásokat egy vállalkozásban, mondván nincs nekik pénzük ilyesmire és elveszítenék az árversenyt. Jogos felvetés, hogy a zöld megoldások általában drágábbak. A leghatékonyabb technológiákat már sok iparág megtalálta, csak épp belepusztul a bolygó. Az új megoldások gyakran csak extra költségekkel tudják ugyanazt a termelést elérni, miközben maga a kutatás is rengeteg plusz pénz, így aztán a végtermék is költségesebb. Sokak szerint viszont megéri a zöld megoldásokat választani egy vállalkozásnak.

Ez kis cég életében ezek apró dolgok, de az egész kkv szektor már nagyon is jelentős mennyiségű kibocsátást tud meggátolni. Ilyenkor kerül elő, hogy a nagy cégek dolga elsősorban ezzel foglalkozni, de úgy tűnik egy kisvállalkozásnak is származik belőle előnye.

Versenyelőny vagy felesleges költség?

A céged zöldítése jövőbiztos befektetés a szabályozások oldaláról. Az EU egyre több környezetvédelmi akciót fog implementálni, így egy nem zöld vállalatnak idővel muszájból kell majd lépnie. Akkor pedig sokkal drágább lesz és nem tervezett az átállás.

Ami viszont ennél is fontosabb, hogy már nem a baby boomerek a legnagyobb társadalmi csoport és főleg nem a legnagyobb pénzköltők. Az X, Y majd Z generáció egyre környezettudatosabb, és ahogy egyre több vásárló jön ki ezekből a korcsoportokból, úgy lesz kvázi jövőbiztos befektetés zöldebbé tenni a céged. A legnagyobb előny tehát a marketing, a brand image és a státusz, amit a környezettudatosság ma képvisel.

A vásárlók egy részét sose nem fogja érdekelni lebomló-e a csomagolás, de évről évre többen lesznek olyanok, akik az ilyen apróságok miatt a téged választanak majd és nem a konkurenciád. A US és UK fogyasztók fele hajlandó többet fizetni egy zöld márka termékéért és ez az arány ennél már csak nagyobb lesz. Itthon valószínűleg még nincs ennyi, de pár év lemaradással mi is ehhez húzunk.

Szerinted megéri a céged zöldítése? Több oldalról is átbeszéljük a témát a Hírszemle podcastben 14:08-tól. Spotify-on itt éred el, Apple Podcastben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

Forrás: sage.com
Fotó: Canva

Nyiri Donát
Lassan 5 éve foglalkozom tartalomgyártással és máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél a hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

Így tervezd az üzleti éved akkor is, ha nem vagy az a tervezős fajta

Biztosan mindenhonnan látod most, hogy így évtervezés, úgy évtervezés, érezheted picit a nyomást is, hogy csinálnod kell. Nos ezt a témát járjuk most körbe,...

Vigyázz, 3 nap alatt elfogyhat a KKV-támogató hitelprogram keretösszege!

November utolsó napján megjelent a mikro-, kis- és középvállalkozások likvid működésének támogatását célzó hitelprogram, amely korábban is hatalmas népszerűséggel bírt. Most a projekt újra...

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...