Instant: Megéri-e egy vállalkozásnak zöldnek lenni?

Dátum

Megosztás

A mostani energiahelyzet és az elszálló költségek mellett pénzügyileg is egyre jobban megéri kevesebbet fogyasztani, na de mi most nem csak erre gondolunk. Megéri-e stratégia szinten, a vállalkozás minden területén tudatosan környezetbarát megoldásokra törekedni?

Hogy lehet egy cég zöld?

  • Megújuló energiaforrások használata (pl. napelem a csarnok tetején)
  • Kevésbé környezetszennyező alapanyagok használata
  • Kevésbé környezetszennyező csomagolás használata
  • Hatékonyabb gépek beszerzése (pl. kevesebb szemét keletkezik, kevesebb energiát használ, kisebb a kibocsátása)
  • Irodai energia- és papírfelhasználás csökkentése
  • A cég által termelt szemét kezelése, szelektív gyűjtés, újrahasznosítás
  • Hasonló mentalitású partnerek, beszállítók, alvállalkozók preferálása

Sokan elhessegetik a zöld megoldásokat egy vállalkozásban, mondván nincs nekik pénzük ilyesmire és elveszítenék az árversenyt. Jogos felvetés, hogy a zöld megoldások általában drágábbak. A leghatékonyabb technológiákat már sok iparág megtalálta, csak épp belepusztul a bolygó. Az új megoldások gyakran csak extra költségekkel tudják ugyanazt a termelést elérni, miközben maga a kutatás is rengeteg plusz pénz, így aztán a végtermék is költségesebb. Sokak szerint viszont megéri a zöld megoldásokat választani egy vállalkozásnak.

Ez kis cég életében ezek apró dolgok, de az egész kkv szektor már nagyon is jelentős mennyiségű kibocsátást tud meggátolni. Ilyenkor kerül elő, hogy a nagy cégek dolga elsősorban ezzel foglalkozni, de úgy tűnik egy kisvállalkozásnak is származik belőle előnye.

Versenyelőny vagy felesleges költség?

A céged zöldítése jövőbiztos befektetés a szabályozások oldaláról. Az EU egyre több környezetvédelmi akciót fog implementálni, így egy nem zöld vállalatnak idővel muszájból kell majd lépnie. Akkor pedig sokkal drágább lesz és nem tervezett az átállás.

Ami viszont ennél is fontosabb, hogy már nem a baby boomerek a legnagyobb társadalmi csoport és főleg nem a legnagyobb pénzköltők. Az X, Y majd Z generáció egyre környezettudatosabb, és ahogy egyre több vásárló jön ki ezekből a korcsoportokból, úgy lesz kvázi jövőbiztos befektetés zöldebbé tenni a céged. A legnagyobb előny tehát a marketing, a brand image és a státusz, amit a környezettudatosság ma képvisel.

A vásárlók egy részét sose nem fogja érdekelni lebomló-e a csomagolás, de évről évre többen lesznek olyanok, akik az ilyen apróságok miatt a téged választanak majd és nem a konkurenciád. A US és UK fogyasztók fele hajlandó többet fizetni egy zöld márka termékéért és ez az arány ennél már csak nagyobb lesz. Itthon valószínűleg még nincs ennyi, de pár év lemaradással mi is ehhez húzunk.

Szerinted megéri a céged zöldítése? Több oldalról is átbeszéljük a témát a Hírszemle podcastben 14:08-tól. Spotify-on itt éred el, Apple Podcastben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

Forrás: sage.com
Fotó: Canva

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...