Instant: Megéri-e egy vállalkozásnak zöldnek lenni?

Dátum

Megosztás

A mostani energiahelyzet és az elszálló költségek mellett pénzügyileg is egyre jobban megéri kevesebbet fogyasztani, na de mi most nem csak erre gondolunk. Megéri-e stratégia szinten, a vállalkozás minden területén tudatosan környezetbarát megoldásokra törekedni?

Hogy lehet egy cég zöld?

  • Megújuló energiaforrások használata (pl. napelem a csarnok tetején)
  • Kevésbé környezetszennyező alapanyagok használata
  • Kevésbé környezetszennyező csomagolás használata
  • Hatékonyabb gépek beszerzése (pl. kevesebb szemét keletkezik, kevesebb energiát használ, kisebb a kibocsátása)
  • Irodai energia- és papírfelhasználás csökkentése
  • A cég által termelt szemét kezelése, szelektív gyűjtés, újrahasznosítás
  • Hasonló mentalitású partnerek, beszállítók, alvállalkozók preferálása

Sokan elhessegetik a zöld megoldásokat egy vállalkozásban, mondván nincs nekik pénzük ilyesmire és elveszítenék az árversenyt. Jogos felvetés, hogy a zöld megoldások általában drágábbak. A leghatékonyabb technológiákat már sok iparág megtalálta, csak épp belepusztul a bolygó. Az új megoldások gyakran csak extra költségekkel tudják ugyanazt a termelést elérni, miközben maga a kutatás is rengeteg plusz pénz, így aztán a végtermék is költségesebb. Sokak szerint viszont megéri a zöld megoldásokat választani egy vállalkozásnak.

Ez kis cég életében ezek apró dolgok, de az egész kkv szektor már nagyon is jelentős mennyiségű kibocsátást tud meggátolni. Ilyenkor kerül elő, hogy a nagy cégek dolga elsősorban ezzel foglalkozni, de úgy tűnik egy kisvállalkozásnak is származik belőle előnye.

Versenyelőny vagy felesleges költség?

A céged zöldítése jövőbiztos befektetés a szabályozások oldaláról. Az EU egyre több környezetvédelmi akciót fog implementálni, így egy nem zöld vállalatnak idővel muszájból kell majd lépnie. Akkor pedig sokkal drágább lesz és nem tervezett az átállás.

Ami viszont ennél is fontosabb, hogy már nem a baby boomerek a legnagyobb társadalmi csoport és főleg nem a legnagyobb pénzköltők. Az X, Y majd Z generáció egyre környezettudatosabb, és ahogy egyre több vásárló jön ki ezekből a korcsoportokból, úgy lesz kvázi jövőbiztos befektetés zöldebbé tenni a céged. A legnagyobb előny tehát a marketing, a brand image és a státusz, amit a környezettudatosság ma képvisel.

A vásárlók egy részét sose nem fogja érdekelni lebomló-e a csomagolás, de évről évre többen lesznek olyanok, akik az ilyen apróságok miatt a téged választanak majd és nem a konkurenciád. A US és UK fogyasztók fele hajlandó többet fizetni egy zöld márka termékéért és ez az arány ennél már csak nagyobb lesz. Itthon valószínűleg még nincs ennyi, de pár év lemaradással mi is ehhez húzunk.

Szerinted megéri a céged zöldítése? Több oldalról is átbeszéljük a témát a Hírszemle podcastben 14:08-tól. Spotify-on itt éred el, Apple Podcastben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

Forrás: sage.com
Fotó: Canva

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...

Miért éri meg átállni a GA4-re? [+ esettanulmány]

“Úgy hiányzik a GA4 átállás mint egy hasbarúgás!” - mondta az egyik ügyfelünk. Sokaknak valami hasonló jut eszébe, amikor szembesül a migráció gondolatával. Szinte...

Lidl digitális árak, Bud Light szivárványbotrány – Hírszemle

A mai Hírszemle adásban foglalkoztunk a Lidl új, digitális árcímkéivel. Vajon ez lehetőséget ad majd, hogy a kereskedelmi lánc dinamikus árazást vezessen be? Drágább...

Az AI újra kitalálta a nagy márkák neveit. Ikea, Netflix, Fanta, Nespresso, Foodora

Hogy nézne ki a világ, ha a globálisan ismert márkákat nem az alapítóik, hanem a mesterséges intelligencia nevezte volna el? Néhány napja debütált a...

Mobilfox Member vagy? Regisztráltál már a Woltra? A Tiktok Alza.huuuu-i. Mi ez az egész?

A Tiktok felhasználók elkezdték nyomozni, hogy mi az a Mobilfox Member és mire jó nekik. A Mobilfoxosok néha már-már kínos videókat is készítettek az...

Márkanév generátor, brandnév kereső AI segítségével

A Minner.hu is szeret kísérletezni az AI-val. Tudjuk, hogy milyen nehéz kitalálni egy márkaneve. A Minner névnek is kacifántos története van, de most a...