Gondolkodtál már webshop indításon? Ki nem! Vagy előfordult már veled is az, hogy azért nem vágtál bele egy üzleti lehetőségbe / vállalkozásba, mert úgy gondoltad, hogy már túl telített az adott piac, és neked már nem jut hely? Nem vagy egyedül! Első érzésünk, gondolatunk az ekereskedelemmel is ez lehet, hogy már minden piaci szereplő ott van akinek kell, és egyébként is, mintha telített lenne. Hiszen mennyi webáruház működik még Magyarországon is. Lássuk is, hogy mit mondanak a számok, statisztikák! 

A cikket vendégszerzők írták. Az FBA Titans csapata, Szalavics Ádám és Tari Péter, akik a MinnerAkadémián Amazon FBA szakértőként és tanárként vannak fent, és aktív Amazon FBA üzletet üzemeltetnek. 

A legtöbben tudják, hogy nagy lehetőség van az online értékesítésben, legyen szó akár fizikai termékekről, akár szolgáltatásokról, azonban sokan tévesen úgy gondolják, hogy már nincs értelme belefogni, mert csak egy újabb webáruház lennénk a sok közül.

Ebben a cikkben megmutatom neked, hogy miért merem biztosan állítani azt, hogy az ekereskedelemben még hatalmas potenciál van, sőt csak most kezd el igazán bővülni. Elsőként nézzük meg mit mondanak a számok/statisztikák!

Ekereskedelmi statisztikák (pl. webáruházak).

Magyarországon még mondhatjuk, hogy igazán gyerekcipőben jár az online értékesítés és az e-kereskedelem, azonban a növekvő tendencia a hazai piacon is jól érzékelhető. Bizony! Még mindig! Ugyanis míg 2012-ben 177 milliárd forint volt a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma, addig 2017-ben már 545 milliárd forintra nőtt (Forrás: ado.hu).  

További pozitív adat a GKi Digitaltól, hogy Már 3 millió potenciális aktív online vásárló van hazánkban. Miközben a kiskereskedelem egésze 2017-ben is „csak” hozzávetőleg 6%-kal bővült, addig az online piac csaknem 18%-kal tudta növelni forgalmát, és ezzel már a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3%-a származik internetes értékesítésből. Azt is mondhatjuk, hogy még csak. A bővüléshez az is hozzájárul, hogy egyre gyakrabban vásárolunk online.

Globálisan még jelentősebb az elektronikus kereskedelem növekedése, ugyanis míg 2016-ban 1845 milliárd dollár volt a teljes online értékesítés forgalma a világon, 2017-re ez az érték már 2304 milliárd dollárra nőt. Ez az ütemű növekedés csak tovább folytatódik. Szakértők azt becsülik, hogy 2020-ra a globális online értékesítés forgalma elérheti a 4135 milliárd dollárt (Forrás: Statista, amasty.com)

Jól látszik tehát a statisztikákból, hogy az elektronikus kereskedelem továbbra is jelentős növekedésben van. És mindig jönnek új piaci szereplők. 

Miért lehet ez? Mitől növekszik ez a piac? 

A fő oka a vásárlási szokásaink változása, ugyanis egyre többen vásárolnak, egyre nagyobb értékben, és egyre több alkalommal az interneten. Magyarországon átlagosan évente 11,2-ször vásárolunk online. 

Miért vásárolnak egyre többen?

Azért, mert egyre nagyobb a bizalmuk az online vásárlás iránt. Nem félnek attól, hogy ellopják az adataikat, vagy a pénzüket, és emellett nagyon kényelmes számukra, hogy nem kell elmenniük, hanem kényelmesen házhoz szállítják nekik a rendelt termékeket.

Még a bizalom nem teljes az online értékesítőkkel szemben, így sokkal jobban szeretnek vásárolni olyan felületeken, ahol rengetegen vásárolnak. Ezért részesítik előnyben a nagyobb webáruházakat, ugyanis azt gondolják, hogyha ennyien vásárolnak tőlük, és ilyen jó értékeléseket adnak, akkor ők is megbízhatnak bennük, és rendelhetnek tőlük.

Az egyik ilyen felület, amelyben rengeteg ember bízik, és nap mint nap rengetegen vásárolnak rajta az az Amazon. Az Amazon, mint márkanév mára már nem csak Amerikában, hanem a világ legnagyobb részén egyenlő az egyik legmegbízhatóbb és legnagyobb webáruházával.

AMAZON STATISZTIKÁK

A cikk végére beszúrtam egy gingantikus infografikát, de a főbb számokat ide is leírom:

  • A világon több mint 300 millió Amazon ügyfél van
  • Naponta 1,3 millió terméket adnak el az Amazonon
  • Egy átlagos vásárló 700 dollárt költ el egy évben az oldalon

Amire érdemes még figyelni az az Amazon FBA: Amazon Fulfilment by Amazon. Az ekereskedelmi óriás átvállalja a teljes logisztikát a webshop tulajdonostól.

Konklúzió:
Az említett adatok alapján még nagy növekedési potenciál van a piacban és ebbe te is be tudsz csatlakozni. 

Megtanulnád az Amazon FBA -t? Értékesítenél az Amazonon?

Péter és Ádám csatlakozott a MinnerAkadémia tanári, szakértői gárdájához és az Amazon FBA Wholesale képzésükben megtanítják neked azt, amit az elmúlt időszakban megtapasztaltak. Lépésről-lépésre bemutatják, hogy te hogyan csinálhatod utánuk. Kattints ide és tanulj tőlük! És építsd fel a saját Amazon webshopod! Az első 2 videót regisztrációs és vásárlás nélkül is meg tudod nézni.
Nem véletlen, hogy ők tanítják, hiszen csinálják is. Erre odafigyelek a MinneraAkadémián, hogy igazi szakértőktől tanuljatok, akik saját maguk is benne vannak abban a területben, amit oktatnak.

Amazon infografika

Kapcsolódó cikk: Két magyar fiatal, akik az Amazonon már az első évben 28 millió forintért adtak el termékeket

Fotó: Samuel Zeller /Unsplash