Gondoltad volna? 1,8 milliárd dollárt, vagyis 500 milliárd forintot költöttek a felhasználók már a Pokemon Go játékban. Azt hinné az ember, hogy egynyári sláger volt csak. A kezdeti hype jó volt arra, hogy berobbanjon a cég és alig kelljen marketingre költenie. Látszott is a későbbi eredményekben. A mobilapplikációs játékoknál eszméletlen nagy marketingbüdzsével kell rendelkeznie a cégeknek, hogy a versenyben fennmaradjanak és a felhasználók az ő játékukkal is foglalkozzanak. A Pokemonosok a kezdeti nagy lendületet kihasználták. 2016-ban, amikor megjelent a játék 1,2 milliárd dollárt kasszíroztak. Ekkor volt a legtöbb felhasználójuk. Ők előbb érték el a csúcspontot, mint bármelyik eddigi játék, aztán az utóbbi 1,5 évben még kerestek 600 millió dollárt.
Mit csinál most a fejlesztő csapat?
Egyrészt folyamatos frissítésekkel látják el a Pokemon Go-t. Nemrég bejelentették, hogy megszerzik a Matrix Mill brit kiterjesztett valósággal foglalkozó startupot. Létrehoznak egy Niantic Real World Platformot, aminek segítségével a fejlesztők a saját applikációjukba bele tudják építeni a kiterjesztett valóságot. Most éppen azon dolgoznak, hogy a képernyőn megjelenő „tárgyak” (pl. Pokemon játékban a pokemonok) érzékeljék is a teret és más tárgyakat. Még friss hír az is, hogy ők fejlesztik a Pokemonhoz hasonló játékélményt nyújtó Harry Potter Wizards Unite -ot. A játék megjelenéséről még nincs friss információ, valószínűleg csak 2019-től játszhatunk vele.
Forrás: Venturebeat
Fotó: Motohiko Tokuriki/Flickr