Mi az employer branding, vagyis a munkáltatói márkahűség?

Egyre többször hallani arról, hogy a cégeknek foglalkozniuk kell az employer brandinggel. Természetesen mit gondolunk elsőre? Na ne! Már megint egy újabb dolog, amivel foglalkozni kell, ha a konkurencia foglalkozik vele, nekünk is kell…  Ha úgy vesszük, a munkáltatói márkahűség a HR és a PR+marketingosztály közös “terméke”. Mint láthatod, ennél sokkal több, mert bizony érinti a pénzügyet is, és a céged termelékenységét is. A munkaerőhiánynak is köszönhető részben, hogy létrejött ez a terület. Bár ez csak a hazai magyarázat arra, hogy miért olvasni erről egyre többet. Mi ez? Kell nekünk ezzel foglalkozni?

Az IT cégek már előrébb járnak

Az IT szektorban már korábban jelentkezett a munkaerőhiány, vagyis inkább a jól képzett munkaerőhiány. Bár akkor nem nevezték nevén a “gyereket”, de már több éve foglalkoznak ennek a szektornak a HR-esei azzal, hogy minél jobb munkakörülményeket adjanak, és kifelé is még meggyőzőbb legyen a cég az új munkavállalók felé, hogy náluk dolgozzanak. Pár éve még olvashattad a cikkeket arról, hogy egyes munkahelyeken csocsót, pingpong asztalt, jobb kávét… és még sorolhatnám mennyi mindent adnak a munkavállalóknak. Persze voltak túlzások ezen a területen is, de egy biztos: amire fókuszálni kell, az a

munkakörnyezet, munkahelyi feltételek

Gondolj bele! Egy jó munkakörnyezetben dolgozó munkavállaló sokkal jobban dolgozik? Naná! Munkakörnyezet alatt nem csak az irodát, hanem több feltételt is értek (lent lesz erről szó). Sokkal motiváltabbak és elkötelezettebbek, ami miatt sokkal termelékenyebbek is.

A munkaerő egy termelési tényező. Hasonlat: Tételezzük fel, hogy van egy jó szoftvered. Mondjuk egy videóvágó/szerkesztő (mintha a munkavállalód lenne), hiába teszed rá egy rossz gépre (a program számára az a munkakörnyezet) az bizony nem fog teljesen jól működni, viszont amikor olyan gépbe teszed, ami elbírja a programot, szinte szárnyal (jó munkakörnyezet). Jó, persze ez egy kicsit általános hasonlat, de így már érted, fent mire akartam kilyukadni.

Az employer branding

Munkáltatói márkahűség. Szorosan kapcsolódik a cég brandjéhez, ebben az esetben nem a fogyasztók a célcsoport, hanem a fókuszban a munkavállalók (leendő munkatársak) vannak. Jacob Morgan egy kutatást (link alul) alapul véve a következőkre jutott (link alul), hogy az alábbi területeket kell fejlesztenie egy cégnek ahhoz, hogy a munkavállalók sokkal elkötelezettebbek legyenek és jobb teljesítményt nyújtsanak:

  • kultúra,
  • technológia,
  • munkahelyi környezet.

Ne égess pénzt!

Magyarországon, ahol az egyik legdrágább a munkaerő (adók miatt és a jövedelmezőséghez is viszonyítva) még jobban rá kell koncentrálni a munkaerő kérdésre. Tudod mennyi pénzt elégetnek a cégek azzal, hogy nem foglalkoznak jobban a fluktuáció kérdésével, toborzással, betanítással, nem is beszélve a kieső teljesítményről…? Amelyik cég sokkal jobban odafigyel a munkavállalóira, sokkal többet spórol ezeken + a termelékenység is nő, tehát csökkenő költség és növekvő teljesítmény.

Kitekintés: Egy érdekességre hívnám fel a figyelmed. A B2B cégek eddig nem nagyon tudták kihasználni a közösségi oldalak népszerűségét. Most viszont egy jó eszköz lehet számukra arra, hogy az employer brandingre felhasználva már ki tudják aknázni a közösségi oldalakat is. 

Kávé, kávé, kávé

Mi az a dolog, amivel a legtöbbet találkozik egy munkavállaló? Igen, a kávé! Minden szünet kötelező eleme. Adj jó kávét a munkavállalóknak! A Kávégépszalon.hu bérlés szolgáltatásában jó minőségű, finom kávét tudsz adni a munkavállalóknak. Sőt, még a szervizelést is vállalja a cég:

Miért bérelj kávégépet?

  • Nem kell drága kávégépet vásárolnod
  • Meghibásodás esetén ingyenes javítást biztosít a Kávégépszalon
  • Helyszínen nem javítható meghibásodás esetén azonnal cseregépet biztosítanak
  • Ingyenesen kiszállítják a kávét és a kávézáshoz szükséges kiegészítő termékeket
  • Nincs amortizáció
  • Régi, megunt vagy hibás kávéfőző-gépeket beszámítják (opcionális)

A következő ajánlatuk tetszeni fog: Ingyenes kávégép kihelyezés kávé ellátással, rejtett költségek nélkül, már 40 Ft/adagártól. – További ajánlatokért kattints ide!

A cikk megjelenését a Kávégépszalon.hu támogatta.

Forrás: Harvard Business Review
Fotó: Pixabay

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek