Egyre többször hallani arról, hogy a cégeknek foglalkozniuk kell az employer brandinggel. Természetesen mit gondolunk elsőre? Na ne! Már megint egy újabb dolog, amivel foglalkozni kell, ha a konkurencia foglalkozik vele, nekünk is kell…  Ha úgy vesszük, a munkáltatói márkahűség a HR és a PR+marketingosztály közös “terméke”. Mint láthatod, ennél sokkal több, mert bizony érinti a pénzügyet is, és a céged termelékenységét is. A munkaerőhiánynak is köszönhető részben, hogy létrejött ez a terület. Bár ez csak a hazai magyarázat arra, hogy miért olvasni erről egyre többet. Mi ez? Kell nekünk ezzel foglalkozni?

Az IT cégek már előrébb járnak

Az IT szektorban már korábban jelentkezett a munkaerőhiány, vagyis inkább a jól képzett munkaerőhiány. Bár akkor nem nevezték nevén a “gyereket”, de már több éve foglalkoznak ennek a szektornak a HR-esei azzal, hogy minél jobb munkakörülményeket adjanak, és kifelé is még meggyőzőbb legyen a cég az új munkavállalók felé, hogy náluk dolgozzanak. Pár éve még olvashattad a cikkeket arról, hogy egyes munkahelyeken csocsót, pingpong asztalt, jobb kávét… és még sorolhatnám mennyi mindent adnak a munkavállalóknak. Persze voltak túlzások ezen a területen is, de egy biztos: amire fókuszálni kell, az a

munkakörnyezet, munkahelyi feltételek

Gondolj bele! Egy jó munkakörnyezetben dolgozó munkavállaló sokkal jobban dolgozik? Naná! Munkakörnyezet alatt nem csak az irodát, hanem több feltételt is értek (lent lesz erről szó). Sokkal motiváltabbak és elkötelezettebbek, ami miatt sokkal termelékenyebbek is.

A munkaerő egy termelési tényező. Hasonlat: Tételezzük fel, hogy van egy jó szoftvered. Mondjuk egy videóvágó/szerkesztő (mintha a munkavállalód lenne), hiába teszed rá egy rossz gépre (a program számára az a munkakörnyezet) az bizony nem fog teljesen jól működni, viszont amikor olyan gépbe teszed, ami elbírja a programot, szinte szárnyal (jó munkakörnyezet). Jó, persze ez egy kicsit általános hasonlat, de így már érted, fent mire akartam kilyukadni.

Az employer branding

Munkáltatói márkahűség. Szorosan kapcsolódik a cég brandjéhez, ebben az esetben nem a fogyasztók a célcsoport, hanem a fókuszban a munkavállalók (leendő munkatársak) vannak. Jacob Morgan egy kutatást (link alul) alapul véve a következőkre jutott (link alul), hogy az alábbi területeket kell fejlesztenie egy cégnek ahhoz, hogy a munkavállalók sokkal elkötelezettebbek legyenek és jobb teljesítményt nyújtsanak:

  • kultúra,
  • technológia,
  • munkahelyi környezet.

Ne égess pénzt!

Magyarországon, ahol az egyik legdrágább a munkaerő (adók miatt és a jövedelmezőséghez is viszonyítva) még jobban rá kell koncentrálni a munkaerő kérdésre. Tudod mennyi pénzt elégetnek a cégek azzal, hogy nem foglalkoznak jobban a fluktuáció kérdésével, toborzással, betanítással, nem is beszélve a kieső teljesítményről…? Amelyik cég sokkal jobban odafigyel a munkavállalóira, sokkal többet spórol ezeken + a termelékenység is nő, tehát csökkenő költség és növekvő teljesítmény.

Kitekintés: Egy érdekességre hívnám fel a figyelmed. A B2B cégek eddig nem nagyon tudták kihasználni a közösségi oldalak népszerűségét. Most viszont egy jó eszköz lehet számukra arra, hogy az employer brandingre felhasználva már ki tudják aknázni a közösségi oldalakat is. 

Kávé, kávé, kávé

Mi az a dolog, amivel a legtöbbet találkozik egy munkavállaló? Igen, a kávé! Minden szünet kötelező eleme. Adj jó kávét a munkavállalóknak! A Kávégépszalon.hu bérlés szolgáltatásában jó minőségű, finom kávét tudsz adni a munkavállalóknak. Sőt, még a szervizelést is vállalja a cég:

Miért bérelj kávégépet?

  • Nem kell drága kávégépet vásárolnod
  • Meghibásodás esetén ingyenes javítást biztosít a Kávégépszalon
  • Helyszínen nem javítható meghibásodás esetén azonnal cseregépet biztosítanak
  • Ingyenesen kiszállítják a kávét és a kávézáshoz szükséges kiegészítő termékeket
  • Nincs amortizáció
  • Régi, megunt vagy hibás kávéfőző-gépeket beszámítják (opcionális)

A következő ajánlatuk tetszeni fog: Ingyenes kávégép kihelyezés kávé ellátással, rejtett költségek nélkül, már 40 Ft/adagártól. – További ajánlatokért kattints ide!

A cikk megjelenését a Kávégépszalon.hu támogatta.

Forrás: Harvard Business Review
Fotó: Pixabay

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!