Mi az employer branding, vagyis a munkáltatói márkahűség?

Egyre többször hallani arról, hogy a cégeknek foglalkozniuk kell az employer brandinggel. Természetesen mit gondolunk elsőre? Na ne! Már megint egy újabb dolog, amivel foglalkozni kell, ha a konkurencia foglalkozik vele, nekünk is kell…  Ha úgy vesszük, a munkáltatói márkahűség a HR és a PR+marketingosztály közös “terméke”. Mint láthatod, ennél sokkal több, mert bizony érinti a pénzügyet is, és a céged termelékenységét is. A munkaerőhiánynak is köszönhető részben, hogy létrejött ez a terület. Bár ez csak a hazai magyarázat arra, hogy miért olvasni erről egyre többet. Mi ez? Kell nekünk ezzel foglalkozni?

Az IT cégek már előrébb járnak

Az IT szektorban már korábban jelentkezett a munkaerőhiány, vagyis inkább a jól képzett munkaerőhiány. Bár akkor nem nevezték nevén a “gyereket”, de már több éve foglalkoznak ennek a szektornak a HR-esei azzal, hogy minél jobb munkakörülményeket adjanak, és kifelé is még meggyőzőbb legyen a cég az új munkavállalók felé, hogy náluk dolgozzanak. Pár éve még olvashattad a cikkeket arról, hogy egyes munkahelyeken csocsót, pingpong asztalt, jobb kávét… és még sorolhatnám mennyi mindent adnak a munkavállalóknak. Persze voltak túlzások ezen a területen is, de egy biztos: amire fókuszálni kell, az a

munkakörnyezet, munkahelyi feltételek

Gondolj bele! Egy jó munkakörnyezetben dolgozó munkavállaló sokkal jobban dolgozik? Naná! Munkakörnyezet alatt nem csak az irodát, hanem több feltételt is értek (lent lesz erről szó). Sokkal motiváltabbak és elkötelezettebbek, ami miatt sokkal termelékenyebbek is.

A munkaerő egy termelési tényező. Hasonlat: Tételezzük fel, hogy van egy jó szoftvered. Mondjuk egy videóvágó/szerkesztő (mintha a munkavállalód lenne), hiába teszed rá egy rossz gépre (a program számára az a munkakörnyezet) az bizony nem fog teljesen jól működni, viszont amikor olyan gépbe teszed, ami elbírja a programot, szinte szárnyal (jó munkakörnyezet). Jó, persze ez egy kicsit általános hasonlat, de így már érted, fent mire akartam kilyukadni.

Az employer branding

Munkáltatói márkahűség. Szorosan kapcsolódik a cég brandjéhez, ebben az esetben nem a fogyasztók a célcsoport, hanem a fókuszban a munkavállalók (leendő munkatársak) vannak. Jacob Morgan egy kutatást (link alul) alapul véve a következőkre jutott (link alul), hogy az alábbi területeket kell fejlesztenie egy cégnek ahhoz, hogy a munkavállalók sokkal elkötelezettebbek legyenek és jobb teljesítményt nyújtsanak:

  • kultúra,
  • technológia,
  • munkahelyi környezet.

Ne égess pénzt!

Magyarországon, ahol az egyik legdrágább a munkaerő (adók miatt és a jövedelmezőséghez is viszonyítva) még jobban rá kell koncentrálni a munkaerő kérdésre. Tudod mennyi pénzt elégetnek a cégek azzal, hogy nem foglalkoznak jobban a fluktuáció kérdésével, toborzással, betanítással, nem is beszélve a kieső teljesítményről…? Amelyik cég sokkal jobban odafigyel a munkavállalóira, sokkal többet spórol ezeken + a termelékenység is nő, tehát csökkenő költség és növekvő teljesítmény.

Kitekintés: Egy érdekességre hívnám fel a figyelmed. A B2B cégek eddig nem nagyon tudták kihasználni a közösségi oldalak népszerűségét. Most viszont egy jó eszköz lehet számukra arra, hogy az employer brandingre felhasználva már ki tudják aknázni a közösségi oldalakat is. 

Kávé, kávé, kávé

Mi az a dolog, amivel a legtöbbet találkozik egy munkavállaló? Igen, a kávé! Minden szünet kötelező eleme. Adj jó kávét a munkavállalóknak! A Kávégépszalon.hu bérlés szolgáltatásában jó minőségű, finom kávét tudsz adni a munkavállalóknak. Sőt, még a szervizelést is vállalja a cég:

Miért bérelj kávégépet?

  • Nem kell drága kávégépet vásárolnod
  • Meghibásodás esetén ingyenes javítást biztosít a Kávégépszalon
  • Helyszínen nem javítható meghibásodás esetén azonnal cseregépet biztosítanak
  • Ingyenesen kiszállítják a kávét és a kávézáshoz szükséges kiegészítő termékeket
  • Nincs amortizáció
  • Régi, megunt vagy hibás kávéfőző-gépeket beszámítják (opcionális)

A következő ajánlatuk tetszeni fog: Ingyenes kávégép kihelyezés kávé ellátással, rejtett költségek nélkül, már 40 Ft/adagártól. – További ajánlatokért kattints ide!

A cikk megjelenését a Kávégépszalon.hu támogatta.

Forrás: Harvard Business Review
Fotó: Pixabay

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később