Nem vagy biztos benne, hogy bejön az új vállalkozás ötleted? Így teszteld le!

Dátum

Megosztás

Bár azt tudom, ha van egy vállalkozás ötleted, akkor annyira bele vagy szerelmesedve, hogy hiába mondják, hogy nem jön be, te akkor is azt mondod, hogy sikerülni fog, ez jól is van így. Megeshet viszont az, hogy mégis látni akarod, tényleg van-e keresnivalója az ötletednek. Erre mutatok most egy ötletet, hogy mivel tudod felmérni az új vállalkozásod létjogosultságát.

A legegyszerűbb módja a letesztelésnek egy olyan weboldal, amin még szinte alig van információ, de már aki rámegy a weboldaladra, el tudja dönteni mivel is foglalkozol, vagy mivel fogsz, mit árulsz. Erre legjobb megoldás az ún. landing oldal (részletek erről a cikk végén), vagy más néven érkező oldal. A szöveg után láthatsz rá egy mintát. Tehát az oldalon röviden szerepel mivel foglalkozol, és van egy rész, ahol gyűjtöd az érdeklődőket, leendő vásárlókat valamilyen kreatív marketing szöveggel. Pl. első 100 vásárló X% kedvezményt kap…. Ezzel máris elkezdesz érdeklődőket gyűjteni, sőt akár telefonszámot is elkérhetsz, aztán felhívod őket, és beszélgetsz a leendő vevőiddel, így még több mindent megtudhatsz róluk. A kép alatt folytatódik a cikk!

Landing Page/érkező oldal minta - forrás: Flickr
Landing Page/érkező oldal minta – forrás: Flickr

Tesztelési tippek:

  • A/B tesztelés. Vagyis akár több különböző landing oldalt tesztelsz, más feliratokkal, sőt a hirdetések szövegezését is más-más felhívó szavakkal készíted el. Így azt is le tudod mérni, melyik felhívásra, előnyre fognak többen kattintani. (később ez sokat fog érni).
  • Google Adwords (Google hirdetés) és Facebook hirdetésnél is különböző szövegekkel teszteled, melyikre mennyien kattintanak. A legjobb, hogy csak kattintás után fizetsz, így le is tudod mérni a tényleges érdeklődőket.
  • Emailcímet, telefonszámot érdemes elkérned a landing oldalon (űrlap segítségével.)

Hogyan juttatod el az emberekhez a landing oldalad? Mennyit költs el rá?

A legegyszerűbb módja, hogy létrehozod a cégednek a Facebook oldalát is, és behirdeted egy hónapon keresztül napi 1000-1500 forinttal a fent említett landing oldalas megoldásod. Tehát a főoldalad még nincs kész, csak egy olyan oldalt látnak, ahol néhány információ van fenn, és egy űrlap. 30-40 ezer forint Facebook költéssel már jön 20-50 érdeklődő, akikkel már tudsz mit kezdeni, beszélgetni. (A Facebookon elég jól be tudod állítani azt, hogy a leendő célcsoportod, vevőid előtt jelenjen meg a hirdetésed.)
Továbbá Google Adwords hirdetésben is teszteld, hogy mennyien kattintanak át, mennyien adják meg az elérhetőségeiket…

Kinek lehet ez jó? Milyen vállalkozáshoz tudod használni? Szinte bármilyenhez, de azért írok példát:

  • webshop
  • oktatócég (online, offline oktatónak is jó)
  • marketing cég
  • rendezvényszervező
  • mobilapplikáció (igen, így már gyűjtheted is a leendő letöltőidet, felhasználóidat)
  • startupoknak
  • felsorolni is nehéz, mert szinte mindent felsorolhatnék…
  • Ha nincs vállalkozás ötleted, akkor nézz körül a vállalkozás ötlet rovatban! 

Mi a következő lépés?

  1. Legyen meg nagyjából mivel is foglalkozol.
  2. Miután kitaláltad a nevet, jegyezd be a domain neved.
    Kattints ide, és ellenőrizd le, hogy a te domained szabad-e!
    Nincs név ötleted? Akkor kattints ide, és igényeld a Domainflotta domain választási tippjeit!
  3. Egy landing oldalt már pár ezer forintért elkészít neked egy programozó, de egy ismerősödet is megkérheted, illetve már saját magadnak is el tudod készíteni. A domainflotta.hu -nak van erre megoldása, kattints ide! Ezt a Minneres olvasók kedvezményesen igénybe vehetik (Ez egy egyszeri ajánlat, ezért ne küldd tovább!).
    A landing page készítésről ide kattintva egy videót láthatsz!
  4. Hozd létre a Facebook oldalad, a profilodon keresztül már létre is tudod hozni a hirdetési fiókod. Állítsd be napi 500-1000 forintra (a beállításokhoz sok leírást találsz a weben, használd a keresőt!)
    Hozd létre a Google Adwords hirdetési fiókod, ott is állítsd be napi pár száz, vagy 1000 forint napi költséggel  a hirdetéseidet.
  5. Ezután már csak fel kell dolgoznod az érdeklődőket, beszélgess velük, és el tudod dönteni, hogy nagyobb tőkét érdemes-e beleinvesztálni a vállalkozás ötletbe, vagy akár érdemes-e tőkét bevonni…

A cikk megjelenését a DomainFlotta támogatta, náluk be tudod jegyezni a leendő domained, és tárhelyet is tudsz bérelni. Hajrá! Sok sikert!

Fotó: Flickr

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!