Ügyfélsztorik számlázóprogram választása előtt, közben, után

Nincs is annál jobb, mint mikor az ügyfelek sztorijaiból ismerjük meg egy-egy program funkcióját. Természetesen nem cégprofiltól függ, hogy a program melyik részét használják ki a legjobban, illetve miként szabják saját magukra. Megkértem Malinovszky Lászlót a Számlázóprogramom.hu tulajdonosát, hogy gyűjtsön össze néhány ügyfélsztorit, hogy ki hogyan használja ki az online/offline számlázó programjukat, miért választotta őket.

1.  Tableten is működjön, offline is:

“Éreztük már, hogy ideje online számlázót használni. Körbenéztünk a piacon, kerestünk, az összes lehetőséget számba vettük. Előfizettünk az egyik online számlázó megoldásra, rövid oktatás után az értékesítők elindultak az első napon a tabletekkel, az első pár rendelésnél rendben is volt minden. Aztán délután a legváratlanabb helyen jött az a probléma, amire elsőre nem is gondoltunk. Az egyik Andrássy úti üzlethelyiség pincéjében kiderült, hogy hiába Budapest legforgalmasabb útja, de lent bizony nincs internet. Ha pedig nincs internet, akkor nehéz a számlát is kiállítani. Persze, persze arra is gondolhatsz, hogy akkor miért nem ment fel az értékesítő… Viszont ez után eszünkbe jutott, hogy bizony bármikor elmehet az internet, nem csak pincehelyiségben, hanem például vidéki útjainkon.
Gyakorlatilag így az online számlázók összes megoldása kiesett nekünk, ezért tovább kerestünk …
PC-s megoldásból sokat találtunk amik működnek online is, de az üzletkötők nem voltak hajlandóak laptoppal menni, ragaszkodtak a tabletes megoldáshoz. Érthető is, sokkal praktikusabb, és trendibb is.
Ekkor találtunk rá egy megoldásra, ami az APP Storeból letölthető (mobilra, tabletre), és offline megoldást is ad, így találtunk rá a számlázóprogramom.hu -ra. Ráadásul a számlanyomtatás sem okoz gondot internet nélkül, és még lézernyomtatót sem kellett az üzletkötő hátára ragasztani.”

2. Ugyanazt, mint múltkor – Köszi!
“Üzletkötőink nap mint nap ugyanazzal a mondattal néztek szembe, miszerint az ügyfél ugyanazt kéri, mint a múltkor.
A megrendelések 60%-a megegyezik az előző rendeléssel, csak néha többet, néha kevesebbet kérnek. Minden alkalommal újra írni egy teljes 20-25 tételes rendelést rengeteg idő, de inkább azt is mondom, felesleges munka. Ha van rá megoldás elérhető áron, akkor bizony érdemes azt használni. Tehát olyan programot kerestünk, ami készletet és a partnert, vevőt együtt tudja kezelni, van adatbázisa. Annyira nem is kellett bonyolultra gondolni, csak egy megoldás, ami lemásolja adott vevő korábbi rendelését, és a mennyiségeket, vagy a rendeléseket az alapján lehet módosítani. Például mennyiséget. Ekkor találtunk rá a számlázóprogramom.hu ra. Nemcsak megoldást adtak a problémánkra, hanem még nagyobb képet kaptunk a vevőinkről, kik a top vevők, kik rendelnek adott termékből a legtöbbet… Tudom, mire gondolsz. Egy jó cégvezető ezt tudja. Meglepődnél, mennyi olyan adatot ki lehet nyerni, ami bizony nem jön csak úgy rutinból, tapasztalatból. Ráadásul az ügyfél általában ő maga sem tudja, hogy legutóbb miből mennyit rendelt, így fontos az is, hogyha visszakérdez, pontosan meg tudjuk neki mondani…, szinte azonnal.”

3. A speciális területek: Lógyógyítás: Gépek helyett lovak
Most nem egy ügyfél szemszögéből láthatod a számlázóprogram funkcióját, hanem Malinovszky László mesélte el egyik ügyfele példája alapján, hogy miként lett munkalap helyett Lókezelési lap, vagyis, hogyan lehet cégre szabni a szoftverjüket:
“Legmegdöbbentőbb helyről jött a rendelés munkalapos, gépnyilvántartós programunkra: lódokitól.
Nincs idő a dokumentációra, nincs PC kéznél, mivel nem az irodába jönnek a lovak. Szüksége volt egy olyan tabletes megoldásra, ahol a helyszínen fel tudja írni a legfontosabb adatokat, kezelésekről információkat.
Szinte, ha úgy nézzük, “betegkartont” is létre akart hozni az ügyfél, ahol például a lovak kórelőzményeit is vissza tudta nézni. Gyakorlott IT-s ként, mivel már rengeteg belföldi és külföldi programot kipróbált, rögtön látta, hogy egy az egyben behelyettesíthető a megoldás az ő szakterületére. Kamerarendszerek helyett ők lovakat “tartanak karban”, javítási munkalapok helyett állatokat oltanak. Kisebb testreszabással így lett a javításból kezelés, gépből ló, és hibaleírásból esetleírás, géptörténetből pedig kórelőzmény.” -meséli Malinovszky László, a számlázó tulajdonosa.

Láthatod, tehát, hogy a Számlázóprogramom.hu nemcsak egyszerű számlázó, hanem egy új szintre emeli a ügyfél, vevő kiszolgálást is, megkönnyíti a munkát, és nagyobb rálátást kap a cég a partnerekre, készletekre, bevételi és kiadási adatokra.

Néhány példa, még milyen területen dolgozó cégek használják a számlázóprogramom.hu -t:

  • Kamerarendszerek telepítése, dokumentálása, karbantartása
  • Cégek tisztítószerekkel való rendszeres ellátása
  • Büfék, kifőzdék ellátása alap élelmiszerekkel: só, liszt, étolaj, mozarella
  • Webshopok, oktatócégek
  • Slepptúrások (autóból értékesítők, területi képviselők…), üzletkötők
  • Futárcég
  • Nyomda, grafikai tervezéssel foglalkozó cég
  • és te! Próbáld ki a 30 napos ingyenes demó verziót! >>> Kattints ide <<<
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek