3 dolog, amit rosszul csinálnak az ingatlanosok, pedig könnyebben kereshetnének milliókat. Sőt, még nem is zaklatnák az embereket

Történt már veled vagy ismerősöddel olyan, hogy el szeretted volna adni a lakásodat, és feltöltötted valamelyik ingatlanportálra, majd az első napokban csak úgy záporoznak az ingatlanosok telefonos megkeresések? Pont egy éve 100 ingatlanost több hónapon át képeztem, főleg hideghívás, telefonálás területen. Őszinte leszek, nehéz dolgom volt. Próbálj meg értékesítőket oktatni 🙂 Na szóval, ami biztos, hogy rásegítettem arra, hogy kevésbé zavarják az embereket a hívásaikkal. Sajnos csak 100 főt oktattam, így a piacot nem változtattam meg. Ami viszont még pozitív hozadéka annak a projektemnek, az az, hogy rálátásom lett az ingatlanpiacra. Bele is kellett ásnom magam, hogy újdonságot oktassak, illetve új ötleteket vártak tőlem.  Most néhány gondolatot megosztanék veletek, amire abban az időszakban jöttem rá, illetve utána több ingatlanos cégnél is végeztem projektmunkákat.

Azt el is felejtettem írni, hogy én is telefonáltam. Olyan oktató voltam, aki nem csak beszélt, hanem meg is mutatta. Több száz hívást indítottam abban a 3 hónapban, mint ingatlanos. Olyan voltam, mint egy 007-es ügynök. Ha ingatlanos vagy, akkor ne támadásként, hanem lehetőségként olvasd a tippeket!

Nem telefonálnak eleget, ha mégis az….

Bár ez a nem ingatlanos olvasóknak nem biztos, hogy pozitívumként jön le. Szóval keveset telefonálnak. Amikor megkérdeztem, hogy számolják ki, hogy a hónapban mennyit kerestek egy telefon felemeléssel átlagban, akkor egy kis motivációt tudtam beléjük vinni. Gondolj bele! Felemeled a telefont, és bármilyen bunkó ember is szól bele a másik oldalon, te pénzt keresel (átlagban). Körülbelül 3-9 000 forint jött ki egy átlagos hívásra. Azért ennyiért te is felemelnéd a telefont nem? Szóval a telefonálási hatékonyságuk nem valami jó, és sajnos régi elavult szövegeket hajtogatnak. Arról nem is beszélve, mennyit kamuznak, hogy van vevőjük… ááá mennyi ilyen sablon dumát hallottam. Aki ezt mondta, azonnal lecsesztem, és kerestünk másik megoldást. Persze a rossz hívások és stratégia miatt a motivációjuk a béka segge alatt van. Pedig sok trükkel javítható lenne.

Nincs valós kapcsolati tőkéjük – nem is igazi ingatlanosok

A legtöbb hazai ingatlanos valójában inkább call centeres. Persze az eladókból (ingatlan tulajdonos) van pénz, és ezért látszólag nem igen foglalkoznak a vevőkkel, vagy éppen a régi ügyfeleik ápolásával, az azokkal való kommunikációval. Pedig ilyen területen ez elengedhetetlen, főleg akkor, ha az ember hosszú távon akar ebből pénzt keresni. Pedig mennyivel könnyebb, nem? Olyan emberekkel beszélni, akikkel már volt valamilyen üzlet, mint vadidegenekkel, akik valószínűleg elküldenek a francba. Kapcsolati tőke!!! Fura, de amikor a legtöbbnél megkérdeztem, hogy épít-e kapcsolatot, hogy például kicsit vagyonosabb réteghez odaférkőzzön, a válasz síri csend volt. Pedig nagy lehetőség van benne. A kapcsolatépítés nem csak ingatlanosoknál egy nagy lehetőség, hanem minden területen az. Náluk ez még meg is könnyítené a munkát.

Nem használják az online marketinget

Akár egy ingatlanosnak is érdemes személyes márkaépítéssel foglalkoznia. Sőt, nagyon is megéri, főleg úgy, hogy egy-egy ilyen ingatlan eladásnál nagy a megtérülés is (több százezer is egy-egy ingatlan tranzakció után). Így nézve már tényleg alacsony az online marketing költség, és így már az érdeklődőket kell hívogatni többségében. No, meg a fent említett ügyfélápolás, amit még automatizálni is tudunk (emailek, FB…). Tehát érdemes üzleti Facebook oldalt, saját weboldalt vagy blogot üzemeltetni. Facebook marketing oktatás link a cikk végén!

Sőt ezt nézd! Még a magánszemélyek is használni tudják: Ingatlan eladás fizetett Facebook hirdetéssel? Egyre többen csinálják. Új vállalkozás is lehetne belőle?

Egy biztos, pár év, míg a legtöbb tervem megvalósul a Minnernél, és utána hobbiként egy ingatlanirodát biztosan nyitni fogok. Eddig kávézót akartam, de jobb az ingatlan biznisz. Megkedveltem ezt a piacot, főleg azért, mert egy jó recepttel működőképes irodát tudnék fenntartani, és az ingatlanosaim is élveznék a munkát. Egyébként itt írtam néhány további hasznos tippet: Indíts vállalkozást: 157. ötlet – Ingatlaniroda, franchise – ötletek

(x) Ha a cikk után bármelyik ingatlanos kedvet kapna arra, hogy képezze magát, akkor itt egy kis irány hozzá:

A Minner Akadémia videós oktatásaiban tanultakat azonnal alkalmazni tudod. Sok-sok gyakorlati tippet kapsz.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek