A Minner zárt Facebook csoportjában került elő a héten az a kérdés, hogy miként lehet ingatlant fizetett Facebook hirdetésben reklámozni. Én is először meglepődtem a kérdésen és kérdezgettem még, hogy miért pont itt, de valójában jogos is, egy korábbi cikkben írtam már róla, hogy nem értem az ingatlanosokat, miért nem költenek Google és Facebook hirdetésre akár napi több százezret is, napi szinten tudnának lakást eladni. És működik? Igen!
Oda is kommentelt egy másik olvasóm (aki egyébként MinnerAkadémia tanítvány is), hogy ők már régebb óta hirdetnek így.
Utánakérdeztem néhány ingatlanos ismerősömnél, náluk ezt még csak próbálgatják, van már jó példa rá náluk is, de igazából nem nagyon jött ez náluk divatba, mert hát ott az Ingatlan.com – úgy érzik olcsóbb a Facebookhoz képest. Mondjuk ezt az úgy érzik dolgot érdemes lenne letesztelni, mert elég sok kreditet fizetnek oda is.
A központi Duna House FB oldalon például csak ezt az egy ingatlan hirdetést látom, amiért most éppen fizetnek:
A GDN-nek nincs hirdetése, Otthon Centrumnak sincs, mármint nekik semmi, nemhogy a fenti.
Támadt egy ötletem! Valósítsd meg te!
Szóval ingatlan irodákkal kapcsolatban már írtam két cikket. Belinkelem ide, de utána folytatom még!
- 157. ötlet – Ingatlaniroda, franchise – ötletek
- 3 dolog, amit rosszul csinálnak az ingatlanosok, pedig könnyebben kereshetnének milliókat.
Ezekben mind kiemeltem az online marketinget, amiben egyébként gyengék az ingatlanirodák. Pedig kihasználva minden marketing adta lehetőséget, például a remarketinget, nagyon hatékonyan lehetne ezt hirdetni.
Az ötlet: Szóval a fenti (az elején leírt) egyéni akciók helyett te megvalósítod, hogy mindenki rajtad keresztül hirdessen Facebookon, vagyis te majd megcsinálod nekik. Csinálj egy Facebook oldalt, aminek adsz egy jó nevet, érdemes beletenni az ingatlan szót is. Ez lesz, amin keresztül hirdettek. Na és itt jön az érdekes és fogós kérdés.
Mivel rajtad keresztül hirdetnek, neked a pénzt be kell vételezni (át kell venned valamilyen jogcímen tőlük), ez ügyben konzultálj egy könyvelővel, hogy miként tudjátok kikerülni ezt. Technikailag még úgy lehet kivitelezni (bár nem javaslom, helyette adok még tippet), hogyha az ingatlan eladó hirdetési fiókot hoz létre, és az ő bankkártyájával hirdettek úgy, hogy a te Facebook oldalad nevében jelenik meg a hirdetés (kapsz hozzáférést a hirdetési fiókjához).
De a javaslatom, hogy csinálj több csomagot Facebook hirdetésre, kerüljön hozzád a pénz, mert valójában ha több ingatlant is hirdettek, akkor lesz átkattintó forgalmad is. Lehet olyan ember, aki rákattint egy hirdetésre, utána egy másik ingatlanos posztra nálad, de azért már nem fizettél… Egy nagy hirdetési büdzséből tudsz majd hirdetni és lesz plusz hatása a hirdetéseknek.
Például csomag árak: havi 30 000 forint, havi 50 000 forint, havi 120 000 forint. Nem kell részletezned, mire megy el, vagy hát egyéni döntésed. A javaslatom, hogy az összeg 35-40%-át költsd adott ingatlan hirdetésére, 10%-át úgy, hogy globálisan hirdeted a FB oldal-t, a maradék a profit és az adó. De ezen még matekozz! Például beszámíthatod a Facebook oldaladon majd az organikus kattintásokat is (ingyenes kattintás, ami nem hirdetésből jött, hanem az oldaladon keresztül, a Facebook azt is is méri, vagy használsz rá link rövidítőt, ami méri (pl. bit.ly). És azt is belekalkulálod egy adott áron a csomagban. Pl. 20 Ft/kattintás. Van rá adott napon 20 kattintás (nem hirdetésből, hanem mert népszerű az oldalad), akkor 400 Ft lemegy a keretéből. Ha nem tudod, miről beszélek, akkor a következő bekezdés kell neked!
És melyik oktatást ajánlom ide? Hát a Facebook marketing videós képzést. Otthonról, kényelmesen meg tudod nézni a videó tananyagot, amiben lépésről lépésre megtanulod, hogyan kell jól hirdetni a Facebookon. Aztán következő lépés egy új hullámú ingatlan iroda nyitása!
Kapcsolódó ötletek:
- 157. ötlet – Ingatlaniroda, franchise – ötletek
- 3 dolog, amit rosszul csinálnak az ingatlanosok, pedig könnyebben kereshetnének milliókat.
Fotó: Envato License