Indíts vállalkozást: 157. ötlet – Ingatlaniroda, franchise – ötletek

Dátum

Megosztás

Már 2016 novembere óta az ingatlanpiacba is jobban belelátok. Sales- és marketingprojektekben vettem részt ingatlanirodáknál. Természetesen azért, hogy még jobb munkát végezhessek, beleástam teljesen magamat ebbe a területbe is. Annyit kérdeztem, mint egy kíváncsi kis gyerek. Gondolom sejted, hogy már közben is azon gondolkodtam, én milyen vállalkozást indítanék ezen a piacon, vagy milyen speciális üzleti modellt alkalmaznék, ha ingatlanirodám lenne, mivel turbóznám fel. Erről szól ez az ötlet.

157. vállalkozási ötlet:
Rövid időn belül rájöttem, több dologgal is ki lehet tűnni ezen a piacon. Szerencsére már minden adott ahhoz, hogy gyorsan be tudjunk lépni erre a piacra. Erre jó megoldás az ingatlan franchise iroda nyitása (itt írtam róla bővebben).

Egy ügyfél egyszeri bevétel?
Mi az egyik legfontosabb probléma egy ingatlaniroda esetén? Az, hogy egy ügyfél után a legtöbb esetben egyszer folyik be bevétel. Tehát nehéz törzsvásárlót, megtervezett „termékpiramist” létrehozni. Aki erre ügyesen talál megoldást, az nagy piaci előnyre tehet szert.

Ötletbörze ingatlanirodához:

  • Tetszettek az olyan irodák, amik kifejezetten külföldiekre specializálódtak.
  • Mindenre tudunk megoldást. Na, ilyen irodát még nem láttam! A legtöbb ingatlanos nem tud tippet adni kivitelezőre. Például festőre, burkolóra, ezermesterre, belsőépítészre…
    Pedig igazi aranybánya, ha erre kiépítünk egy rendszert oda-vissza (kivitelezők és ingatlaniroda kapcsolata).
    Nem mindegy, hogy ezt a részt hogyan alkalmazzuk. Erre kell készíteni egy tervet. Mit, mikor és hogyan mond a kivitelező, vagy éppen mi mit mondunk az ügyfélnek. Mikor ajánljuk egymást. És folyamatosan felügyelni kell, hogy megfelelő aktivitás legyen (ott lehet a probléma, ha nem alkalmazzátok).
    Mire gondolok?

    • vagy egyszerűen oda-vissza ajánlás, és ezt vezetjük is (nincs pénzmozgás)
    • vagy jutalék oda-vissza, ajánlás esetén
  • Lakástakarékpénztár
    A lakáseladó, miután értékesítette a lakását, több tízmillió forinttal lett gazdagabb. És soha nem hallottam még olyat, hogy egy ingatlanos ajánlja egyből a lakástakarékpénztárt… pedig…:
    A lakásvásárló „megszerezte” a lakást. Vajon 4-10 éven belül fel szeretné újítani? Naná! Máris lehet ajánlani a lakástakarékot. Ahogyan fent is említettem, ki kell dolgozni mit, mikor tudunk ajánlani az ügyfélnek. Ez részben egy nagyon jó upsell termék. 10-20%-kal meg tudja növelni csak ez a bevételeinket, de nem is azért ajánlod, hogy abból mindenképpen nagy bevételed legyen,  hanem azért, hogy nálad maradjon az ügyfél. Később is így meg tudod keresni, elvégre rajtad keresztül intézte a biztosítását, lakástakarékpénztárját.
  • Vevőkre koncentrálni?
    Az a tapasztalatom, hogy az ingatlanosok 90%-a az eladókat keresik, és a vevőkre nem helyeznek elég hangsúlyt. Részben érthető is, mivel belőlük nem származik azonnali bevételük. Viszont ez egy olyan piaci rés, amit meglovagolva előnyöd is lenne. A nap 30%-ában vevőkkel foglalkozik az irodád, 70%-ában eladókkal, és máris előnyöd lehet.
  • Ingatlan befektetésre specializálódott ingatlaniroda:
    Mikor hideghívást oktattam ingatlanosoknak, egy érdekes dologra lettem figyelmes. A vállalkozókat, vagyonos réteget nem célozza senki. Máris adott lenne a lehetőség előadások szervezésére, workshopok tartására. Ezzel még a megkereséseket is meg tudjátok könnyíteni.
  • Legyek én az ingatlanosod
    Az ember általában, ha kiválaszt egy orvost, ügyvédet, akkor eléggé ragaszkodik hozzá. Érdd el, hogy ez így legyen az ingatlannál is. Mázlid van! Ezen a területen is felfedeztem egy jó lehetőséget. Mármint azzal előnybe kerülhetsz, ha „ráfekszel” a kapcsolatépítésre.
  • Barkácswebshop (bármilyen webshop jó lehet, ami a ingatlanhoz köthető)
    Senki nem mondta, hogy nem lehet egyszerre több üzleted. Nagyon jó kiegészítő lehet egy olyan webshop, ahol nem tolakodóan, de ajánlod az ingatlanirodádat a vásárlók figyelmébe. Képzeld csak el, mennyivel nőne a kosárérték egy-egy ilyen extra megkeresés után. Ha úgy nézzük, megfordítod a dolgot. Először barkácstermékekből jön bevétel adott vásárlótól, majd mint eladó. Természetesen nem mindenkit fogsz meggyőzni, de egy jó kiegészítő lehet.
  • Okosotthon-üzlet
    Szintén kiegészítő vállalkozás lehet a mostanában divatja jövő okosotthon-divat meglovagolása. Itt nem arra gondolok, hogy te okosítod fel az ingatlanokat. Gyűjtsd össze az olyan cégeket, akik ilyennel foglalkoznak (IoT smart home). Közvetítsd őket jutalékért, és közben még nagyobb kivitelezőket, beruházókat is meg tudsz fogni. Ez lesz a belépőd.

Célpiac: ingatlan eladók/vevők, vállalkozások,
Konkurencia: Rengetegen ingatlaniroda van már, viszont nagy lehetőségek vannak, amivel ki tudsz tűnni.
Megvalósítás:
1. Kezdd el megnyitni az irodádat. Mióta jobban ismerem az ingatlanpiacot, látom, hogy megéri franchise-ban is gondolkodni. A cikk megjelenését támogató Duna House keres újabb franchise partnereket. Így te is az egyetlen tőzsdén lévő ingatlanhálózat tagja lehetsz. Kattints ide és vedd fel velük a kapcsolatot!
2. Kutass fel kivitelezőket, és csinálj belőlük egy szép kis saját adatbázist.
3. Vezess blogot, ahová fel is tudod tölteni a partnereidet.
4. Mivel az első pont le is fed mindent, ami a megnyitással kapcsolatos, így azt mondom már csak az van hátra, hogy az online marketingre is nagy hangsúlyt helyezz.

További ötletek:
Ahogyan azt egy másik cikkben is írtam a franchise tagság miatt könnyebb lesz további vállalkozásokat indítanod. Ez már a következő lépcső, mégis tudnod kell! A franchise üzemeltetése mellett (ingatlan esetében még inkább) folyamatosan növekszik a kapcsolati hálód, aminek köszönhetően pár év után már tervezheted az újabb vállalkozásod indítását. Használd ki!

A  cikk megjelenését a Duna House támogatja. Vedd fel velük a kapcsolatot, és érdeklődj a franchise nyitási lehetőségekről! Kattints ide!

 

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!