5 dolog, amiért a legtöbb cég online marketingje sikertelen

Figyelem! Ez a cikk frissítve lett 2017. 08. 17-én. Nap mint nap beszélek vállalkozókkal, illetve figyelem online marketing tevékenységüket. Mindig felteszem magamnak a kérdést, mit akar egy cégvezető, mit szeretne a marketingtől. Azonnal beugrik, hogy kevés pénzből nagy bevételt. Ami nem is baj, sőt így kell hozzá állni. Aztán jönnek a marketing guruk, leveszik őket több százezer forinttal, aztán jön is eredmény meg nem is. Vagy megbíznak valakit marketinggel, és utána jön rá a cégvezető, óóó ezt mi is (én is) meg tudom csinálni(pl. Facebook oldal kezelés, blogírás…). Na, és ezután jönnek a problémák.

Ebben a cikkben főleg a blog és közösségi portál marketingjéről olvashatsz.

1. Az idő
Nem is tudják, hogy egy-egy tartalom stratégia kialakításához, és megvalósításához mennyi idő kell. És itt jön az, ahol először elvéreznek, nincs idejük (vagy a beosztottjuknak) keresgélni tartalmakat, híreket…
Ez már előre vetíti a következő pontot. Másik pedig az, hogy bizony kell idő, míg egy kampány révbe ér. Nem mindig alkalmas mindenki azonnali vásárlásra, ezt meg kell érteni.

2. Nincs idő – nincs tartalom
Az első 2-3 hét még megy a vállalkozásoknak, a kellő lendület miatt, majd kezd alább hagyni, egyre kevesebb tartalom, a követők se lájkolják, nem olvassák a blogot, nem aktívak a Facebook oldalon. Látod a Minner Facebook oldalát? Megfelelő aktivitás nélkül, elhalna.

3. Motiváció
Ezek után a motiváció csökken, sőt bejön azaz effektus, hogy ez nem is működik… (ezt gondolják magukban.)

4. Stratégia hiánya
És akkor még a stratégiáról nem is beszélünk, én meglepődtem azon, hogy sokan csak a vakvilágba posztolgatnak, pedig kell legalább egy kis stratégia bele. Azt hiszed, hogy egy-egy cicás poszt, amit több százan lájkolnak elhozza a sikert? Hát nem! (Maximum akkor, ha tudsz rá építeni valami stratégiát) Vagy nyereményjáték? Azt is tudni kell szervezni, vagy csak olyanok vesznek részt bent, akik amúgy sem vásárolnának nálad.

5. Ismétlés a tudás anyja
10 megbízómból 8 nem érti azt, hogy miért kell újra és újra kirakni hasonló posztokat. Szerintük az unalmas, mindig ugyanazt posztolni… Miután úgy gondolják, hogy ezt tudják maguk is csinálni (nem kell marketinges), így az ISMÉTLÉS dolgot ki szokták hagyni, ami eleve előrevetíti a további bukást. (Akit érdekel, miért kell ismételni, vegye fel velem a kapcsolatot 🙂 , és meg fog döbbenni a válaszon.)

+1. Egyensúly
Nem tudják megtalálni az egyensúlyt a saját termék promója és a közösségi tartalom között. A legjobb az, ha 10 posztból csak 2 -ben van valódi promóció.

Mi a megoldás?
1. Figyelni az előző pontokra.
2. Jelentkezz a 30 napos vállalkozói kihívásra, amit a Minner szervez. Szeptemberben 30 nap alatt még a Facebook és online marketingedben is változásokat tudsz elérni. Jelentkezz minél előbb! Ár 38 000 Ft (napi 1266 Ft). Előzetes telefonos konzultáció is lesz! Kattints ide!

Akik már a Minnert választottak:
Duna House, Névjegykirály.hu, Hotforex.com, Wella Professionals, Londa Professional, NK Design, HomeTools, Edutus Főiskola, TippmixPro, Lurdy Póker Cener, Stone Pub & Bowling, GPSOrak.hu, OpcioGuru.com, TopForex, Nyerjaranyat.hu, Goldenfitt, Varkuti.eu, Onlinetakarek.hu, Csaladiüdülés.hu, ForexRobotInfo, OLmunkaido.hu, Unisec.hu, Szmatona.hu, u,  Klassis-Z Alkusz Kft., Mlpros.com,  Buxa, Kisbefektetői klub.hu, Exclusive Business Partners, OVB, Autolok.hu, Wildesign, Operor3D, SuccessInLife Kft, Basiliskus3D, Digishaper, 3Dee.hu, Megoldáskonferencia, Expositor, Szin-ker Kft, Bizsushop.eu, H2U Szalon, Tőzsderobot-Akadémia, Brókerakadémia

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Poker Photos/Flickr

 

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!