Az egyik legnehezebb terület, ha coach-ként el szeretnél jutni leendő ügyfeleidhez. Egyre többen vannak a piacon, és valljuk be, tapasztalataink szerint, aki coach, az nem biztos, hogy egyből marketinges vénával is rendelkezik. A sales pedig ma már elengedhetetlen része ennek a szakmának is. Összeszedtünk öt olyan pontot, ami ahhoz járul hozzá, hogy ne csak hiteles kép legyen rólad, hanem elérhető is legyél az érdeklődők számára:
A cikket vendégszerző írta. A coachvalaszto.hu coach kereső, és közvetítő oldal.
- Tegyél sokat a munkádba.
Adj értéket az ügyfeleknek, hogy szívesen jöjjenek vissza, ha újból elakadásuk lenne, és szívesen ajánljanak téged másoknak. Rendszeresen kérj visszajelzést tőlük a munkádról. Táplálkozz, nyerj erőt a dicséretekből, a kritikát pedig dolgozd fel, vond le a tanulságokat. A legkifejezőbb véleményeket pedig bátran jelenítsd meg a honlapodon. Ez a legerősebb énmárka építés.
- Személyes márkád alapja az arculatod
Legyen saját logód, színvilágod, amely rád jellemző, amire, ha ránézel, azt érzed…”igen, ez én vagyok”. Mindezek jelenjenek meg a felületeiden is – mert az is kell:
- Online kapcsolatépítés
Adj lehetőséget arra, hogy rád találjanak. Ahogy fentebb is említettük, legyen weboldalad, ugyanakkor jelenj meg szakmai közösségekben, vezess blogot!
A most induló coachvalaszto.hu. jelentős segítséget ad neked. Kapsz egy felületet, hogy publikáld cikkeidet, gondolataidat, esettanulmányaidat, gyakorlatilag megoldjuk helyetted a marketinged, hiszen az oldalon szereplő coachokat külön-külön is hirdetjük. Az oldal célja az is, hogy bővítse a coaching iránt érdeklődők körét, és az érdeklődőket az ügyfeleddé alakítsa. Arról nem is beszélve, hogy úgy lehetsz jelen hirdetésekben, a keresőkben, közösségi oldalakon, hogy nem neked kell foglalkozni ezekkel, így több időd és energiád marad az ügyfeleidre, és a saját magad fejlesztésére.
- Offline kapcsolatépítés
Járj el olyan eseményekre, ahol egyrészt szakmabeliekkel, másrészt a célcsoportoddal is találkozhatsz. A coachok szívesen megosztják tapasztalataikat, és inspirálódhatsz is általuk. Ilyenek pl. a coach reggelik, workshopok, meetupok, konferenciák, amelyeken ismerkedhetsz, kapcsolatokat építhetsz, sőt együttműködések is születhetnek. A legjobb hozzáállás azonban kiemelendő: ne tekints más coach-ra konkurensként. Ezt azért is fontos itt leírnunk, mert mindenki egyedi, és saját közösségét építi. A saját élete, tapasztalatai, szakterülete fogja egyedivé tenni, pont úgy, ahogyan téged is.
- Szakértelem, és egyediség hangsúlyozása
Lehet, hogy elvégeztél akár többféle business és life coach képzést is, és minden bizonnyal mindkét fő irányhoz értesz, de javasoljuk, hogy találd ki, hogy emeled ki azt a témát, azt a területet, amelyet a specialitásodnak érzel.
Ha több ilyen van, gondold át, hogy milyen témában, problémában szeretsz a legjobban segíteni az embereknek, mely az, amelynek megoldása közben azt érzed, hogy szárnyalsz – ez legyen a missziód. A lényeg, fogalmazd meg egy mondatban, hogy mi a célod, mik az eszközeid ehhez, és máris elkülönítetted magad másoktól. Mindezek azért is fontosak, mert ha egy beszélgetés során valaki tovább ajánl, akkor azonnal rád találhassanak a világhálón.
+1 Személyes ajánlások
Van egy dolog, ami egyébként mindent felülír, ez pedig nem más, mint a személyes ajánlás. Hidd el ez ér a legtöbbet mind közül, de többnyire a fenti 5 pont alkalmazása után alakul ki igazán. Ahogy elindulsz a pályádon, gyakorolj sokat, legyenek beszélgetéseid, és gyűjtsd a kritikákat, visszajelzéseket, és még jobban ráérzel erősségeidre, arra, hogy merre vezet utad. Az ajánlás mellett, ha valaki rád keres, és még a weben is megtalál, igazán jó hitelt ad neked.
A tudásoddal, a gyakorlatoddal, és az őszinte segítőkészséggel pedig valóban olyan coach-á fogsz válni, akit szívesen keres, akiben megbízik egy-egy mélyponton lévő ügyfél.
Nézz körül a coachvalaszto.hu oldalon! Kattints ide!
Kapcsolódó cikkek:
- Ki a coach, mit jelent számunkra, miért érdemes hozzá fordulni?
- A coach és te: azaz a segítő, a problémával érkező, a megoldás módszere és…