Az egyik legnehezebb terület, ha coach-ként el szeretnél jutni leendő ügyfeleidhez. Egyre többen vannak a piacon, és valljuk be, tapasztalataink szerint, aki coach, az nem biztos, hogy egyből marketinges vénával is rendelkezik. A sales pedig ma már elengedhetetlen része ennek a szakmának is. Összeszedtünk öt olyan pontot, ami ahhoz járul hozzá, hogy ne csak hiteles kép legyen rólad, hanem elérhető is legyél az érdeklődők számára:

A cikket vendégszerző írta. A coachvalaszto.hu coach kereső, és közvetítő oldal.

  1. Tegyél sokat a munkádba.

Adj értéket az ügyfeleknek, hogy szívesen jöjjenek vissza, ha újból elakadásuk lenne, és szívesen ajánljanak téged másoknak. Rendszeresen kérj visszajelzést tőlük a munkádról. Táplálkozz, nyerj erőt a dicséretekből, a kritikát pedig dolgozd fel, vond le a tanulságokat. A legkifejezőbb véleményeket pedig bátran jelenítsd meg a honlapodon. Ez a legerősebb énmárka építés.

  1. Személyes márkád alapja az arculatod

Legyen saját logód, színvilágod, amely rád jellemző, amire, ha ránézel, azt érzed…”igen, ez én vagyok”. Mindezek jelenjenek meg a felületeiden is – mert az is kell:

  1. Online kapcsolatépítés

Adj lehetőséget arra, hogy rád találjanak. Ahogy fentebb is említettük, legyen weboldalad, ugyanakkor jelenj meg szakmai közösségekben, vezess blogot!

A most induló coachvalaszto.hu. jelentős segítséget ad neked. Kapsz egy felületet, hogy publikáld cikkeidet, gondolataidat, esettanulmányaidat, gyakorlatilag megoldjuk helyetted a marketinged, hiszen az oldalon szereplő coachokat külön-külön is hirdetjük. Az oldal célja az is, hogy bővítse a coaching iránt érdeklődők körét, és az érdeklődőket az ügyfeleddé alakítsa. Arról nem is beszélve, hogy úgy lehetsz jelen hirdetésekben, a keresőkben, közösségi oldalakon, hogy nem neked kell foglalkozni ezekkel, így több időd és energiád marad az ügyfeleidre, és a saját magad fejlesztésére.

  1. Offline kapcsolatépítés

Járj el olyan eseményekre, ahol egyrészt szakmabeliekkel, másrészt a célcsoportoddal is találkozhatsz. A coachok szívesen megosztják tapasztalataikat, és inspirálódhatsz is általuk. Ilyenek pl. a coach reggelik, workshopok, meetupok, konferenciák, amelyeken ismerkedhetsz, kapcsolatokat építhetsz, sőt együttműködések is születhetnek. A legjobb hozzáállás azonban kiemelendő: ne tekints más coach-ra konkurensként. Ezt azért is fontos itt leírnunk, mert mindenki egyedi, és saját közösségét építi. A saját élete, tapasztalatai, szakterülete fogja egyedivé tenni, pont úgy, ahogyan téged is.

  1. Szakértelem, és egyediség hangsúlyozása

Lehet, hogy elvégeztél akár többféle business és life coach képzést is, és minden bizonnyal mindkét fő irányhoz értesz, de javasoljuk, hogy találd ki, hogy emeled ki azt a témát, azt a területet, amelyet a specialitásodnak érzel.

Ha több ilyen van, gondold át, hogy milyen témában, problémában szeretsz a legjobban segíteni az embereknek, mely az, amelynek megoldása közben azt érzed, hogy szárnyalsz – ez legyen a missziód. A lényeg, fogalmazd meg egy mondatban, hogy mi a célod, mik az eszközeid ehhez, és máris elkülönítetted magad másoktól. Mindezek azért is fontosak, mert ha egy beszélgetés során valaki tovább ajánl, akkor azonnal rád találhassanak a világhálón.

+1 Személyes ajánlások

Van egy dolog, ami egyébként mindent felülír, ez pedig nem más, mint a személyes ajánlás. Hidd el ez ér a legtöbbet mind közül, de többnyire a fenti 5 pont alkalmazása után alakul ki igazán. Ahogy elindulsz a pályádon, gyakorolj sokat, legyenek beszélgetéseid, és gyűjtsd a kritikákat, visszajelzéseket, és még jobban ráérzel erősségeidre, arra, hogy merre vezet utad. Az ajánlás mellett, ha valaki rád keres, és még a weben is megtalál, igazán jó hitelt ad neked.

A tudásoddal, a gyakorlatoddal, és az őszinte segítőkészséggel pedig valóban olyan coach-á fogsz válni, akit szívesen keres, akiben megbízik egy-egy mélyponton lévő ügyfél.

Nézz körül a coachvalaszto.hu oldalon! Kattints ide!

Kapcsolódó cikkek:

Fotó:  rawpixel / Unsplash