Exportálj Spanyolországba! Itt egy vállalkozás, aki úgy segít, mintha helyi cég lennél

Dátum

Megosztás

A hazai piacnál ötször nagyobb a spanyol régió. A cikk is véget is érhetne, hiszen már ez is egy nyomós érv lehet az exportra. Az utóbbi években egyre jobban felerősödött az piaci stratégia, hogy gondolkodjanak a cégek exportban. A legnehezebb ilyenkor az, hogy a hiányzik a helyismeret, hogy egy ilyen nagy országban melyik régióban induljunk el. 

A spanyol terjeszkedésben a segítségünkre lesz a SPANYOL Skomai Logistico, akik magyar csapattal segítik nekünk a terjeszkedést, logisztikát, piackutatást, és természetesen van helyi, spanyol kollégájuk is, akik a helyi sajátosságokkal teljesen tisztában vannak.

Bizalom 

A spanyol piaci terjeszkedésnél kíváncsi voltam, hogy a helyi szereplők mennyire tartják fontosnak, hogy legyen helyi kapcsolat is az adott céghez. Tehát szükséges-e helyi partner, helyi ügynök, disztribútor, vagy tárt karokkal várják a külföldi szereplőket. Nos rengeteg fórumot, beszámolót átnézve szükségünk lehet helyi szereplőre. Főleg azért is, mert az egyes régiókban a szokások, igények különbözőek. A tárgyalások gyakran kötetlen beszélgetésekkel indulnak, az időkezelés pedig lazább, mint a kelet-európai kultúrákban.A túlzottan direkt, célra törő stílus, ami a magyar üzleti kultúrában gyakori, félreértést és bizalmatlanságot szülhet. A beszámolók alapján a keleti exportőrök egyik legnagyobb hibája a kulturális különbségek figyelmen kívül hagyása és a türelem hiánya. 

Madrid, Barcelona, Valencia három külön világ, árérzékenység, márkapreferencia, beszállítói lánc eltér. 

Mivel nem egy enciklopédia van a fejünkben, így szeretném megosztani veled azt az információt is, hogy a spanyol városok lakosságszáma így áll most:

1.Madrid6.321.398
2.Barcelona4.971.701
3.Valencia1.384.871
4.Sevilla1.343.680
5.Bilbao1.144.125
6.Málaga907.354
7.Las Palmas de Gran Canaria668.382
8.Zaragoza667.774
9.Murcia654.596
10.Palma de Mallorca523.549

Jól mutatják a fenti adatok, hogy a top 3 városból választva is már óriási piac tárul elénk. 

Miért Spanyolország? 

Vásárlóerőben a 17. helyen áll Spanyolország az Európai rangsorban a 42 országból, szemben a 30. helyezett Magyarországgal. 

A spanyol gazdaság az utóbbi időben jelentős erőt mutatott, messze felülmúlva az eurózóna átlagos növekedési ütemét. Az IMF jelentése szerint 2023-ban a spanyol GDP 2.5%-kal bővült, és a 2024-es adatok is figyelemre méltóak: a spanyol nemzeti statisztikai hivatal (INE) adatai szerint a GDP-növekedés elérte a 3.2%-ot, ami 0.5 százalékponttal haladta meg a 2023-as értéket, és jóval az európai átlag felett maradt.

A CaixaBank Research előrejelzései szerint a gazdaság 2025-ben is folytatja a dinamikus növekedést, ami a várakozásokat is felülmúlja a tavalyi év második felében tapasztalt lendület miatt. A spanyol gazdaság várható növekedése túlszárnyalja az euróövezet két legnagyobb gazdaságát is (Németország, Franciaországét). 

A növekedés fő mozgatórugója a belföldi fogyasztás és a beruházások fellendülése, amelyeket a turizmus és az uniós NextGenerationEU alapok is támogatnak. A CaixaBank adatai alapján a magánfogyasztás 2024 utolsó negyedévében 1.0%-kal bővült negyedéves alapon, a beruházások pedig, különösen a gépészeti berendezések és az építőipar területén, szintén jelentősen emelkedtek. A spanyol gazdaság a növekedés ellenére továbbra is a hagyományos iparágakra támaszkodik, ami a magyar cégek számára lehetőséget teremt a magasabb hozzáadott értékű beszállító oldalon való megjelenésben és szolgáltatások terén is.

Az infláció (nem is merem leírni), 2,9% volt 2024-ben, 2025-ben 2,3 és 1,9%-ot várnak 2026-ra! 

2025 elején Spanyolországban 39.7 millió aktív közösségi média felhasználó volt, ami a lakosság 82.9%-át jelenti és 46 millióan használják az internetet, ami a lakosság 96%-a. 

Magyar cégként is tudsz exportálni? Áfa regisztráció vagy egyéb bürokratikus teendő? 

Jó hír, ha fogyasztóknak adsz el: Nem lesz gátló tényező az a terjeszkedésedben, hogy magyar céggel szeretnéd működtetni a külföldi terjeszkedést. Az OSS rendszeren keresztül nem a hazai extrém magas áfával kell számláznod, hanem a helyi 21%-os áfával, tehát a versenyképességed ezen nem fog múlni. 

Amennyiben B2B értékesítés, disztribúcióban gondolkodsz szintén nem adózási, adminisztrációs kihívás, mivel EU-s tagállamról van szó, így 0% áfával fogsz számlázni. És az sem hátrány, hogy magyar céged van. 

A Skomai Logistico ebben tud segíteni neked

Spanyolország valójában egy „nagy falat”, amely nem engedi meg a gyors és felületes piacra lépést. A sikeres terjeszkedéshez elengedhetetlen a türelem, az alapos felkészülés és a hosszú távú gondolkodás. 

A Skomai Logistico szolgáltatási palettája: 

  • piackutatásban
  • brand piaci bevezetésében
  • cég képviseletében, 
  • nemzetközi szakkiállításon való megjelenés szervezésében
  • külön megállapodás keretében teljeskörű logisztikai megoldásokat is kínálnak.

Kezdjük az első lépéssel, a piackutatással. 

​​A piackutatás nem a multinacionális cégek kiváltsága, hanem egy tudatos stratégia fontos része. Érzelmi, szimpátia, esetleg megérzés alapján döntést hozni több, mint felelőtlenség! Olyan kedvezményes lehetőséget kínál a Skomai Logistico, ami egyedülálló és megalapozott döntéseket tesz lehetővé leendő ügyfeleik számára! Az első 50 megrendelő, akik szeptember 30-i határidőig kifizetik a piackutatást, 50%-os kedvezménnyel, mindössze 270 eurós áron hozzájuthatnak a szolgáltatáshoz! Kattints ide és vedd fel a kapcsolatot a céggel! 

Forrás: Nielsen, makronom.eu
https://datareportal.com/reports/digital-2025-spain

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!