A kis vállalkozásoktól a nagy vállalatokig mindenki kollab lázban ég. A fogyasztók is pozitívan nyilatkoznak az ilyen együttműködésekről, a marketingünket is kicsit felrázza és még nyerhetnek is a magyar vállalkozók, ha részt vesznek a K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete pályázatán. Hogyan találsz partnert? És hogyan válaszd ki a legmegfelelőbbet?
Hogyan találunk kollab partnert?
Először is találnunk kell potenciális együttműködő partnereket. Hol is kezdjük?
Erről volt már korábban egy cikk, ahol még megkeresési sablon szöveget is megfogalmaztam neked, hogy még nagyobb eséllyel elcsípj egy jó KOLLABOT. Így keress kollaborációs partnert. Az együttműködés közelebb van hozzád, mint gondolnád
További lehetőségek még:
- Minner Extra csoportban sűrűn lesznek most kollab kereső posztok
- Érdemes figyelni a K&H: üzletet ide oldalt, ahol értesülhetsz a K&H eseményeiről.
- Pályázol a K&H: üzletet ide! az év kollabborációs pályázatán a kis cég – nagy cég pályázaton. 3 céghez lehet beadni pályázatot:
- Caffé Perté
- Bamba Marha Burger Bár
- Szafi Group
- Fontos! Ezen kívül még pályázhatsz a fődíjra és van Ecommerce Expó különdíj is.
- Részletek itt.
Hogyan válassz megfelelő kollab partnert? Mik a főbb szempontok?
Ki, mit nyer vele?
Egy biztos, nem azon múlik az együttműködés, hogy kicsi vagy nagy cég kollaborál. Sokkal inkább azon, hogy miként sikerül egyeztetni a kollab projektet. A fő kérdés: ki, mit nyer vele. Amennyiben úgymond a KOLLAB MÉRLEG megegyezik, akkor tisztán le van beszélve, ki mit nyer vele és nem lesz kellemetlen az együttműködés.
Nos igen, mert itt nem is kifejezetten az ötleten van a hangsúly, hanem azon, hogy miként tud két cég együttműködni és ugyanannyit beletenni.
Lehet, hogy a két cég közül az egyik az erős közösségi média brandjét adja bele, a másik pedig a szervező készségét, vagy videós tudását, üzlethelyiségét.
Hol fogtok kommunikálni, hol találkozik a kollabbal a fogyasztó.
Egyik legfontosabb kérdés, és ehhez ki kell derítened, hogy a kollab partnereddel tudtok-e közös kommunikációs tervet készíteni. Javaslatom, hogy egyeztessétek előre, hogy hol és mennyiszer, mennyi ideig kommunikáljátok a közös kollabjaitokat. Tapasztalat, hogy a legtöbb cég alulkalkulálja a mennyiséget (akár online, akár offline).
Közös értékek és márkailleszkedés
Ha a márkák üzenete ütközik, akkor a kollab inkább visszaüt. Gondold át: tudtok-e egymás mellett hitelesen megjelenni? Például egy környezettudatos márka és egy „fast fashion” szereplő együttműködése hiteltelen lehet.
Rugalmasság és projektmenedzsment
Egy jó partner nem csak ötletel, hanem viszi is a projektet. Fontos szempont: van-e benne hajlandóság gyors döntésekre, közös tartalomkészítésre, ütemterv tartására. Ki kell deríteni, hogy lesz-e a projektre heti 2-3 órája. Érdemes naptárba is beütemezni meetingeket.
Közös mérés és utókövetés
Már a projekt elején tisztázzátok, mi a siker mércéje: új feliratkozó, eladás, brand ismertség. Ha ez nincs meg, akkor könnyen csalódás lehet a vége, mert mást vártok a kollabtól.
Kollab pályázat
Ez egy országos pályázat, amelyre két (vagy több) cég közös kollaborációs ötletével lehet jelentkezni, és akár 4 millió forint értékű marketingkommunikációs támogatást is nyerhettek! Több különdíjra is lehet pályázni, sőt még kis cég-nagy cég kollabra is. További részletek itt.
Fotó: Canva