Így keress kollaborációs partnert. Az együttműködés közelebb van hozzád, mint gondolnád

Dátum

Megosztás

Egyre több cég aknázza ki a kollaborációs marketingben rejlő lehetőségeket. Miközben te is gondolkozol a kollab ötleteden, szembesülsz azzal, hogy ehhez találnod kell kollaborációs partnert, vagy partnereket Hol is keresd őket? Miért állnak veled szóba? Köthet egy kis cég kollaborációt egy nagy vállalattal is? Hogyan indíts egy ilyen beszélgetést? Hozok egy ötletet, amivel ki fogsz nyitni minden ajtót! Olvasd végig a cikket!

Mi is az a kollaborációs marketing?

Egyszerűen fogalmazva: Egy olyan együttműködés két (vagy több) vállalkozó között, ami közös kommunikációban mutatkozik meg, összefogásban, közös értéket adnak a célcsoportjuknak, és közben ebből mindenki profitál. A kollaboráció a marketing eszköztárunk egyik eleme.

Ilyen együttműködés lehet:

  • közös kampány vagy játék (pl. nyereményjáték, challenge)
  • csomagajánlat (két termék összevonva)
  • vendégposztolás, tartalomcsere
  • közös rendezvény, workshop
  • vásárlás utáni upsell / partnerajánlás

Ki ad el hasonló célcsoportodnak? 

A leggyakoribb tévhit, hogy az együttműködés csak akkor működik, ha ugyanabban az iparágban mozogtok. Pedig nem! A kulcs a célcsoport közös metszetében van.

Tedd fel magadban: Ki ad el a hozzám hasonló célcsoportnak? Mindezt úgy, hogy még a kollaborációs ötletnek sem kell meglennie, ráértek közösen kitalálni. Nem a konkurenciában kell gondolkodni. Nézz körül tágabban a piaci szereplők között!

#példák

  • Tételezzük fel egy edzőtermed van, ahová sok-sok sportolni járó ember jár. Vajon kinek lehet hasonló célcsoportja? Itt a közös metszet lehet az a célcsoportban, hogy saját magára ad, oda figyel az egészségre. Eszedbe is juthat fogorvosi rendelő és edzőterem kollaboráció. 
  • Női ruha webshopod van? Egy női üzleti klub, sminkes, fotós, coach vagy akár egy coworking iroda lehet jó társ egy kollaborációs kampányban.

Így vedd fel a kapcsolatot egy másik céggel

A legnagyobb visszatartó erő? Az, hogy azt hiszed, a másik fél már sok ilyet csinált, vagy túl elfoglalt, vagy „úgysem érdekelné egy ilyen együttműködés”.

Pedig valójában:

  • Ő sem csinált még ilyet. Ugyanúgy nézegette már az ötletet, lehetőséget, de nem jutott el a megvalósításig.
  • Ő is érzi, hogy fel kéne rázni a marketinget. Sok vállalkozás keresi az új impulzusokat, te most pont egy ilyet hozol.
  • A vállalkozói lét magányos. Egy kollaboráció nemcsak üzlet, hanem egy újfajta kapcsolódás is. Az első üzenet szinte mindig pozitív meglepetésként éri a másikat.

Mit írj elsőre?

Nem kell hosszú bemutatkozás. Legyen barátságos, rövid, érdeklődő.
Példa:

Szia! XY vagyok, a [cégnév] alapítója. A te céged is hasonló célcsoportnak kommunikál, és gondoltam, lehet érdemes lenne beszélgetnünk, van-e valamilyen együttműködési lehetőség közöttünk. Nem is kell konkrét ötlet, csak nézzük meg, tudunk-e egymásnak értéket adni. Mikor érnél rá egy rövid, laza egyeztetésre kollaborációs marketinggel kapcsolatban?

Az aduász, a nagy ötlet, amit használj ki! 

Amikor felveszed a kapcsolatot egy másik céggel, mindig jól jön egy kapaszkodó, egy apropó, amire hivatkozhatsz. Most pont van egy ilyen ütős érv a kezedben: a K&H: üzletet ide! Az év kollaborációs ötlete pályázat.

Ez egy országos pályázat, amelyre két (vagy több) cég közös kollaborációs ötletével lehet jelentkezni, és akár 4 millió forint értékű marketingkommunikációs támogatást is nyerhettek! Ennél jobb apropót keresve sem találhatnál, hogy megkeress valakit egy együttműködési javaslattal. További részletek itt.

Hogyan használd ezt első üzenetként?

Szia! XY vagyok a [cégnév]-től. Egy kollaborációs marketing ötletet szeretnék veled megbeszélni, és pont most van egy pályázat is, ahol közös kampányötlettel lehet indulni, és nyerni akár 4 millió forintos marketingtámogatást. Nem kell konkrét terv, először csak beszélgessünk, megnézzük, lehet-e közös metszet közöttünk!

Ez nemcsak oldja a másik fél esetleges szorongását („Jaj, mit akarnak tőlem?”), hanem azonnal közös célt teremt: egy pályázat, ahol mindketten nyerhettek.

A tárgymezőbe is ezt írnám bele: Pályázathoz társat keresek

Tudod, hogy a magyar vállalkozók a pályázat szóra azonnal kattintanak. Használjuk ki! 

Minner Extra zárt csoport

Tavalyi kollaborációs ötlet pályázat esetében is lehetőséget biztosítottunk a tagoknak a 18 000 fős zárt üzleti közösségünkben, hogy kollabtársat keressenek. Lehetőséged van külön posztként is felkelteni az emberek figyelmét, de rögzített posztokban is többször ösztönözni fogunk titeket. Továbbá érdemes nyitott szemmel járni a mi csoportunkban és természetesen más üzleti csoportban is. Kattints ide a csoport eléréséhez!

Elmerülnél még a KOLLAB témában?  Ezeket a cikkeket javaslom

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!