A Facebook-on veszik a látogatókat és a Google-től kapják a hirdetési bevételeket – ezt hívják hirdetésarbitrázsnak, vagy szimplán üzletnek

Egy új piaci lehetőséget hoztak a közösségi oldalak. Nem teljesen új üzleti ötletről írok most, mert már részben létezett régebben is. A közösségi oldalak aktívabb megjelenése, illetve az okosmobilok elterjedése most hozta el igazán az ilyen oldalak sikerét.  Valószínűleg a “lájkvadász oldalak” kifejezés nem lesz ismeretlen számodra, ők is a hirdetésarbitrázst használják ki. Mi is ez?

Minden elköltött 1 Ft-ra 2 Ft bevétel

Tudtad, hogy sokszor a nagy hazai portálok is ezt az elvet követik? Kicsit más módon, de valójában ugyanezt. A hírkereső oldalakhoz hasonló híraggregátor oldalaknak fizetnek, hogy látogatókat tereljenek az oldalaikra, ahol eladják a hirdetéseket, reklámcikkeket nagyobb cégeknek, ügynökségeknek. Kell egy weboldal, ahová tereled a látogatókat több csatornáról is (Facebook, Instagram, email, Google, keresőoptimalizálás…). Az oldalon reklámokat helyezel el. Alapesetben Google Adsense reklámokat szoktak kihelyezni, vagyis a Google hirdetési rendszerét használják. Itthon sajnos keveset fizet/kattintás, de pl. angol/német nyelven már szépen hozhat a konyhára, főleg akkor, ha idehaza költöd el. Arra gondoltam, hogy egy pontokba szedett listában mutatom be a működésüket:

  1. Tervezés! Ez legyen az első. Itthon is jól működtethető egy ilyen oldal, lásd a nagyobb lájkvadász portálok esetében, ők legtöbbször Google Adsense bevételből élnek, de lehet az is a célod, hogy így felhúzol egy oldalt, és:
    1. Eladod.
    2. Kiadod a reklámhelyeket reklámügynökségeknek, amivel még több pénzt tudsz szerezni.
    3. Tovább lépsz, és az adott téma keretein belül webshopot hozol létre, vagy más üzletet húzol fel. Tudod már sok embert érsz el. (Napi 20-70 000 látogatóról beszélünk ebben az esetben.)
  2. Létrehozol egy weboldalt, blogot, amit felöltesz tartalommal valamilyen témával kapcsolatban. Pl. mobiltelefon-tesztek, mobilapplikáció(játék)-tesztek, infografikák, bulvárhírek, lájkvadász tartalmak, DIY blog, receptek
  3. Elkészíted hozzá a Facebook és egyéb közösségi oldalakat. A Facebook azért jó, mert olcsón tudsz majd reklámozni rajta. Továbbá az összegyűjtött követőkért egyszer kell fizetned (természetesen lesz lemorzsolódás), utána jó eséllyel sokáig kattintgatnak a posztokra, így maximalizálni tudod a profitod. Aki picsog a FB elérés csökkenéséről valószínűleg sz@r tartalmat állít elő. Erről cikk >>> Alacsony a Facebook elérésed? Ne pánikolj! Itt az oka, mutatom miért.
  4. Folyamatosan kommunikálsz a közösségi oldaladon, hogy a megfelelő számban áttereld az embereket az oldaladra. Továbbá vásárolsz Faceobook-hirdetéseket is. Ezt két okból:
    1. Azért, hogy növeld a látogatottságod, és a kattintások után pénzt kapj. Jó tartalommal 3-5 Ft/kattintást tudsz elérni. Adott tartalmakat reklámozol, a kattintás után azonnal a weboldaladra kerül a látogató.
    2. A Facebook reklámok hatására elkezd nőni a követőtáborod is. Aminek köszönhetően organikusan (ingyen) is elérnek a tartalmak a követőkhöz, amivel máris spóroltál.
  5. Ha keresőoptimalizálásba is beleásod magad, akkor jó tartalmakkal, folyamatosan “ingyen” látogatókat tudsz generálni az oldaladra. Érdemes erre ráállni! Erről cikk: Ingyen látogatók, vásárlók a Google-ból (SEO, keresőoptimalizálás tippek) – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 9. rész
  6. Kreatív hírlevélkampányt csinálsz. Ha ügyes vagy 10-20 forintért meg tudsz szerezni egy feliratkozót. Így egy ügyes hírlevél-koncepcióval 10-20 000 feliratkozó esetén már fel tudsz mutatni profitot.
  7. A cél: Stabilan napi 30-70 000 látogató elérése. Ebből már jól lehet profitálni.
  8. Rövid időn belül akár te magad is szerezhetsz nagyobb szponzort az oldaladra, ami megdobja majd a bevételeidet.
  9. Extra ötletek:
    1. Blog.hu-s blogot hozol létre azért, hogy többször is index címlapra kerülj, és áttereld egy adott Facebook oldalra a látogatókat. Itt inkább az idő lesz a pénz, amit elköltesz. Erről itt írtam: Kerülj az index címlapjára bloggerként – egy komplett piac épült rá
    2. Chatrobotok, chatbotok használata: Nagyon jó konverziót mutatnak, sokkal jobb, mint a hírlevél. Itt is el tudod érni, hogy áttereld az embereket a weboldaladra.

Gondold tovább ezt az ötletet! Nézd át a Minner több, mint 150 vállalkozási ötletét, és nézd meg, melyik passzolhat ehhez. Még tartalom vagy téma ötleteket is fogsz találni!

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek