A Harley-Davidsonnak sem a motorok eladásából van a legnagyobb profitja

Tudtad, hogy a Harley-Davidsonnak a legnagyobb haszna, illetve bevétele a kis apró tárgyakból van? Például a Harley-s kendő, sapka, kabát, kesztyű…vagyis a Harley élményből. Nos ebben a cikkben erről lesz szó. Tehát, van a cégnek egy alap terméke, de a profit nagyobb része a nagy mennyiségű apró, “tömeg” termékből van. Vagy például alapanyag eladásból.  A példa személtetésére pontosan jó volt a Harley-Davidson.

A nyomtató gyártók (főleg otthoni nyomtatókra értem) nyomott áron adják a készüléket, és a tintán van brutális profitjuk. Erre jó példa, hogy 10 ezer forintért már vehetsz HP nyomtatót, és benne van kb. 7 ezer(!!!) forintnyi értékű patron (színes és fekete) is. És persze nyomtatni úgy is fogsz vele, amihez új patront veszel, és szépen behozza a nagy profitot rajta. Ez kérem szépen egy jól összeállított üzleti koncepció. Ha valamit el akarunk érni, akár startup alapítással, akkor érdemes hasonlóban gondolkodni. Ez a vevőnek is jó, hiszen így olcsóbban jut hozzá a készülékhez.

Erre jó példa a múlt héten a Minneren bemutatott startup cég.  A mobilt belecsúsztatva a készülékükbe könnyedén ki tudjuk nyomtatni a fényképeinket. A készülék 27 000 Ft, és kapunk hozzá pár darab fénykép papírt. Persze az semmire se elég, így úgy is vásárolni fogunk. 50 db-ot tudunk venni 6700 Ft-ért, Nos nekik ebből lesz a nagy profitjuk.

Ez is érdekelni fog: Kitalálod melyik cég az, ami a világ legnagyobb játékforgalmazója, pedig valójában egy gyorsétterem?

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!