Képzeld el, hogy ott állsz néhány évvel ezelőtt és befektethettél volna a Revolut indulásánál! Nos ezt élhetjük át most a ReCash közösségi finanszírozása esetében. A fintech startup egyik alapítójával, Zádor Balázzsal beszélgettem. A PSD2 -re épülő fintech megoldás a partnerek oldaláról egy hűségkártya szolgáltatást jelent marketingadatokkal fűszerezve. A másik oldalon pedig a vásárlók kapnak egy teljesen teendőmentes cashback funkciót, vagyis vásárlásaik után automatikus visszatérítést kapnak. Ez az új generációja a hűségkártyáknak, de a főleg a nagyobb kereskedő cégekre épül a megoldás, ami számunkra befektetőként érdekes információ, mivel stabil partnerekre épít a rendszer. A Tőkeportálon most induló közösségi finanszírozási kampányukról is beszélgettünk.
A Tőkeportál felkért, hogy legyek én a házigazdája a most induló podcastjuknak, amit örömmel vállaltam, hiszen a közösségi finanszírozás egy új lehetőséget nyújt a vállalkozóknak és a startupoknak, amelyekkel én is foglalkozom.
A podcast hanganyaga
A Spotify-on itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
A podcastben erről beszélgettünk

Éppen egy fintech forradalom közepén vagyunk. Ha bármilyen piacba be akarunk fektetni, akkor az éppen trendelő, exponenciálisan növekvő, fejlődő területekre érdemes koncentrálni. Ilyen az e-kereskedelem, de ilyen a fintech piac is, amihez kapcsolódik ReCash is. Itt érdekesség még, hogy pont az e-kereskedelem hajtja az ehhez hasonló fintech
Jelenleg 22 ezres regisztrációnál tart már a 2021-ben indult startup. A felhasználók tehát pénzvisszatérítést kaphatnak a vásárlásaik után. A partnerek kuponokkal, ajánlatokkal szólíthatják meg a felhasználókat, továbbá az összesített, anonim marketing adatok segítségükre lehetnek a termékfejlesztésben, salesben. A felhasználó megadja, hogy melyik banknál van, összekapcsolja a fiókját és a rendszer követni is tudja a vásárlásait (anonim módon). Semmi mást nem kell tennie, nem kell bankkártyát hozzákapcsolni.
Bankkártyás cashback vs Recash cashback
A bankkártyák, hitelkártyák esetében a bankok adják a visszatérítést. Ezekkel már találkozhattál te is az elmúlt években, évtizedekben. A ReCash ezzel szemben a marketing megállapodásokból fizeti ki a pénzvisszatérítést a fogyasztók részére.
PSD2
Pénzforgalmi intézményi státuszt kapott a ReCash az MNB-től, de az egész EU-ban érvényes ez az engedély. Teljesen szabályozott környezetben működik a startup. Több mint 10-12 hónapos engedélyezési folyamaton ment keresztül a ReCash. A PSD2 lehetőséget nyújt, hogy anonim módon adatokhoz férjen hozzá egy harmadik szereplő, ebben az esetben a ReCash, ez a nyílt bankolás.
Miért nem vág bele ebbe a Revolut? Nem kell félni a piacon, hogy hirtelen elindít egy ilyet?
A Revolutnak már több mint 10 millió felhasználója van, így akár gondolkodhat abban is, hogy ebbe a piacba is belevág, mondjuk látva a ReCash sikereit.
Balázs azt mondta, hogy sokkal egyszerűbb felvásárolni a ReCash-t, mint lemásolni. A PSD2-es apik bekötése is komplex folyamat, az engedélyezési folyamatok miatt egyéves előnyben vannak, de ha összességében nézzük akkor 1,5 évnyi előnyük van. A partnerekhez kapcsolódó sales tevékenység is szorosan kapcsolódik az üzleti modellhez, amit jelen körülmények között a piaci szereplők nem is biztos, hogy bevállalnák.
Tudtad, hogy a Revolut növekedési stratégiájában fontos mérföldkő volt Magyarország? Mondhatjuk azt is, hogy a ReCash pont jó piacon indult, nagyon jó dobbantó a hazai környezet. Van egy nagy felhasználói réteg, akik a fintech termékek iránt nagyon fogékonyak a hazai piacon, jobban mint a környező országokban.
Csak a nagy cégek tudják használni?
Már szegedi hűségkártyás startupnál az Antavo-nál is kiderült, hogy ezen a piacon a nagyobb piaci szereplőket éri meg igazán megszólítani. A ReCash számára bár a kisebb cégek is izgalmasak lehetnek, de jelenleg főleg a nagyobb partnerekre épít.
Az online és offline tranzakciókat is tudja kezelni a ReCash, tehát nem csak az online kereskedések után tudank adatokat gyűjteni és cashbacket fizetni.
A befektetés, Tőkeportál kampány
A 100 millió forintos nagyságrendet célozzák meg a kampányban. A cél az, hogy a felhasználók számát skálázni tudják, hogy egy 2-3 millió euró befektetést tudjanak eszközölni. Utóbbi jó nekünk kisbefektetőknek is, főleg azért is, mert már folynak a nagybefektetőkkel a tárgyalások.
A Hiventures és a Solus Capital Kockázati tőkealap is már befektetője a ReCash-nek, ez további növelheti a bizalmunkat a befektetés iránt.
A nagy márkák húzzák, segítik a sales-t
Az olyan nagy partnerek, mint a Rossmann, Praktiker, PENNY, Foodpanda, Pizza Hut vagy éppen ShareNow az új partnerek bevonzását és a további nagybefektetők meggyőzését is segíti.
További részletek a Tőkeportál oldalán!