A hűségkártyák Revolutja. A ReCash magyar fintech startupba most mi is befektethetünk – TőkePortál podcast

Dátum

Megosztás

Képzeld el, hogy ott állsz néhány évvel ezelőtt és befektethettél volna a Revolut indulásánál! Nos ezt élhetjük át most a ReCash közösségi finanszírozása esetében. A fintech startup egyik alapítójával, Zádor Balázzsal beszélgettem. A PSD2 -re épülő fintech megoldás a partnerek oldaláról egy hűségkártya szolgáltatást jelent marketingadatokkal fűszerezve. A másik oldalon pedig a vásárlók kapnak egy teljesen teendőmentes cashback funkciót, vagyis vásárlásaik után automatikus visszatérítést kapnak. Ez az új generációja a hűségkártyáknak, de a főleg a nagyobb kereskedő cégekre épül a megoldás, ami számunkra befektetőként érdekes információ, mivel stabil partnerekre épít a rendszer. A Tőkeportálon most induló közösségi finanszírozási kampányukról is beszélgettünk. 

A Tőkeportál felkért, hogy legyek én a házigazdája a most induló podcastjuknak, amit örömmel vállaltam, hiszen a közösségi finanszírozás egy új lehetőséget nyújt a vállalkozóknak és a startupoknak, amelyekkel én is foglalkozom.

A podcast hanganyaga

A Spotify-on itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcastben erről beszélgettünk

Éppen egy fintech forradalom közepén vagyunk. Ha bármilyen piacba be akarunk fektetni, akkor az éppen trendelő, exponenciálisan növekvő, fejlődő területekre érdemes koncentrálni. Ilyen az e-kereskedelem, de ilyen a fintech piac is, amihez kapcsolódik ReCash is. Itt érdekesség még, hogy pont az e-kereskedelem hajtja az ehhez hasonló fintech 

Jelenleg 22 ezres regisztrációnál tart már a 2021-ben indult startup. A felhasználók tehát pénzvisszatérítést kaphatnak a vásárlásaik után. A partnerek kuponokkal, ajánlatokkal szólíthatják meg a felhasználókat, továbbá az összesített, anonim marketing adatok segítségükre lehetnek a termékfejlesztésben, salesben.  A felhasználó megadja, hogy melyik banknál van, összekapcsolja a fiókját és a rendszer követni is tudja a vásárlásait (anonim módon). Semmi mást nem kell tennie, nem kell bankkártyát hozzákapcsolni. 

Bankkártyás cashback vs Recash cashback

A bankkártyák, hitelkártyák esetében a bankok adják a visszatérítést. Ezekkel már találkozhattál te is az elmúlt években, évtizedekben. A ReCash ezzel szemben a marketing megállapodásokból fizeti ki a pénzvisszatérítést a fogyasztók részére. 

PSD2

Pénzforgalmi intézményi státuszt kapott a ReCash az MNB-től, de az egész EU-ban érvényes ez az engedély. Teljesen szabályozott környezetben működik a startup. Több mint 10-12 hónapos engedélyezési folyamaton ment keresztül a ReCash. A PSD2 lehetőséget nyújt, hogy anonim módon adatokhoz férjen hozzá egy harmadik szereplő, ebben az esetben a ReCash, ez a nyílt bankolás. 

Miért nem vág bele ebbe a Revolut? Nem kell félni a piacon, hogy hirtelen elindít egy ilyet?

A Revolutnak már több mint 10 millió felhasználója van, így akár gondolkodhat abban is, hogy ebbe a piacba is belevág, mondjuk látva a ReCash sikereit. 

Balázs azt mondta, hogy sokkal egyszerűbb felvásárolni a ReCash-t, mint lemásolni. A PSD2-es apik bekötése is komplex folyamat, az engedélyezési folyamatok miatt egyéves előnyben vannak, de ha összességében nézzük akkor 1,5 évnyi előnyük van. A partnerekhez kapcsolódó sales tevékenység is szorosan kapcsolódik az üzleti modellhez, amit jelen körülmények között a piaci szereplők nem is biztos, hogy bevállalnák.
Tudtad, hogy a Revolut növekedési stratégiájában fontos mérföldkő volt Magyarország? Mondhatjuk azt is, hogy a ReCash pont jó piacon indult, nagyon jó dobbantó a hazai környezet. Van egy nagy felhasználói réteg, akik a fintech termékek iránt nagyon fogékonyak a hazai piacon, jobban mint a környező országokban. 

Csak a nagy cégek tudják használni? 

Már szegedi hűségkártyás startupnál az Antavo-nál is kiderült, hogy ezen a piacon a nagyobb piaci szereplőket éri meg igazán megszólítani. A ReCash számára bár a kisebb cégek is izgalmasak lehetnek, de jelenleg főleg a nagyobb partnerekre épít. 

Az online és offline tranzakciókat is tudja kezelni a ReCash, tehát nem csak az online kereskedések után tudank adatokat gyűjteni és cashbacket fizetni. 

A befektetés, Tőkeportál kampány

A 100 millió forintos nagyságrendet célozzák meg a kampányban. A cél az, hogy a felhasználók számát skálázni tudják, hogy egy 2-3 millió euró befektetést tudjanak eszközölni. Utóbbi jó nekünk kisbefektetőknek is, főleg azért is, mert már folynak a nagybefektetőkkel a tárgyalások. 

A Hiventures és a Solus Capital Kockázati tőkealap is már befektetője a ReCash-nek, ez további növelheti a bizalmunkat a befektetés iránt. 

A nagy márkák húzzák, segítik a sales-t

Az olyan nagy partnerek, mint a Rossmann, Praktiker, PENNY, Foodpanda, Pizza Hut vagy éppen ShareNow az új partnerek bevonzását és a további nagybefektetők meggyőzését is segíti. 

További részletek a Tőkeportál oldalán! 

Kapcsolódó tartalmak, podcastok:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
01:07:28

200 millió forint felett. Így ugord át a forgalmi plafonod e-kereskedőként – podcast

Úgy érzed, hogy elértél egy forgalmi plafont? Vagy benne vagy egy olyan halálzónában, ahol nem nő olyan gyorsan a forgalom és a haszon, ahogy...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...

Saját raktárból fulfillmentbe. Esettanulmány

Te is éppen vacilálsz, hogy átköltöztesd a logisztikád egy fulfillment raktárba? Neked meg érné -e mindez? Valahol webshoposként erről álmodunk nem? Csak hátradőlsz és...

Miért éri meg átállni a GA4-re? [+ esettanulmány]

“Úgy hiányzik a GA4 átállás mint egy hasbarúgás!” - mondta az egyik ügyfelünk. Sokaknak valami hasonló jut eszébe, amikor szembesül a migráció gondolatával. Szinte...

Lidl digitális árak, Bud Light szivárványbotrány – Hírszemle

A mai Hírszemle adásban foglalkoztunk a Lidl új, digitális árcímkéivel. Vajon ez lehetőséget ad majd, hogy a kereskedelmi lánc dinamikus árazást vezessen be? Drágább...

Az AI újra kitalálta a nagy márkák neveit. Ikea, Netflix, Fanta, Nespresso, Foodora

Hogy nézne ki a világ, ha a globálisan ismert márkákat nem az alapítóik, hanem a mesterséges intelligencia nevezte volna el? Néhány napja debütált a...