A hűségkártyák Revolutja. A ReCash magyar fintech startupba most mi is befektethetünk – TőkePortál podcast

Dátum

Megosztás

Képzeld el, hogy ott állsz néhány évvel ezelőtt és befektethettél volna a Revolut indulásánál! Nos ezt élhetjük át most a ReCash közösségi finanszírozása esetében. A fintech startup egyik alapítójával, Zádor Balázzsal beszélgettem. A PSD2 -re épülő fintech megoldás a partnerek oldaláról egy hűségkártya szolgáltatást jelent marketingadatokkal fűszerezve. A másik oldalon pedig a vásárlók kapnak egy teljesen teendőmentes cashback funkciót, vagyis vásárlásaik után automatikus visszatérítést kapnak. Ez az új generációja a hűségkártyáknak, de a főleg a nagyobb kereskedő cégekre épül a megoldás, ami számunkra befektetőként érdekes információ, mivel stabil partnerekre épít a rendszer. A Tőkeportálon most induló közösségi finanszírozási kampányukról is beszélgettünk. 

A Tőkeportál felkért, hogy legyek én a házigazdája a most induló podcastjuknak, amit örömmel vállaltam, hiszen a közösségi finanszírozás egy új lehetőséget nyújt a vállalkozóknak és a startupoknak, amelyekkel én is foglalkozom.

A podcast hanganyaga

A Spotify-on itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcastben erről beszélgettünk

Éppen egy fintech forradalom közepén vagyunk. Ha bármilyen piacba be akarunk fektetni, akkor az éppen trendelő, exponenciálisan növekvő, fejlődő területekre érdemes koncentrálni. Ilyen az e-kereskedelem, de ilyen a fintech piac is, amihez kapcsolódik ReCash is. Itt érdekesség még, hogy pont az e-kereskedelem hajtja az ehhez hasonló fintech 

Jelenleg 22 ezres regisztrációnál tart már a 2021-ben indult startup. A felhasználók tehát pénzvisszatérítést kaphatnak a vásárlásaik után. A partnerek kuponokkal, ajánlatokkal szólíthatják meg a felhasználókat, továbbá az összesített, anonim marketing adatok segítségükre lehetnek a termékfejlesztésben, salesben.  A felhasználó megadja, hogy melyik banknál van, összekapcsolja a fiókját és a rendszer követni is tudja a vásárlásait (anonim módon). Semmi mást nem kell tennie, nem kell bankkártyát hozzákapcsolni. 

Bankkártyás cashback vs Recash cashback

A bankkártyák, hitelkártyák esetében a bankok adják a visszatérítést. Ezekkel már találkozhattál te is az elmúlt években, évtizedekben. A ReCash ezzel szemben a marketing megállapodásokból fizeti ki a pénzvisszatérítést a fogyasztók részére. 

PSD2

Pénzforgalmi intézményi státuszt kapott a ReCash az MNB-től, de az egész EU-ban érvényes ez az engedély. Teljesen szabályozott környezetben működik a startup. Több mint 10-12 hónapos engedélyezési folyamaton ment keresztül a ReCash. A PSD2 lehetőséget nyújt, hogy anonim módon adatokhoz férjen hozzá egy harmadik szereplő, ebben az esetben a ReCash, ez a nyílt bankolás. 

Miért nem vág bele ebbe a Revolut? Nem kell félni a piacon, hogy hirtelen elindít egy ilyet?

A Revolutnak már több mint 10 millió felhasználója van, így akár gondolkodhat abban is, hogy ebbe a piacba is belevág, mondjuk látva a ReCash sikereit. 

Balázs azt mondta, hogy sokkal egyszerűbb felvásárolni a ReCash-t, mint lemásolni. A PSD2-es apik bekötése is komplex folyamat, az engedélyezési folyamatok miatt egyéves előnyben vannak, de ha összességében nézzük akkor 1,5 évnyi előnyük van. A partnerekhez kapcsolódó sales tevékenység is szorosan kapcsolódik az üzleti modellhez, amit jelen körülmények között a piaci szereplők nem is biztos, hogy bevállalnák.
Tudtad, hogy a Revolut növekedési stratégiájában fontos mérföldkő volt Magyarország? Mondhatjuk azt is, hogy a ReCash pont jó piacon indult, nagyon jó dobbantó a hazai környezet. Van egy nagy felhasználói réteg, akik a fintech termékek iránt nagyon fogékonyak a hazai piacon, jobban mint a környező országokban. 

Csak a nagy cégek tudják használni? 

Már szegedi hűségkártyás startupnál az Antavo-nál is kiderült, hogy ezen a piacon a nagyobb piaci szereplőket éri meg igazán megszólítani. A ReCash számára bár a kisebb cégek is izgalmasak lehetnek, de jelenleg főleg a nagyobb partnerekre épít. 

Az online és offline tranzakciókat is tudja kezelni a ReCash, tehát nem csak az online kereskedések után tudank adatokat gyűjteni és cashbacket fizetni. 

A befektetés, Tőkeportál kampány

A 100 millió forintos nagyságrendet célozzák meg a kampányban. A cél az, hogy a felhasználók számát skálázni tudják, hogy egy 2-3 millió euró befektetést tudjanak eszközölni. Utóbbi jó nekünk kisbefektetőknek is, főleg azért is, mert már folynak a nagybefektetőkkel a tárgyalások. 

A Hiventures és a Solus Capital Kockázati tőkealap is már befektetője a ReCash-nek, ez további növelheti a bizalmunkat a befektetés iránt. 

A nagy márkák húzzák, segítik a sales-t

Az olyan nagy partnerek, mint a Rossmann, Praktiker, PENNY, Foodpanda, Pizza Hut vagy éppen ShareNow az új partnerek bevonzását és a további nagybefektetők meggyőzését is segíti. 

További részletek a Tőkeportál oldalán! 

Kapcsolódó tartalmak, podcastok:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...