A Netrisk.hu sztori: Már az első éveiben felpörgette a konzervatív biztosítási szektort

Gondolnád, hogy a Netrisk.hu már 2001-ben elindult a siker útján? Természetesen az alapító már a weboldal elindulása előtt a biztosítási piacon építette a vállalkozását, ami hozzásegítette a jó piacismerethez. Továbbá ennek köszönhető, hogy meglátta a lehetőségét az első online biztosítási alkusz weboldal elindítására. Mi kellett a sikerhez? Kiderül a cikkből!

Így indult – amikor név szerint ismerték az ügyfeleket

Bár Haraszti Zsolt családi vállalkozása 1994-ben indult a biztosítási piacon, a Netrisk.hu története 2001-ben kezdődött, amikor online kezdtek kötelező gépjármű felelősségbiztosítást ajánlani. Az első évben 273 ügyfelet sikerült szerezniük, Haraszti Zsolt szerint némi túlzással név szerint ismertek mindenkit. 2003 mérföldkő volt a cég életében, akkor törték át a 10 ezres ügyfélszámot, 2009-ben viszont már 310 ezren váltottak biztosítót a Netrisk.hu-n keresztül.

Archív képek az oldalról (2002):

Két verziót is lementettem. Ezzel az oldallal találkoztál, amikor 2002-ben bepötyögted a netrisk.hu weboldalcímet.

Ez kellett a sikerhez – 2 lépésben

Első kör (EXIT előtt): Az alapító szerint a siker egyik kulcsa az volt, hogy az ügyfelek számára átláthatóvá tették a tucatnyi biztosítótársaság kötelező díjajánlatait.  A “jókor, jó helyen” a Netrisk.hu esetében azt jelentette, hogy akkor léptek az online piacra, amikor jó néhány nagy biztosítónak még honlapja sem volt.

Második kör (A 2010-es EXIT után): Az online  vállalkozásoknál, startupoknál legtöbbször az egyik cél az EXIT, vagyis az, hogy a céget eladják, vagy tőzsdére vigyék. Az alapító szerint az innovációt díjazta a piac azzal is, hogy 2010 júniusában 6,4 milliárd forintért vette meg a cég többségi tulajdonrészét az Enterprise Investors a fele-fele részben tulajdonos Haraszti Zsolttól és az MKB Euroleasingtől. Rövid időn belül látszott az új lendület a cégben. Kihasználva a megszerzett ügyfélbázist tovább bővítették a céget. Miután az EI új vezetőséget helyezett a társaság élére, a Netrisk.hu gyors ütemű növekedésnek indult a független online biztosítási brókerek piacán, immár számos nem életbiztosítás jellegű biztosítási terméktípust értékesít (gépjármű-felelősségbiztosítás, casco, lakás- és ingóságbiztosítás, valamint utazási biztosítás), emellett új üzletágakat is kiépítettek.

A 2017-es EXIT

2017 év végén újabb nagy változás történt a cég életében.  A 7 év alatt sikeresen kibővített céget a tulajdonos, az Enterprise Investors (EI) által kezelt Polish Enterprise Fund VI magántőke-befektetési alap (PEF VI) eladta Magyarország legnagyobb online biztosítási brókere, a Netrisk.hu részvényeinek 100%-át a Varsói Értéktőzsdén jegyzett MCI Capital Group magántőke-befektetési társaság MCI.EuroVentures alapjának. A tranzakció értéke 56,5 millió euró (17,5 milliárd forint).

2016-ban a társaság 8,8 millió euró árbevételre tett szert. Idén 23%-os árbevétel-növekedésre számít.

Új piacok meghódítása

Most 2018-ban már ezt látod magad előtt, mikor a Netrisk.hu oldalt meglátogatod. Több olyan újdonságot is felvettek a megoldásaik közé, mint a távközlési csomagokat összehasonlító oldal a Telenet.hu, vagy a banki hiteleket összehasonlító Bankkalkulator.hu

Kattints ide, és fedezd fel a Netrisk.hu új szolgáltatásait! Minner tipp: Próbáld ki a Bankkalkulator.hu oldalt!

 

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!