Gondolnád, hogy a Netrisk.hu már 2001-ben elindult a siker útján? Természetesen az alapító már a weboldal elindulása előtt a biztosítási piacon építette a vállalkozását, ami hozzásegítette a jó piacismerethez. Továbbá ennek köszönhető, hogy meglátta a lehetőségét az első online biztosítási alkusz weboldal elindítására. Mi kellett a sikerhez? Kiderül a cikkből!
Így indult – amikor név szerint ismerték az ügyfeleket
Bár Haraszti Zsolt családi vállalkozása 1994-ben indult a biztosítási piacon, a Netrisk.hu története 2001-ben kezdődött, amikor online kezdtek kötelező gépjármű felelősségbiztosítást ajánlani. Az első évben 273 ügyfelet sikerült szerezniük, Haraszti Zsolt szerint némi túlzással név szerint ismertek mindenkit. 2003 mérföldkő volt a cég életében, akkor törték át a 10 ezres ügyfélszámot, 2009-ben viszont már 310 ezren váltottak biztosítót a Netrisk.hu-n keresztül.
Archív képek az oldalról (2002):
Két verziót is lementettem. Ezzel az oldallal találkoztál, amikor 2002-ben bepötyögted a netrisk.hu weboldalcímet.
Ez kellett a sikerhez – 2 lépésben
Első kör (EXIT előtt): Az alapító szerint a siker egyik kulcsa az volt, hogy az ügyfelek számára átláthatóvá tették a tucatnyi biztosítótársaság kötelező díjajánlatait. A „jókor, jó helyen” a Netrisk.hu esetében azt jelentette, hogy akkor léptek az online piacra, amikor jó néhány nagy biztosítónak még honlapja sem volt.
Második kör (A 2010-es EXIT után): Az online vállalkozásoknál, startupoknál legtöbbször az egyik cél az EXIT, vagyis az, hogy a céget eladják, vagy tőzsdére vigyék. Az alapító szerint az innovációt díjazta a piac azzal is, hogy 2010 júniusában 6,4 milliárd forintért vette meg a cég többségi tulajdonrészét az Enterprise Investors a fele-fele részben tulajdonos Haraszti Zsolttól és az MKB Euroleasingtől. Rövid időn belül látszott az új lendület a cégben. Kihasználva a megszerzett ügyfélbázist tovább bővítették a céget. Miután az EI új vezetőséget helyezett a társaság élére, a Netrisk.hu gyors ütemű növekedésnek indult a független online biztosítási brókerek piacán, immár számos nem életbiztosítás jellegű biztosítási terméktípust értékesít (gépjármű-felelősségbiztosítás, casco, lakás- és ingóságbiztosítás, valamint utazási biztosítás), emellett új üzletágakat is kiépítettek.
A 2017-es EXIT
2017 év végén újabb nagy változás történt a cég életében. A 7 év alatt sikeresen kibővített céget a tulajdonos, az Enterprise Investors (EI) által kezelt Polish Enterprise Fund VI magántőke-befektetési alap (PEF VI) eladta Magyarország legnagyobb online biztosítási brókere, a Netrisk.hu részvényeinek 100%-át a Varsói Értéktőzsdén jegyzett MCI Capital Group magántőke-befektetési társaság MCI.EuroVentures alapjának. A tranzakció értéke 56,5 millió euró (17,5 milliárd forint).
2016-ban a társaság 8,8 millió euró árbevételre tett szert. Idén 23%-os árbevétel-növekedésre számít.
Új piacok meghódítása
Most 2018-ban már ezt látod magad előtt, mikor a Netrisk.hu oldalt meglátogatod. Több olyan újdonságot is felvettek a megoldásaik közé, mint a távközlési csomagokat összehasonlító oldal a Telenet.hu, vagy a banki hiteleket összehasonlító Bankkalkulator.hu
Kattints ide, és fedezd fel a Netrisk.hu új szolgáltatásait! Minner tipp: Próbáld ki a Bankkalkulator.hu oldalt!