A Netrisk.hu sztori: Már az első éveiben felpörgette a konzervatív biztosítási szektort

Gondolnád, hogy a Netrisk.hu már 2001-ben elindult a siker útján? Természetesen az alapító már a weboldal elindulása előtt a biztosítási piacon építette a vállalkozását, ami hozzásegítette a jó piacismerethez. Továbbá ennek köszönhető, hogy meglátta a lehetőségét az első online biztosítási alkusz weboldal elindítására. Mi kellett a sikerhez? Kiderül a cikkből!

Így indult – amikor név szerint ismerték az ügyfeleket

Bár Haraszti Zsolt családi vállalkozása 1994-ben indult a biztosítási piacon, a Netrisk.hu története 2001-ben kezdődött, amikor online kezdtek kötelező gépjármű felelősségbiztosítást ajánlani. Az első évben 273 ügyfelet sikerült szerezniük, Haraszti Zsolt szerint némi túlzással név szerint ismertek mindenkit. 2003 mérföldkő volt a cég életében, akkor törték át a 10 ezres ügyfélszámot, 2009-ben viszont már 310 ezren váltottak biztosítót a Netrisk.hu-n keresztül.

Archív képek az oldalról (2002):

Két verziót is lementettem. Ezzel az oldallal találkoztál, amikor 2002-ben bepötyögted a netrisk.hu weboldalcímet.

Ez kellett a sikerhez – 2 lépésben

Első kör (EXIT előtt): Az alapító szerint a siker egyik kulcsa az volt, hogy az ügyfelek számára átláthatóvá tették a tucatnyi biztosítótársaság kötelező díjajánlatait.  A “jókor, jó helyen” a Netrisk.hu esetében azt jelentette, hogy akkor léptek az online piacra, amikor jó néhány nagy biztosítónak még honlapja sem volt.

Második kör (A 2010-es EXIT után): Az online  vállalkozásoknál, startupoknál legtöbbször az egyik cél az EXIT, vagyis az, hogy a céget eladják, vagy tőzsdére vigyék. Az alapító szerint az innovációt díjazta a piac azzal is, hogy 2010 júniusában 6,4 milliárd forintért vette meg a cég többségi tulajdonrészét az Enterprise Investors a fele-fele részben tulajdonos Haraszti Zsolttól és az MKB Euroleasingtől. Rövid időn belül látszott az új lendület a cégben. Kihasználva a megszerzett ügyfélbázist tovább bővítették a céget. Miután az EI új vezetőséget helyezett a társaság élére, a Netrisk.hu gyors ütemű növekedésnek indult a független online biztosítási brókerek piacán, immár számos nem életbiztosítás jellegű biztosítási terméktípust értékesít (gépjármű-felelősségbiztosítás, casco, lakás- és ingóságbiztosítás, valamint utazási biztosítás), emellett új üzletágakat is kiépítettek.

A 2017-es EXIT

2017 év végén újabb nagy változás történt a cég életében.  A 7 év alatt sikeresen kibővített céget a tulajdonos, az Enterprise Investors (EI) által kezelt Polish Enterprise Fund VI magántőke-befektetési alap (PEF VI) eladta Magyarország legnagyobb online biztosítási brókere, a Netrisk.hu részvényeinek 100%-át a Varsói Értéktőzsdén jegyzett MCI Capital Group magántőke-befektetési társaság MCI.EuroVentures alapjának. A tranzakció értéke 56,5 millió euró (17,5 milliárd forint).

2016-ban a társaság 8,8 millió euró árbevételre tett szert. Idén 23%-os árbevétel-növekedésre számít.

Új piacok meghódítása

Most 2018-ban már ezt látod magad előtt, mikor a Netrisk.hu oldalt meglátogatod. Több olyan újdonságot is felvettek a megoldásaik közé, mint a távközlési csomagokat összehasonlító oldal a Telenet.hu, vagy a banki hiteleket összehasonlító Bankkalkulator.hu

Kattints ide, és fedezd fel a Netrisk.hu új szolgáltatásait! Minner tipp: Próbáld ki a Bankkalkulator.hu oldalt!

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek